Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 29. juli 2012

Brændeskjul og altanen er malet........







Tadaaa.........


Sidste week-end fik jeg endelig malet altanen færdig og hold op hvor det gør en forskel. Rækværket har været malet hele tiden - men bunden har fået lov at vente da det trykimprægnerede træ har godt af at tørre lidt først - om det har tørret længe nok ved jeg ikke men min tålmodighed rakte ikke længere og penslen blev derfor svunget i det gode vejr.

Tilgengæld vil jeg vente med trappen til efteråret - da den er svær at undvære her i sommer......

De ekstra brændskjul kom på plads og alt mit ekstra bålbrænde blev brugt til at fylde brændeskjulet under altanen op med - så nu er jeg løbet tør..........og må vente med at fylde den sidste op ved trappen indtil jeg har fået bestilt noget mere.

En ekstra Astrid Lindgren blev plantet i stedet for buksbom kuglerne der blev flyttet og som I kan se på øverste billede er hun sprunget ud i ugens løb.

16 kommentarer:

  1. hej Dorthe.Sikke flittig du har været.Og det ser superflot ud.God ide med brænde under altanen.God søndag Jette

    SvarSlet
  2. Superflot med de sorte flader, det ser enormt godt ud. Og én Astrid Lindgren mere... hvor er du heldig :)

    Shortcake'n i forrige indlæg er meget spændende i sit farveforløb, så sker der jo hele tiden noget nyt med den.

    Knus Ulla

    SvarSlet
  3. Det ser bare så færdigt, fint og perfekt ud... Godt gået :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Fru Friis.Har lagt en lille hilsen til dig i mit sidste indlæg.Nemlig min lille frø,der gerne vil sige hallo til dig.
      K/H Jette

      Slet
  4. Hej Dorthe. Det er bare SÅ flot og hvor er det en god idé med brænde dér under. Smart udnyttelse af pladsen!

    SvarSlet
  5. Fuldstændig enig. Det ser rigtig godt ud og en genial udnyttelse af pladsen. Godt tænkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ....og hjertlig velkommen i min have :0)

      Slet
  6. Det ser super godt ud, og en ekstra rose af den kaliber får man jo aldrig for mange af :-)
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  7. Dette ble jo virkelig fint!

    Ønsker deg en ny fin uke! Klem

    SvarSlet
  8. Vedskjulet (brændskjulet) er malt i en lekker farge, og det blir riktig dekorativt med veden under verandaen! Så flinke dere er! Men flott å ha malevær, for da får en gjort riktig så mye! Et flott resultat!
    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlet
  9. Ja det er godt at få noget fra hånden :0)

    SvarSlet
  10. Dit brændeskjul er altså en super ide - det ser virkelig godt ud!

    SvarSlet
  11. Kære Frk. Solhat. Jeg læser med største fornøjelse med her på din inspirerende blog og beundrer din flotte have og byggeprojekter.
    Nu skal jeg til at male et kolonihavehus og er lidt usikker på hvilken type træbeskyttelse, jeg skal vælge (vand/olie - billig/dyr) og tænkte, at du må have nogen erfaring med det? Måske må jeg også spørge om hvilken dimension stolper, du bruger til dine espalier? Venlig hilsen Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten bedre sent end aldrig :0) Da vi nu skriver maj 2013

      Jeg er utrolig ked af at jeg ikke har set dit spørgsmål før nu.....det er meget sjældent jeg kigger tilbage i mine indlæg når jeg først har lavet et nyt derfor ser jeg det først nu.....så det var altså ikke for at være uhøflig at jeg ikke meldte tilbage - Sorry.

      Men for alle tilfældes skyld vil jeg meget gerne svare og mine espalier er lavet af trykimprenerede stolper der er 7x7 cm.

      Lige nu bruger jeg GORI ekstreme 99 som er vandbaseret. Den er dejlig nem at male på - andre gange har jeg brugt noget andet......men helst vandbaseret.

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...