Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 8. juli 2012

Det blev en sommerdag.....





..........og én af de gode.

Haven var vores legeplads i går - både børn og voksne har hygget sig derude med kortspil, vandplaskeri, kaninsjov, bål m.m. en af de gode dage der kan stikkes godt ind i hukommelsen og hives frem på en trist og kold vinterdag.

Endelig blev der vejr til at samle børnenes udebruser -  den kom selvfølgelig  i det mest kedelige og grå øs pøs regnvejr.........men i går  var det anderledes da solen endelig brød frem over middag  - bruserne blev samlet og stillet an midt på græsplænen til alles fryd og hvin.

Her kan den så stå og sprede glæde indtil vores planlagte anordning med plads til blåregnen er klar. Bag ved Maria kan I nok ane hvordan der er sat "illusionspæle" ned i jorden for at se hvor og hvordan den skal udformes.

Forude ser det ud til at endnu en sommerdag venter hele børnebanden -  mine egne og søsters børn -og mig.............når altså først de står op......de er vist gået på sommerferiemode: "sent i seng og sent op".







35 kommentarer:

  1. Nøj hvor ser set sommerferie lækkert ud og hyggeligt ud... Lige noget for os bø... nå nej voksne ;)

    Ville godt nok gerne sidder der og bage snogbrød og spille kort :D og den der bruser tror jeg de for rigtig meget glæde af, uh at være barn igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja barndommensland er et godt sted at være - det indser man når man bliver voksen ;0)

      Slet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud, vi havde desværre ikke særligt godt vejr. Udebruseren er en god idé, har du købt den på nettet et sted?

    Nyd søndagen :-)

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne Mette - det var bare hyggeligt.

      Ja jeg har købt den hos villaboheme.dk - overvejede længe en solcellebruser men syntes bare ikke at de er særlig kønne og heller ikke at de passer helt ind i min have. Derfor blev det denne istedet.......vi har mulighed for at koble vandslangen på varmtvandshanen ind i mellem hvis vi syntes det skulle være nødvendigt......men på varme sommerdage skulle et koldt duche kunne gøre det ;0)

      Jeg vil dog bare lige sige at da vi havde samlet den vendte både vandhane og knoppen til at tænde for vandet med bagud ...... i modsætning til billederne på nettet hvor de vender fremad.............men med 6 forventningsfulde unger der ventede spændt valgte jeg at se igennem fingre med denne lille detalje ;0)

      Slet
  3. Rigtig hyggeligt. Noget jeg ofte kommer i tanke om, er mine ferier med mine fætre og kusiner. Jeg er den midterste ud af 14, så der var nok af gode lege....
    Mine børns fætter og kusine er desværre ikke længere børn, så det giver ikke helt det samme. Glæd dig over, at din flok har glæde af hinanden!

    SvarSlet
    Svar
    1. ....åh ja Lotte de der barndommens ferie minder hvor alle var samlet hos bedsteforældrene......det var tider :0) Jeg glædes kan du tro....

      Slet
  4. En sån härlig dag och så fint du fångat den i dina bilder. Önskar dig en skön söndag med hela stora fina familjen!

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. .....det var i snadhed en af de gode sommerdage Anna :0)

      Slet
  5. Sikke en dejlig dag for alle - det lyder og ser rigtig hyggeligt ud. Og udebruseren er jeg helt sikker på bliver et hit - godt I får plads til den også. Ønsker jer endnu en dejlig sommerdag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. .....jow jow Susanne - den skulle der sørme være plads til.....nu var ungerne jo lovet en erstatning for legehuset ;0)

      Slet
  6. Hej Dorthe.Dejlige sommerbilleder.Med børn-snobrød-og udebruser.så bliver det da ikke meget bedre.I,håber det holder hele næste uge.I dag er det et helt fantastisk vejr.Håber det holder hele næste uge.Rigtig god dag for dig og dine børn.Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. dansk sommer når den er bedst :0) Vejret må sørme gerne holde noget længere end denne uge med .......for her er det kun børnene der holder ferie ;0)

      Slet
  7. Hyggeligt ser det ud, hos os nåede de ikke rigtig at blive solskin i går, men i dag tager vi revanche. Tænk hvis det holdt, det ville være dejligt.
    God solskinsdag til dig og familien

    SvarSlet
    Svar
    1. ......ja vejret er ret omskifteligt Lisbeth - her står den på lummer varme og heftige korte regnbyger i dag ;0)

      Slet
  8. Härliga härliga somriga bilder!
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  9. Hvor ser der bare HYGGELIGT ud i jeres have - og nu med "foreløbig" bruser :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene.....ja det er snart bedre og mere luksus at være ud i haven end i huset ;0)

      Slet
  10. Ser virkelig ut til at dere koser dere i sommerhagen! Livet er herlig med sommer og sol!

    Klem Vivi

    SvarSlet
  11. Nøj hvor ser det sommerhyggeligt ud. Helt perfekt til sådan en dejlig sommerdag. Vi har været ved vesterhavet, det var også fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. vesterhavets brusen eller sommerdovne bølger er sørme ikke at kimse ad.....glæder mig til det bliver min tur ;0)

      Slet
  12. Søde Dorthe
    Hvem der dog var feriebarn hos dig - ahh, siger jeg bare:O)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - der er altid plads til en mere så kom du bare ;0)

      Slet
  13. Ja, det lyder som en fantastisk dag - ren hygge, hygge.

    Fantastiske billeder Dorthe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. .....det var det sørme også Gitte - en af de helt gode ;0)

      Slet
  14. Skønne sommerdage, vi har haft - hvor ser der bare hyggeligt ud hos jer og man kan rigtigt fornemme den dejlige stemning og samværet :)

    Kønne børn....

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har været et par gode dage.....bare de får følgeskab af mange flere i løbet af sommeren :0)

      ....med spansk blod i årene kan de nærmest ikke blive andet end kønne vel :0)

      Slet
  15. Dejlige dasende dovne, glade dage. Sådan nogen som denne vil vi gerne have MANGE af!
    Dit indlæg er lige til at blive glad i låget af!

    SvarSlet
  16. Vilken fin berättelse i ord och bild av er härliga sommardag (trots regn). Helt fantastiskt fina bilder!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlet
  17. Det har da været en perfekt sommerdag i din have, skønt ser det ud. Hvorfor er bruseren kun til børn, - er den ikke ret høj?? (Lidt som i Legoland hvor man kun må prøve visse ting hvis man ikke rager op over mærket...? ;o)

    SvarSlet
  18. *SMILER* - jo den er temlig høj ;0) Høj nok til mig også........og jeg lover den er afprøvet ;0)

    SvarSlet
  19. Der er saftsusemig ikke langt fra tanke til handling i jeres familie! Og hvis de nogensinde bliver sammenhængende sommer, så bliver det skønt for ungerne med den bruser. Og I er gode til at kombinere brugs- og hyggehave med smukke, smukke blomster.

    Er der noget nyt om Peter? Han har vel ikke pakket sin lille ransel og fundet nyt logi?

    kh
    Bettin

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...