Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 4. marts 2013

Mandagsglæder........


.....fra en super skøn søndag.

Billederne her er fra i går hvor aktivitets niveauet i haven var højt for første gang i år. Havemusklerne blev rørt og d-vitaminer hamstret. 

Det meste af søndagen gik med at rydde lidt op, klippe og plante lidt forårsfornemmelser ud i krukkerne.  I dag har forårssolen igen haft magten og vejret været lige så smukt som i går og  hvilken glæde lige at vende ud i haven efter endt arbejdsdag for at nyde synet.

 





******************
UPDATE d. 10. marts.

Flere har spurgt til hvor jeg har købt de fine blondekrukker på billedet. De hedder Helena  og er købt  i denne super skønne butik "Butik Remme" der ligger i det helt fantastiske smukke Hjarbæk kun en spyt klat fra her.....et sted jeg ynder at ose rundt.

Arne og Hannah har en utrolig sans for smukke ting til haven og hjemmet  - en lille advarsel skal lyde: fristelserne er store ;0)

De smukke terracotta krukker er impoteret fra italien - de små her købte jeg i 2011.....men de har dem stadig ;0)

34 kommentarer:

  1. Hej Dorthe. Hvor ser det bare supergodt ud og rigtig forårsagtigt. Dejligt med al den aktivitet og vi må endelig nyde vejret de næste par dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja skønt med lidt forår....men det var en stakket frist - vinteren er nu knap en uge senere vendt brutalt tilbage :0)

      Slet
  2. Underbara bilder!!! Äntligen! Kram Hanna

    SvarSlet
  3. Så nydelige vår bilder!!
    Så deilig med slike hageaktiviteter:)
    Ha en fin uke!
    Klem Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kribler jo lidt i havefingeren...så det var skønt at komme ud under blå himmel :0)

      Slet
  4. Ja der er ikke noget gedre end at gå en runde efter sådan en oprydning, og se resultatet. Det ser rigtig fint ud med forårsblomsterne, dejligt stilleben.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  5. Drøn-fint. Hvor har du købt de flotte potter? Dem med stedmoder og primula? De er virkelig flotte.
    Kh Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mathias Emil.....krukkerne med blonnde kant er italienske - de er købt hos min favorit butik her i området. Jeg sætter lige et link ind nederst i indlægget.....de har også en internet butik så pas på ;0) Krukken med primula kan jeg ikke lige erindre hvor jeg har fra - desværre :0)

      Slet
  6. Hvor ser det forårsskønt ud i din have med stedmoderplanter og primula :-) Jeg skal vist snart en tur i byen efter stedmoderplanter eller hornvioler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt og hornvioler er min absolutte favorit....men jeg fandt desværre kun de større stedmoder på min forårsshoppetur :0)

      Slet
  7. So lovely to see that you enjoyed the sun and the first flowers of spring as well! :) xo

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you.....the sun is back and it is fantastic ;0)

      Slet
  8. Super fint och så härligt ni hade det, även här där jag bor i Skåne hade vi underbart väder och dagen tillbringades i trädgården.

    Kram Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har været nogle gode uge....desværre er vinteren nu vendt tilbage - og alt er atter frosset og iskoldt :0)

      Slet
  9. Iiiiiihhhhhh hvor ser det dejligt ud.... Forår og sol.
    Lovely.
    Mange hilsner Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er helt fantastisk Susan .....mere af det SNART ;0)

      Slet
  10. Dejlig haveglæde og højt humør, der præger dit indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja havehumøret fejler bestemt intet ;0)

      Slet
  11. Ser helt underbart ut!! Så härligt med sol och att få börja fixa och dona i trädgården.

    Stor kram
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Charlotte.....du kan tro det var en nydelse ;0)

      Slet
  12. Dejligt ser det ud.....din krukker er jeg helt vild med! Jeg er altid på krukkejagt og dine er så fine med tilplantninger i forårshumør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.....som skrevet til Mathias Emil så sætter jeg lige et link ind nederst i indlægget om hvor de fine kruller med blondekant kan købes ;0)

      Slet
  13. Åh, ja dette er glede. Stemor er beste vårblomst!

    Klem Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. ....ja en ubeskrivelig stor glæde Vivi ;0)

      Slet
  14. Härligt! Hurra för våren!
    Kram
    Katarina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja.....HURRA......desværre er det gået sådan et vinteren er kommet retur ;0(

      Slet
  15. Ih hvor har du skønne forårs opstillinger.
    Stedmoder i yndige potter - hvor har du fundet disse?
    De har en fin kant.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne....jeg sætter et link ind nederst i indlægget hvor de kan købes men pas på....det er et meget fristende sted at kigge forbi ;0)

      Slet
  16. Sikke dejlige forårsfornemmelser du har fået lavet......og du har helt ret, det er altid en fornøjelse efterfølgende at gå en lille runde og glædes over anstrengelserne (som egentlig ikke er anstrengelser men også ren fornøjelse)- det er dobbelt op på glæde :o)
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej nemlig Helle.....det er ikke anstrengelser men en lise for et vinterfrosset havehjerte ;0)

      Slet
  17. Dejlige forårsfornemmelser.
    Håber også du kan nå at nyde det dejlige vejr i dag.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Malene.....jeg har nydt kan du tro :0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...