Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 24. juli 2012

Rosenslynge "på" Abbey Road





......eller næsten. Vejen jeg bor på hedder ikke Abbey road men det gør den smukke bordeauxrøde stjerneskærm, jeg købte i foråret hos Staudestedet til gengæld.

I foråret havde jeg besøg af denne skønne blogger og Susanne  havde blandt andre gode sager  to små fine rosenslynger med til mig - rosenslyngen blev plantet  i bedet og den har nu fået fat og slynger sig  smukt op ad mit nye rustne blomsterstativ. Farven på den smukke rosenslynge står fantastisk til "Abbey Road" og den rusterøde farve for den sags skyld. Det er første gang jeg har rosenslynge  - så nu er jeg spændt påom jeg kan høste frø til efteråret og gentage slyngen næste år.

Den vinrøde  klematis  Södertälje som står op ad stolpen ved den overdækkede terrasse blomstrer som altid helt fantastisk og når solen en sjælden gang brænder igennem for alvor - lige som i dag - så er det perfekt at sidde lidt bag dens svalende skygge og kigge ud på haven.

For foden af Södertälje står en blåkant som ikke er særlig blå - nærmest lidt svag rosa -  Nepeta  grandiflora "Dawn to dusk" - en sikker vinder hos bierne og sommerfuglene.



Her er endnu en "Dawn to dusk" i selvskab med den skønne cleome

10 kommentarer:

  1. Lækker ser det ud med rosenslynger og stjerneskærm sammen! Ja, det var en fin gave ;-) rosen i forige indlæg er ikke til at stå for - sikken sommerhave du har ;-))

    SvarSlet
  2. Dejligt med rosenslynger, dem har jeg ikke prøvet endnu. Derimod har jeg Södertälje, nyindkøbt i foråret hos Lille Malund, den viser nu slet ikke tegn på blomstring endnu, men en gang måske får jeg de kønne blomster at se.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Ihh hvor ser det smukt ud sammen!!!
    Jeg skal da bare ha Rosenslynge på et tidspunkt :-D
    K.Gro

    SvarSlet
  4. Hej Dorthe. Den rosrnslynge bliver jeg da nød til at få hjem på matriklen.
    Og den pink stjerneskærm ligeså.Dejlige billeder .God aften Jette

    SvarSlet
  5. Skønne kombinationer Dorthe - det ser fantastisk ud :-)

    SvarSlet
  6. Mums hvor stjerneskærmen og rosenslyngeren klæder hinanden. Og dejligt at rosenslyngeren er kommet i gang. Jeg er lidt spændt på, hvor stor og forgrenet den når at blive inden den må takke af.

    SvarSlet
    Svar
    1. ......ja det er da blevet et ganske smukt match.....og det bliver nydt dagligt kan du tro. Måske skal jeg knibe rosenslyngen som ærteblomsterne eller??? Det tror jeg lige jeg går ud og gør ;0)

      Slet
    2. Jeg er selv meget i tvivl om de skal knibes og måske det kunne være godt at gøre nu også. Til næste år vil jeg knibe de små planter, så de kan forgrene sig på et tidligere tidspunkt.
      Måske et dumt spørgsmål, men kan man også knibe klematis? Mine klematis sender én-to stængler op og det synes jeg jo ikke er så meget, når jeg ser de store og frodige eksemplarer rundt omkring.

      Slet
  7. Det är mycket vackert, färgerna matchar varandra så fint.
    mvh Marika

    SvarSlet
  8. Tak alle......de er skønne begge to :0) Södertäljenblomstrer lystet for 7. gang nu - den blev plantet i 2005 og kræver ingen plejer udover nedklipning og opbinding ;0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...