Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 26. juli 2012

Razzmatazz.......


..............én af de meget smukke dobbelte.

Den forandre udtryk fra dag til dag og selve blomsten vokser sig højere og højere som en lagkage der bliver tilført endnu et lag creme, i takt med at endnu en krans af de lyse-kronblade vokser ud  og gør pon-pon effekten mere og mere udpræget.

Jeg elsker de dobbelte når de er i lige netop dette stadie hvor de "er på vej"......... lige før de de bliver til små svævende puddelhunde :0)




20 kommentarer:

  1. Sikke aktiv du er her til morgen :-)
    Og hvor er den bare skøn, den solhat!
    Knus Signe

    SvarSlet
  2. *SMILER* - ja nu sprudler jeg oven på en lang, lang aften og nat på langs ;0)det er godt der altid kommer en ny dag ;0)

    SvarSlet
  3. WOW. Den gillade jag!!! Underbart vacker. Solhattarna vill inte riktigt trivas hos mig. Vet faktiskt inte vad jag gör för fel. Skulle så gärna vilja ha stora bestånd av tjusiga rudbeckia. Men de jag hr är små och taniga. Får njuta av dina bilder i stället Fröken solahatt!!!!!!

    Kram
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det ærgeligt Charlotte for de er virkelig skønne - de solhatte jeg har er purpur solhatte/echinacea purpurea og ikke rudbeckia. Echinacea vil gerne stå varmt og tørt om fødderne og helst ikke for klemt.......men det kan selvfølgelig godt være du har krydset den nordlige grænse for deres velbefindende :0)

      Slet
  4. Hvor er di solhat skøn.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
  5. Åh den var bare sååå lekker! Jeg er også veldig glad i de doble solhattene, og har sikret meg et par-tre stykker, så nå gleder jeg meg til de blomstrer! I år har jeg handlet på Ebay også, fire sorter som jeg har sådd! Og neste år blomstrer de kanskje :)

    SvarSlet
    Svar
    1. uha det lyder spændende - jeg krydser fingre ....der erikk enoget som stauder man selv har sået :0)

      Slet
  6. Åh den er da gudeskøn , har endnu ingen blomster i solhattene men det kommer vel.
    Må have flere endnu kan jeg se , det er et farligt sted blog land man får jo lyst til så meget.:O)

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja blogland er fristelsernes rige Helle :0)

      Slet
  7. Hej Dorthe.Skøn solhat.Mine to nye har ikke blomster endnu.men jeg glæder mig til det sker.Hilsen Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det forstår jeg så godt Jette - skønt at have noget at se frem til ;0)

      Slet
  8. Ja, det er en skøn skøn og næsten pompøs solhat - den må på min ønskeliste:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej og velkommen i min lill have Bente. Jeg er sikker på du ikke fortryder hvis du anskaffer Razzmatazz......det er en af de første der springer ud her hos mig - den står også godt placeret i næsten dagssol :0)

      Slet
  9. Gudeskøn er da netop ordet :) En meget smuk solhat - og er det virkelig blomsterknoppen, den lille pompom, der... Vi kan godt tåle en update om nogle dage, Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. ......øh nej - jeg tro pomponen du hentyder til er middelhavsprydløg der danser rundt sammen med Razzmatazz ;0)

      Jeg skal nok komme med en opdatering når puddelhunde looket rigtig træder frem :0)

      Slet
  10. Elsker også selv solhat. Jeg har lige købt 2 hvide i dag "White Swan" ellers havde jeg kun de almindelige Magnus. Den dobbelte er meget skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. White swan er helt fantastisk Gittte - den bliver du glad for. Det er den du ser i min header lige i tiden ;0)

      Slet
  11. Hvor er den fin - den solhat!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja den er fantastisk smuk lige nu :0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...