Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

onsdag den 4. juli 2012

Tørresnoren......


 ....... har som I ved givet mig lidt kvaler efter at udestuen blev bygget. Vores gamle tørrestativ så pludselig totalt fejlplaceret ud......og gode råd var dyre og tanker måtte tænkes.

Det allerstørste problem var faktisk at finde den rette placering i haven - da der bestemt ikke er mange kvadratmeter at give af efterhånden......og uanset hvor, så syntes jeg at tørrestativet er i vejen - men undværres kan den ikke.

En bid måtte hakkes af mit ene staudebed henne ved min Constance Spry for at give plads til stativet....lidt  af jorden er jævnet ud og nyt græs sået så plænen kommer til at strække sig ind under snorene engang ud i fremtiden.

Den ene ende er bygget på et allerede eksisterende espalier - denne ende er der ikke rionet i og den anden ende har fået rionet i så jeg forestiller mig nogle  klatreplanter opad tørrestativet på et tidspunkt.

Ikke særlig avanceret men absolut MEGET flottere end vores gamle - hvis jeg må være så beskeden :0) Nu skal jeg så bare lige fintænke bedet der pludselig har fået et helt andet udtryk efter at flere stauder er flyttet væk...........


"Tørresnoren, tørresnoren,
den er gårdens poesi,
fylder mig med sjove syner
taler til min fantasi,
den er livet set fra vrangen,
genbo sladder, drilleri,
når jeg synger tørresangen,
smækkes Jensens vindue i."




25 kommentarer:

  1. Flot løsning på en nødvendighed, som ellers er svær at gøre seværdig ;-)
    Jeg har stadig ikke fundet plads til et tørrestativ, selv om jeg gerne gør alting så miljøvenligt som muligt. Tørretumbleren kører for meget hjemme hos mig. Jeg ved det godt ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ina ......tørretumbleren kørere somend også her - men især i vinterhalvåret hvor det ellers slet ikke er til at følge med ;0)

      Slet
  2. Jeg er enig. Flot løsning og en rigtig god ide at bruge den som espalier til klatreplanter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina.....jeg håber i hvert fald det bliver som jeg forestiller mig......det er somme tider at de indre billeder ikke helt holder i virkeligheden ....men jeg har en god have øh jeg mener mavefornemmelse ;0)

      Slet
  3. Det blev super godt. God ide med rionet og klatreplanter.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Margrethe....jeg håber også ideen holder i den første efterårsstorm ;0)

      Slet
  4. Det ser rigtig godt ud og I har da fundet en rigtig fin plads til den :-) Men jeg bliver lidt bekymret for udebruseren - er der nu plads til den?

    SvarSlet
    Svar
    1. .....søde Susanne no need to worry - den skal der nok blive plads til........der er reserveret et par kvadratmeter ;0)

      Slet
  5. Smart idé. Det bliver godt med klatreplanter op af tørrestativet.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Talk Lisbeth.....det håber jeg det gør ;0)

      Slet
  6. Jeg er absolut også tilhængere af klatreplanter op ad stativet. Personlig har jeg tørreplads i brændeskuret og i carporten så....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madam Bæk......det er også godt med en tørreplads under tag - det kunne jeg heller ikke undvære ;0)

      Slet
  7. Det skal nok blive godt, når der kommer til at gå lidt planter op af tørrestativet og græs under snoren :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det satser jeg på......jeg har lige haft stirrekonkurrence på græsfrøene - men det hjalp ikke de gror endnu ikke ;0)

      Slet
  8. Superfin løsning! Det nødvendige behøver jo ikke være grimt... :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. ....tak Jette - og neg det gør det bestemt ikke.

      Slet
  9. Jeg holder meget af tørresnoren. Du skulle bare vide, hvor mange billeder jeg har af min tørresnor, dengang jeg havde have ! Der er mange :-) Og min tørresnor var bare en snor og ikke så smukt et løsning, som din :-)

    SvarSlet
  10. *SMILER* jeg er sikker på at det var helt fantastiske billeder Miri.....og de enkle løsninger er oftest de smukkeste. En snor tværs gennem alt det grønne evt. med en støttepind er bestemt meget meget smukt ;0)

    SvarSlet
  11. Vilken snygg torkställning! Mycket bättre än den vanliga torkvindan. Och det finns ju inget härligare än lakan som har torkat ute i solen, mmm!
    Kram
    Katarina

    SvarSlet
  12. Det er en rigtig god løsning, Dorthe, det passer flot ind i sammenhængen og ja et tørrestativ er nødvendigt, når man ikke er allergiker.

    SvarSlet
  13. Absolut en meget æstetisk løsning der passer perfekt ind i haven. Det er rigtig godt tænkt!

    SvarSlet
  14. Det er lige sådan et tørrestativ jeg har ønsket mig rigtig længe - men min mand har været skeptisk og mener ikke det er en god ide at kombinere roser og vasketøj. Men nu har jeg sendt ham et link så han kan se at det kan man glimrende ☺️
    Tak for det
    Kh mette

    SvarSlet
  15. Hej. Har du selv bygget din tørresnor, eller kan man købe den et sted? Mvh. Nanna

    SvarSlet
  16. see here e7v45u9d84 replica ysl handbags replica bags in bangkok u9f05y1t34 replica bags nancy find more information c8y54n7i49 replica bags us 9a replica bags replica hermes v3j06j1p62 7a replica bags

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...