Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 1. juli 2012

Geoff er flyttet.........




Men heldigvis ikke særlig langt - et par meter til den ene side  var hvad jeg måtte  flytte denne fantastiske formfuldendte og smukke engelske rose Geoff Hamilton. 

Det var en hård beslutning for rosen er netop sprunget ud - jeg plantede den i 2010 hvor den blomstrede smukt, men sidste år tog vinteren hårdt på den og den frøs helt tilbage hvorfor det kun blev til et par enkle blomster sidste sommer.

I år er den så kommet så nogen lunde og har anlæg til flere roser...........men nu står den så i vejen!!!!! Det er ikke let at være rose i min have ;0)

Altså - flyttes måtte den og nu håber jeg ikke at den tager det alt for ilde op og nægter at blomstre mere i år.

Mit nye tørrestativ koster en lille bid af mit stadebed langs hækken og derfor har jeg været ved at grave lidt op og flytte rundt selv om det ikke er det mest optimale tidspunkt på året at flytte stauder.......men gjort er gjort og nu skal der så jævnes lidt ud så jeg kan så græs under den sidste del af tørrestativet.  Geoff er flyttet hen til den  ene ende af stativet  og selv om det ikke er en klatre rose så kunne det godt være den vil strække sig kan pynte lidt op på tørrestativet i fremtiden........






20 kommentarer:

  1. Det kender jeg udmærket, at en plante er kommet fint i gang, og man så synes, det absolut er livet om at gøre at flytte den, også selvom det uvægerligt vil sætte den tilbage.Hvorfor kan man ikke træffe den rigtige beslutning fra starten? Tja, nok fordi ens have udvikler sig hele tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. ....det er nemlig det - den udvikler sig i hvert fald hos mig hvor nyt land erobres i takt med at børnene bliver størrer :0)

      Slet
  2. Jamen hvad der skal gøres, skal gøres og jeg håber at Geoff klarer sig med masser af vand, ellers må han klippes lidt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Tusind tak for omvisningen i din dejlige have.Har lavet et indlæg derfra.Hilsen Jette(mit lille gods)

      Slet
    2. ......jeg har startet med at klippe hovederne af og sat dem i vaser - knopperne lod jeg sidde i håbet om at de udvikler sig :0)

      Slet
  3. Du har den smukkeste have, Dorthe, jeg nyder dine billeder, men nu er jeg nysgerrig efter hvordan dit tørrestativ ser ud, for jeg drømmer om et smukt stativ i stedet for de flytbare :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lene.....jeg skal nok snart vise tørrestativet frem........den er klar nu med snorre og klemmer ;0)

      Slet
  4. Kender det godt, har også lige måtte flytte en rose...
    Jeg må da vidst ud og invisterer i et par Geoff Hamilton, den er da utrolig smuk...

    SvarSlet
  5. Vilken fin blogg du har! Geoff Hamilton är en av mina absoluta favoritrosor, den är helt underbar!!

    Venlig hilsen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og velkommen i haven min :0) Den er super smuk :0)

      Slet
  6. Nej, hvor er han handsome! Hmm, måske skulle man anskaffe en som rival til James. Så kan de stå der og kæmpe om min gunst!

    Får vi tørrearrangemntet at se?

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja lidt kærlig kamp om denudkårende er ikke så ringe :0)

      Jeps den er lige på trapperne.....nu med snor og tøjklemmer :0)

      Slet
  7. Hej Dorthe.lidt synd for den smukke rose at den skulle flyttes.Men den skal nok trives det nye sted.God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. ....det håber jeg bestemt den kommer til ;0)

      Slet
  8. Hvor er den dog bedårende Dorte. Jeg tror den har vokset sig stærk og nu er klar til et liv i Dortes dejlige have, hvor der bliver taget god hånd om alle planterne. Det er jo lidt ligsom med teenagere. Man gør (og siger) tingene for deres egen skyld. Det er ikke altid, de lige kan "forstå" det, men i længden vil de takke én for det!

    Knus fra mig! Og tak fordi du delte ud af dine velformede og samarbejdsvillige (håber vi) skønhed.

    SvarSlet
    Svar
    1. .......som du kan sige det Marianne - for det er jo lige netop det det er ;0) Er sikker på den takker med en masse skønhed næste år ;0)

      Slet
  9. Hvilken nydelig rose! Jeg så den på gartneriet i dag, men valget falt til sist på Queen of Sweden! Håper den står til forventingene!

    SvarSlet
    Svar
    1. Queen of Sweden var bestemt også et godt valg.......har også plantet den i år.....og den første blomst er lige ved at springe.........den er super smuk ;0)

      Slet
  10. oh my goodness, your garden is full of pink. it melts
    my heart.
    so lovely roses and pink garden.
    thank you.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...