Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 5. marts 2013

Tornet julerose........

 

........eller "Helleborus argutifolius" stod og kaldte på mig  da jeg var et smut i Bilka  i week-enden. Jeg kunne ikke stå for de yndige limegrønne blomsterstande og måtte simpelthen have en med hjem. Bladene er takkede eller tornet om man vil - deraf navnet.
 
Nu står den i en krukke og venter på at frosten går af jorden så den kan få et blivende voksested.....et sted hvor den forhånbentlig vil gøre mig den ære at komme igen næste år.


18 kommentarer:

  1. Lovely, we got these in our garden, too :)

    SvarSlet
  2. Svar
    1. *SMILER* - den passer godt i farven til den Pixie du fristede mig med sidste år ;0)

      Slet
  3. Ihhhh... Den er da også dejlig, limegrønt er superskønt. Mon ikke jeg skal et smut forbi Bilka efter en liter mælk... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* jo mælk kan vi jo ikke undvære....og når nu alligevel .....;0)

      Slet
  4. Super skøn sag :)

    Jeg har også en del, som venter på at planteskeen kan komme længere end 1 cm ned ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja men planteskeen må vi vist lade stå lidt endnu - frosten er vendt tilbage for fulde gardiner her i haven ;0)

      Slet
  5. Hej Dorthe
    Jeg håber for dig, at den kommer igen næste år, jeg købte en lignende for 2-3 år siden, jeg har aldrig set den igen efter udplantningen. Det samme skete desværre med nogen jeg købte sidste år fra: nå nej vil ikke nævne navne, det er lidt bittert. Heldigvis har jeg mange fra Spiren, som snart blomstrer.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv hvor ærgerligt Lisbeth.....jeg håber det lykkes mig for ih hvor er den altså skøn. ;o)

      Slet
  6. Nåh... hvor er den fin og smuk :)

    SvarSlet
  7. Hvor er den lækker og ja den ville være dejlig hvis den gad at komme igen og sprede glæde ;)

    Haveknus
    Anntte

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...