Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 15. juli 2012

De smukkeste blade.........




...............man overhovedet kan tænke sig findes på denne gule frøstjerne.

Løvet har den mest fantastisk grågrønne farve..........de er lette og elegante og fletter sig lige så smukt ind i mellem stauderne og så gør de sig rigtig godt i de smukke sommerbuketter som vejret tilskynder os til at plukke.

Denne Gul frøstjerne/Thalictrum flavum glaucum  købte jeg  på plantemarkedet ved Hald Hovedgård forrig år da jeg faldt pladask for det smukke løv.  Som andre frøstjerner er det en høj staude der gør sig godt lidt tilbagetrukket i bedet  og  højt over bladene svæver de citrongule kvaster.





11 kommentarer:

  1. Åh, hvor er de skønne, dine violfrøstjerner. Har lige købt Hewitt´s double, som jeg glæder mig til at se i blomst!
    Hvor er der skønt i din havestue!! Rigtig hyggeligt og så kan man lidt lettere komme gennem "sommeren".

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja frøstjerne er smukke og så er de nogle gode vævere i bedet :0)

      Tak havestuen var bestemt pengene værd :0)

      Slet
  2. Frøstjerne- og akelejeløv hører også til mine favoritter - og disse frøstjerneblade er da bare noget så yndige (hvis man kan sige sådan om blade ;-))
    Ha' en rigtig dejlig dag, søde Dorthe!
    Knus Signe

    SvarSlet
  3. Tak og i lige måde søde Signe :0) ....og yndige det er de bestemt ;0)

    SvarSlet
  4. Gul frøstjerne, det har jeg aldri sett før. Denne var utrolig flott!

    Ønsker deg en fin søndag. klem

    SvarSlet
  5. jeg købte den i efteråret,men da jeg var igang med at klippe valmuer ned røg den med nej hvor jeg blev ærgelig på mig selv så nu ser jeg den nok først i blomst næste år. Så mange tak for kigget.
    Hilsen Helle

    SvarSlet
  6. Ja den er smuk.
    Og bladene er særdeles velegnede til buketter hvis man mangler lidt grønt fyld.

    God sommer
    Helga

    SvarSlet
  7. Hej Dorthe. Sikke dog en fantastisk plante. Den er virkelig smuk. Jeg kan godt forstå,at du måtte have den. Rigtig god søndag.

    SvarSlet
  8. Wauuu for en skønhed.
    Jeg har lige brugt en mindre formue på stauder - og så kommer du her og frister, med mere lækkert.
    Tror nu alligevel at jeg nøjes med at kigge på dine billeder, så der også kan blive råd til ferien ;-)

    SvarSlet
  9. Er det ikke en Akeleje frøstjerne??
    Jeg har nemlig en gul Viol Frøstjerne med helt anderledes blomster, men med samme løv!

    Jeg fik fat i den for et par år siden. I år fik jeg den så at se i alt sin pragt :O)

    SvarSlet
  10. ......jeg skal ikke kunne sige det Susanne men vil ikke udelukke det. Der står gul frøstjerne/Thalictrum flavum glaucum på planteskiltet har lige været ude og tjekke ......og googler jeg det latinske navn kommer der billeder op af gul frøstjerne og den ligner godt nok den jeg har...........

    Akelejefrøstjernen skullle vel hedde noget med Aquilegiifolium ......men altså jeg ved det ikke bestemt ;0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...