Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 19. juli 2012

Ondt i havemusklen.......


..........jeg fik rystet regnvejrs melankolien af mig i går og tog et gevaldigt tag i mig selv og hoppede i gummistøvler og termojakke. Det gjorde godt både for haven og mig. Der skulle heldigvis og til min store glæde ikke gå længe før skyerne trak sig og solen fik magten og sandalerne igen  kunne afløse røjserne.......

Have muskelerne blev brugt og er nu en smule ømme:
  • græsset blev kantet hele vejen rundt 
  • stauder klippet ned
  • roser nippet
  • buksbom klippet
  • ukrudt fjernet
  • snegle unduleret
  • og hækken blev langt om længe klippet. Den sidste diciplin tilfaldt dog Claus.
  • En øl i solen blev der også tid til at nyde og vi bestemte os for at tænde op i grillen -

.......sommerstemningen indfandt sig et par timer- lige indtil godt vejr blev afløst af regnvejr -

IGEN IGEN IGEN


Nu mangler vi bare lige at fylde traileren med hækafklip og staudetoppe så er haven trimmet og klar til SOMMER :0)







26 kommentarer:

  1. Sikke mange gode ting du fik nået! Lå selv på mine knæ og fjernede ukrudt det meste af dagen.. Hvilket også var ret tiltrængt! :o)

    Dejligt billede med den hvide bænk! Det ser så hyggeligt ud.. :)

    Vh.
    Flores Elvira

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja det gik hen og blev et par effektive timer i solskin :0) tak det blev desværre ikke til så meget tid til at sidde på bænken i går.....men nu er jeg klar til at nyde ;0)

      Slet
  2. Det er deilig å få gjort så mye på en gang, selv om en får litt vondt ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ....ja det er skønt når det er overstået og man kan trække sig tilbage med et smil på læben og bare nyde ;0)

      Slet
  3. Det lyder godt nok herligt, at kunne ondulere haven på en dag. Lidt misundelig på den gode måde ;-)
    I dag bliver det vist til indendørs sysler, for her vælter regnen ned.

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER*......der skal være lidt fordele ved at have en lille have ;0) Men jeg ville meget gerne bytte mig til en hektar mere hvis det var muligt ;0)

      Slet
  4. Ja jeg fik også langt om længe losset mig selv ud, vi havde heldigvis ingen regn men sol og vind. Jeg må lige høre hvad det er for nogle stauder du/I klipper ned ?

    Nu ser det jo heldigvis ud til at det gode vejr kommer, så gælder det bare om at komme ud og nyde.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Dagen blev også temlig ok her med vejret......SKØNT ;0)

      I går klippede jeg mine akelejer,lupiner, storkenæb, blåkant og de fleste af mine stjerneskærm ned. Når du klipper dem nu hvor de er vokset godt til og så småt er ved at være afblomstret og se lidt sølle ud, så fremtvinger du en ekstra og smuk blomstring om et par uger.....og det er jo ikke så ringe. Så ud med saksen søde ;0)

      Slet
    2. Nå for søren, ja så må jeg ud og klippe, det var jeg ikke klar over. Det bliver så i øs regnvejr i dag :-(

      Slet
    3. Det er godt givet ud at tage en runde med havesaksen her i juli - hvor flere stauder begynder at se ldt triste ud. Det belønner sig til august og september ;0)

      Her holder det tørvejr endnu - men det er en stakket frist kan jeg se på vejrudsigten :0(

      Slet
  5. Tror også jeg må bide i det sure æble og komme i gang med saksen hvad betyder lidt regn :))))).
    Hvor har du været dygtig.
    KH. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* tak ;0)

      Som en dreng i min børnehave sagde da jeg sagde at vi måtte bide i det sure æble og gå videre:

      "Dorthe jeg har altså ingen sure æbler i lommerne" ;0)

      .....vi må vist bare allierer os med røjserne :0)

      Slet
  6. Hej Dorthe, sikke effektive I har været og hvor er det altså bare skønt at få ordnet. Vi var også i haven meget af i går, først lidt surmulende pga. vejret, men det blev da til lidt solskin hen ad vejen.

    Mine lyse stjerneskærme står stadig i rigtig meget blomst - ville du også klippe dem ned nu? Jeg skal ud og have klippet de sidste lupiner og så må jeg vist tage mig sammen og studse mine Rose Clair storkenæb, selvom de stadig ser fine ud.

    Ha' en dejlig dag.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der blev gået til den....og humøret steg også her i løbet af dagen :0)

      Hvis stjerneskærmene stadig står flot vil jeg vente lidt.......har klippet mine lyse og pinkpride.....men de røde får lov at stå lidt endnu da de stadig er smukke ;0)

      Slet
    2. Ja, jeg tror da at jeg venter lidt - de ser stadig meget fine ud.

      Slet
  7. Hei!
    Det er herlig å kjenne at musklene er ømme, og jammen får du lønn for strevet også. Det er kjempe flott i hagen din! Håper fortsatt på fint sommervær!

    Klem Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var helt godt at være træt til aften ....på den gode måde :0)

      Tak - her er det lummer varmt mens vi venter på en tordenbyge :0)

      Slet
  8. Hej Dorthe.Ja! her er det også regn.ER imponeret over din energi.Flot buskbon.
    Måske jeg også skulle klippe lidt stauder ned,hvis der bliver lidt
    tørvejr.God dag til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.....det hjalp på energien at kommme i haven :0) Buksbommen er fantastisk ....den stod her som en busk da vi overtog huset........min mor fattede hurtigt saksen og opstammede den.....og det er jeg super glad for at hun gjorde......den er meget stor og imponerende ;0)

      Slet
  9. Thi hi - ja mine havemuskler var også godt brugte i går og det blve jo en herlig havedag :-) Var lige udat kigge på mine kanter - der er vist en have til forskel fra dine fine lige kanter. Skønt at få stauderne klippet ned, så du kan få endnu en blomstring. Må vist også lige se at få det gjort.
    Håber I får lidt tørvejr i dag, så I kan få projekt "klippet og sommerklar" færdigt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt når det er de muskler der bliver rørt - ikk´???

      ......tørvejr endnu....men det er vist en stakket frist. Traileren er pakket og klar til afgang så haveaffaldet kan komme på lossen og blive erstattet af noget god kompostjord til et bed der trænger til opfriskning :0)

      Slet
  10. Hvor har du/I dog været flittige. Jeg er i øvrigt vild med din opstammede buksbom med sten omkring - det ser rigtig godt ud.
    Jeg er også i gang med at klippe stauder ned, men det gør altså lidt ondt at klippe i nogle, som faktisk godt kunne klare mindst en uge endnu, men jeg håber at det bliver godt igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ret glad for den selv kan du tro....læs i mit svar til Jette hvordan den blev til ;0)

      Det skal være skidt før det bliver godt igen....og mine trængte til at blive klippet....så nu er det bare at vente på en reprise ;0)

      Slet
  11. Sikke en omgang I har fået nået. Det er så godt, når det er gjort.
    Vi har lavet havearbejdet for min svigermor, så vores have venter til en af de nærmeste dage.
    Flot buksbom og dejlige billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne........jeg er sikker på din svigermor er lykkelig for at I gav et nap med..... det er skønt at få noget fra hånden når man er et par stykker til at tage fat :0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...