Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 5. juli 2012

Opiumsvalmuerne.....



...........slår nu sine silketynde fine blade ud også  her i haven - den har sået sig selv gavmildt rundt omkring i bedene sammen med en lyserød udgave og en knaldrød udgave. Den røde bliver dog med hård hånd rykket op når kronbladenes farve afslørres da jeg gerne vil bevare de lilla og lyserøde valmuer og ikke risikere at de røde helt tager magten fra dem.


Valmue frøene stammer fra Tinnes have - en sød og humoristisk, lattermild og livsklog ældre dame fra min barndoms univers. En af de damer I ved der har en god historie at fortælle fra livet......sådan en historie som Søren Ryge har lagt øre til og fortalt videre.



21 kommentarer:

  1. Ja men den er da også smuk, jeg har kun Claus valmuen, men den står jo også forrygende derude.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Claus´ er bestemt også meget meget smuk.........det er et godt valmue år ;0)

      Slet
  2. Så vackra de är! Jag har sått sådana i år och väntar och längtar efter den första knoppen! Kram Hanna

    SvarSlet
    Svar
    1. .....Hanna du har noget at glæde dig til for de er bare så smukke ;0)

      Slet
  3. Den er bare rigtig lækker :o)

    SvarSlet
  4. Slurp:P Så er alt næring suget ud af billederne. Undskyld til I andre ;O)

    SvarSlet
  5. Elsker blomster med en historie.
    Smiler og valmuen er da særdeles smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. ....ja Anne - historien er god at have og med yil at man elsker en plante endnn mere ;0)

      Slet
  6. Hej. Valmuerne er rigtig flotte lige nu, jeg har kun én slags - purpurfarvet - og jeg klipper frøstandende af, inden de smider frø, så kan jeg styre hvor der skal komme nogle op!

    SvarSlet
    Svar
    1. ....ja de er meget villig til at smide frø de kære valmuer........og kommer de mærkligste steder. I grunden utroligt der kan komme noget så smukt ud af så små nogle frø :0)

      Slet
  7. En ægte SMUKSAK og dejligt med historier bag planternes komme i vore haver :)

    Dine linarier er også virkeligt skønne - kunne der blive en lille-bitte portion frø til mig også (sender gerne en frankeret kuvert til dig). Du har simpelthen så mange skønne, romantiske sammensætninger i din have - husker også fra sidste år hvor du præstenterede den ene flotte efter den anden.

    knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. .....du er skrivet på listen Ulla.........giver et pip når det er ved tiden :0)

      Slet
  8. Hvor er den smuk - sikke en farve! Jeg er vild med valmuer og glæder mig til, at mine lyserøde springer ud :O) Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er noget særligt over valmuer.....især når de står på en bølgende kornmark med blå himmel og mageritter til selskab .....så bliver det ikke mere dansk ;0)

      Slet
  9. Hej Dorthe.
    Håber jeg også har de skønheder i haven.
    De billeder du viste i går af Linaria er da det rene GUF ;D.
    Elsker "gamle" damer der kan fortælle om livet de har levet. Sådan ren Søren Ryge.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ellers har jeg staddig frø på lager fra sidste år.....og der kommer snart nye ;0)

      Søren Ryge var ude og lave en af hans udsendelser hos Tinne for et par år siden måske endda mere efterhånden for tiden går jo.......en af de gode livsglade fortællinger han kan trækker ud af folk :0)

      Slet
  10. Den er bare smuk. Jeg har også en del varianter, og de dukker op hist og her, hvor jeg som oftest lader dem blive ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er de......men uha hvor de hænger med hovedet ude i regnen lige nu :0(

      Slet
  11. WOW den er SMUK & super flot fotograferet!

    :-) Dorthe

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...