Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 19. juli 2012

Da di da di da dum.......


 Echinachea purpurea "Strawberry shortcake"



 Echinacea pallida



 Echinachea purpurea "Razzmatazz"



 Echinachea purpurea "August königin"



Echinachea purpurea "Meditation"


Det kan nok være at der ikke er temperaturer som på den nordamerikanske prærie, ej heller er jorden tør efter lange perioder med hedebølger og bisoner har jeg heller ingen af........men vild indianer dans tror jeg godt jeg kan byde på da mit humør er himmelhøjt for : 

Solhattenes tid er kommet





29 kommentarer:

  1. Hvor er de smukke Dorthe - klart at de kan udløse en indianerdans :-)

    Palidaen er rigtig smuk ... dem vil jeg glæde mig til, at de kommer i blomst hos mig. Men den anden du havde sået fra egne frø er ved at springe ud - den er jeg spændt på at se :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ....ja ikke - jeg har forsøgt mig med soldans ;0)

      Dejligt at de har det godt de små.......og jeg håber de vil glæde dig med blomster næste år. Jeg er sørme da også spændt på at se hvad udfaldet bliver......det er jo lidt spændende med dem man selv såer :0)

      Slet
  2. Hvor forstår jeg godt din store glæde! Det er dejllige billeder af den fantastsk skønne blomst. Jeg selv har igen fået dem i haven i år og det blir altså første blomstring. Jeg vil fluks ta ud og kigge til mine efter dejlig inspiration fra kigget her!
    :-)
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. .....du kan glæde dig til dine solhatte - de vil ikke skuffe dig er jeg sikker på :0)

      Slet
  3. Dejligt tillykke med det, mine er ikke startet endnu. Det er skønne blomster.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  4. Hej Dorthe.
    Kan godt forstå du synger de er vel nok smukke. Kan du ikke komme her over synge så mine også springer ud.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - det tror jeg du vil betakke dig for ;0)

      Slet
  5. Hvor er de smukke Dorthe. Jeg ville ønske jeg kunne få held med at så dem, men bliver jeg ved længe nok, så lykkes det vel. Den øverste kender jeg ikke. Mine er så småt ved og springe ud også og jeg glæder mig til at se dem alle. Syntes faktisk de er flottere i år end de plejer. De ved nok ikke, at de ikke bryder sig om al den regn :)

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal helt sikkert nok lykkes - hvis du kigger under min fane øverst på siden der hedder "Mine Solhatte" finder du et par gode så tips :0)

      Slet
    2. Tusinde tak Dorthe. Det vil jeg prøve :)

      Slet
  6. De er smukke allerede nu; men noget sol ville virkelig få dem til at eksplodere.

    SvarSlet
    Svar
    1. .....uha ja - de elsker sol og varme :0)

      Slet
  7. Hvor har du mange skønne solhatte. Der er desværre gået utøj i knopperne i mange af mine i år, så jeg har endnu ingen der er sprunget ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha nej da.....utøj i solhattene - det har jeg aldrig haft......7 - 9 - 13

      Tør man spørge om hvordan det/de ser ud når der går sådan noget stads i dem ???

      Slet
  8. og jeg er glad fordi du er glad søde Dorthe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* skønt når glæde smitter :0)

      Slet
  9. Hurra, äntligen kommer dom! Jag älskar dem lika mycket som du, men har inte lika många sorter (än). Underbara bilder! Kram Hanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps nu er det tid ;0) De er svære ikke at elske:0)

      Slet
  10. Allerede nå, så heldig du er da :-)
    Frøene jeg fikk av deg spirte som bare det, og nå gleder jeg meg til å se de i blomst. Håper de vil blomstre allerede i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg føler mig også heldig kristin :0) Det glæder mig at de var gode til at spire de små frø.......men du må nok desværre bare væbne dig med tålmodighed og vente med blomstringen til næste år :0)

      Slet
  11. SKØØØNT!!!
    Og med alle de forskellige, du efterhånden har fået samlet sammen, så bliver det da et sandt solhatte-orgie :-)
    Mine små Frøken Solhat-pallidaer, har det i øvrigt godt, men jeg får jo først rigtigt fornøjelsen af dem til næste år. Glæder mig allerede helt vildt :-)
    Hvis du i øvrigt skulle gå hen og få lidt frø i overskud af den smukke augustdronning, så må du endelig sige til ;-)
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det bliver en fest :0)

      Dejligt at høre at de har det godt....nu må de så bruge sommeren på at etablere sig rigtig godt så de kan feste hos dig næste år :0)

      Jeg vil med glæde forsøge....jeg satser på en lidt tørrere sensommer i år så frøene kan tørre godt op i stedet for at rådne igen.....der var ikke meget at høste sidste år SUK.

      Slet
    2. Ja, lad os håbe på en noget bedre høst i år.
      Jeg har i øvrigt samlet hvide Barlow-akelejefrø til dig. Hvis du mailer mig din adresse, kan jeg sende dem til dig (nu når du jo desværre ikke kan komme til mit haveblogkaffe-arrangement). Min mail: signesvals(snabel-a)gmail.com
      Knus Signe

      Slet
  12. Ja - endelig er det ved at være solhat-tid og vi glædes med dig :) De ser skønne ud nu og med lidt sol vil det hele da blive et flor af solhatte. Kan ikke vente til vi skal se dine skønne billeder af dem.

    Hos os er den første også sprunget ud - en lille ny en ved navn Southern Belle.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en fest Ulla :0) Southern Belle er ny for mig....den glæder jeg mig til at se :0)

      Slet
  13. Oh ja solhatte tid,, fik lige luget i det bed jeg har flest i og der er sørme gået et par stykker til, ærgeligt.. Men så er der lidt og købe :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...