Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 31. marts 2013

Duften af marts........


.........vil jeg ikke snydes for - i haven min er der dog hverken krokus eller martsviol endnu selv om vi skriver sidste dag i marts - alt er forsinket, ualmindeligt meget forsinket.
 
Kun vintergækkerne er allernådigst dukket frem rundt omkring sammen med krokus spyd der kun lige bryder igennem jorden. Små skønne martsvioler står derfor, for at mindske savnet af forår, i krukker både i udestuen og ude i haven (her dog under glas for at beskytte mod nattefrosten) og spreder sin ualmindelige dejlige parfumerede duft. Mmmmmm....jeg kan blive helt høj.
 
Uret er nu stillet en time frem og varsler sommertid..... en mærkelig følelse her, inden vinteren har sluppet sit tag og sluppet foråret fri.  Havemøbler, hængekøje, parasol og solvogn får dog lov at vente lidt med at komme frem for alvor.
 
Solen og lyset kan ingen dog tage fra os og i udestuens trives forårsblomsterne og spreder duft og glæde og i aften er der lyst derude en hel time mere end det plejer - solen forsvinder først bag horisonten kl. 19.59...........det går den rigtige vej omend skridtene er meget små :0)

 
 




11 kommentarer:

  1. Vidunderlige martsvioler! De er nok også min favorit forårsvækst, og jeg ville ihvertfald købe nogle hvis jeg så dem til salg! De dufter bare så dejligt!
    Fortsat rigtig dejlig påske!

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja det er med at slå til når du ser dem - duften er uovertruffen ;0)

      Slet
  2. Forår eller ikke forår, det er i hvert fald lysere og solen skinner :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nu begynder det både at lugte lidt i den retning :0)

      Slet
  3. Dejligt positivt indlæg... lad os se på alt det positive i stedet for at blive ved med at køre i alt det negative... vi kan alligevel ikke gøre noget ved vejret :o)
    Dine martsvioler ser skønne ud. Jeg har nogle der ligner i haven, gad vide om det også er martsvioler... i så fald må det da være en fejl at jeg ikke har haft næsen i dem når de blomstrer, jeg har ikke bemærket at de dufter... ups :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
    Svar
    1. nej det kan vi jo desværre ikke.... uanset hvordan vi vender og drejer det så går det heldigvis fremad :0)

      Slet
  4. Hej Frøken SOLhat. Ja i dag skinner solen fra en skyfri himmel og temperaturen er da lidt højere end den har været, men stadig med nattefrost! Jeg nyder også planterne indendøre og glæder mig over at se frølingerne spire og gro, forhåbentlig kan de få gode betingelser i haven, når den tid kommer, men så forsinket alting er, bliver man jo lidt bekymret!

    SvarSlet
    Svar
    1. det var en helt fantastisk skøn dag......selv om jorden stadig er frosset ;0)

      Slet
  5. Vejret er der ikke noget at udsætte på, men der er stadig koldt om natten. Der er heller ikke meget gang i den her hos mig, men mon ikke snart der sker noget.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej solskinstimer kan vi ikke klage på ......det har været helt vidunderligt med sol på næsen. Nu mangler vi bare at kunne komme i jorden ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...