Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 28. juli 2012

Strawberry shortcake





....endnu en dobbelt af mine elskede echinacea. Denne er usædvanlig ved at være tofarvet - den er smuk cremfarvet i udspringet og efterhånden som den udvikler sig bliver de inderste kronblade mere og mere lyserøde.

Shortcakeen her er "på vej"til at blive mere lyserød ..........og jeg elsker udviklingen.



11 kommentarer:

  1. Ja Strawberry Shortcake er også meget fin. Den har jeg ikke set før.
    Jeg tilføjer lige en bemærkning her angående rølliker.
    Sidste år ville jeg også have sagt, at de skulle stå tørt som solhattene, men da jeg havde et stort overskud af dem, satte jeg nogen i mit regnvandsbed. Der gror de fint, det er godt nok kun de hvide, men de klarer sig fint.
    Der er heller ikke specielt tørt i mit staudebed, der kommer alle de med andre farver.
    Jeg købte en potte rølliker for 4-5 år siden, de har formeret sig utroligt, og var i alle de skønne farver, jeg nævnte i dit andet indlæg. Så jeg tror på, du får mange rølliker i forskellige farver.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt at de både kan klare tørke og våde tør Lisbeth.....for det er jo sådan den danske sommer er - både og :0)

      Slet
  2. Så vackra dom är, jag köpte 2st plantor iår men har bara fått en blomma!

    Kram Ulrika

    SvarSlet
    Svar
    1. De bruger nok krudtet på at danne nogle kraftige rødder og venter derfor med blomstring til næste år - du må nyde den ene dobbelt op :0)

      Slet
  3. Vilken spännande och dekorativ Echinacea! Vilka fina kombinationer man skulle kunna göra med den!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlet
  4. Dette var en kjempe flott plante!

    Ha en fin dag!

    SvarSlet
  5. Den er så smuk! Og dejlige billeder du tager. Jeg NYDER mine besøg i din have.
    Tak for dem! Det er dejligt når man ikke selv har mulighed for den store have dyrkning.

    God søndag.
    :-) Dorthe

    SvarSlet
  6. Tak Dorthe.....du er altid velkommen.....det er hyggeligt at have dig med på sidelinien ;0)

    SvarSlet
  7. ved i hvor man kan købe denne staude ønsker den gerne

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...