Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 9. juli 2012

Astrid Lindgren lever..........


..........eller i hvertfald rosen der på smukkeste vis bærer hendes navn. 

Astrid Lindgren  lever til fulde op til mine forventninger om en smuk, smuk rose. Denne buketrose er da simpelthen gudeskøn når hun svøber sig her sammen med en af de nye Jakobstiger jeg købte hos staudestedet i foråret.

Jakobsstigen/Polemonium er en "Lambrook Mauve" og den er simpelthen helt formidabel smuk.....den former sig som en lille lidt hængende frodig, smuk busk. Jeg købte to og plantede dem her foran Astrid  - ikke et dårligt match. Anne Svane  hos Staudestedet havde et ganske stort udvalg af jakobstiger hvis I føler jer fristet :0)

Astrid Lindgren rosen er ny i haven  - jeg købte den  i foråret som en hyldest  til denne skønne forfatterinde og går nu og undrer mig over at jeg ikke har købt den før .........for den er da virkelig skøn. Rosen folder sig ud som en perfekt formet marcipanrose og langsomt åbenbare den sit gule indre.

Astrid Lindgren står lige som Queen of Sweden ved udestuen og de gør sig formidabelt med den sorte trævæg som baggrund.........nu venter jeg så bare spændt på at "Stawberry Hill", som jeg købte hos rosenselskabet til plantemarkedet i Kolding, også springer ud.





8 kommentarer:

  1. Så vacker hon är, din Astrid! Och det är ju inte mer än rätt att en så älskad person får en så vacker ros uppkallad efter sig. :) Själv har jag också en Astrid, min femåriga dotter som är döpt efter min mormor som var jämnårig med Astrid Lindgren. Det är ett så fint namn, tycker jag.

    Ha en fin måndagskväll! Kram Hanna

    SvarSlet
  2. Den er bare SÅ smuk, Dorthe - en fortryllende hyldest til en meget dejlig forfatterinde, som har betydet så meget for os :) Rosenguruen Ernst Jensen omtaler ligefrem denne rose som verdens bedste lyserøde rose og skriver at den er helt upåvirket af regn - en helt fordelagtig egenskab, vil jeg mene - selvom vi selvfølgelig får dejlige sommerdage igen, snart :)

    Jeg har altid betragtet Queen of Sweden som "marcipan-rosen", men der er bestemt ogs "marcipan" over Astrid Lindgren. Er spændt på at se din Strawberry Hill også :)

    SvarSlet
  3. En helt utrolig smuk farve. Har mistet en del roser i vinter og skal have nogle nye til efteråret. Men der er så mange at vælge imellem - så godt at der er tid til overvejelser og efteråret er et stykke forude. Men har gjort mig tanker om lyserøde roser, så mon ikke at Astrid Lindgren skal med i "bunken med forslag til nye roser".
    Tak for inspirationen :)

    SvarSlet
  4. Ja, den er virkelig smuk, man kan nogen gange undre sig over sig selv og sine dispositioner, men godt at du endelig fik købt Astrid Lindgren.
    En ting er jeg sikker på og det er at jeg skal have mange flere roser;)

    SvarSlet
  5. Ja hun lever også i min have. En sejlivet dame, som har overlevet lidt af hver siden jeg købte hende for 3-4 år siden. Jeg tror faktisk, at jeg valgte den p.g.a. navnet. Jeg har altid elsket hendes bøger, men rosen er også yndig :)

    SvarSlet
  6. Åh ja hvor er hun skøn, og at den er upåvirket at regn er da en stor fordel.
    Det er snart ikke nemt at finde plads til flere roser.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  7. Smukt ser det ud, hun lever mange steder åbenbart, i hvert fald også hos mig. Skøn duft hun har.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  8. Jeg er helt enig med deg. Astrid Lindgren er en utrolig flott rose, som står veldig fint i hagen! Klarer det meste av vær og vind!

    Klem Vivi

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...