Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 28. marts 2013

Skærtorsdag........og iris-påskeæg ;0)


I minivæksthuset er mine små iris nu ved at springe ud - de står beskyttet herunder glasset om natten da nattetemperaturene her sidst i marts stadig er nede på noget man tror er løwn. I nat har der der dog "kun" været -6 graders frost  hvilket bestemt er fremgang.
 
Der er ikke noget at sige til haven er så længe om at tø op for selv om vi har høj solskin i dagtimerne så er natten stjerneklar og frossen - og jorden lader sig derfor ikke arbejde med overhovedet :0)
 
Billederne her er fra i går eftermiddags da solen sidst på dagen fik badet det meste af haven i sine varmende og smeltende stråler. Under glasklokken bor martsviolen og når klokken løftes af spreder der sig den mest vidunderlige solvarme duft af forår og violnoter.

 

Den første havehynde er fundet frem fra kælderens dyb og Solhatten nyder en stille stund  i den lune og skarpe forårssol (deraf de meget missende øjne:0)  alt imens sneen langsomt forsvinder rundt om vintergækkernes fødder.  Som I ved er ikke så tit jeg selv optræder på bloggen - men her er jeg altså i nedtrådte "havesko" og en termojakke der har oplevet mange gode timer i haven........så nyd synet det er ikke hverdagskost :0)

GOD PÅSKE
 

34 kommentarer:

  1. Åh hvor godt du sætter dig midt i sne og kulde og suger solen til dig :)

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor jeg nød billedet og at se dig nyde solen.
    De lyder lækkert med duften af martsviol, når du løfter klokken, så bliver duften nok mere intens.
    God påske

    SvarSlet
    Svar
    1. .....det er simpelthen berusende Lisbeth - noget nær den bedste duft i hele verden ;0)

      Slet
  3. Ønsker deg en god påske og kos deg masse i solveggen. Virkelig en koselig uteplass.

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Vivi......det skal nydes så længe det varer :0)

      Slet
  4. Det var da en dejlig frisk farve på dine Iris-påskeæg - -6grader er jo næsten "varmt"

    Du må også have en dejlig påske:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt med lidt kulør Karsten......og pyha ja - man sveder næsten ;0)

      Slet
  5. Både iris'en og martsviolen er vidunderlige skabninger og de nyder da bare solen alt hvad de kan - og Solhatten ligeså - dejligt med et lille gensyn.

    Rigtig god påske.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der hamstres D-vitaminer i stor stil ;0)

      Slet
  6. Kære Dorthe din havehygger. Rigtig god påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. ......måske meget rammende Nette og ikke mindst nusser ;0)

      Slet
  7. Fin foårsstemning trods kulden,dine iris ser fin ud,godt du har haft dem under glas ellers ville det sikkert tage en rum tid endnu før de blomstrede,lad os håbe på sol til Danmark i påsken.
    Ha en god dag og hyggelig Påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jan - ja kulden er ikke at spøge med og jeg må med skam meddele at det er havens eneste iriser du ser - bortset fra nogen lign. der kom i jorden sidste år efter at have udtjent sin tid i krukkerne. Guderne må vide hvorfor.....for de er da skønne :0)

      Slet
  8. Hrj Dorthe.Dejlige billeder med de skønne iris og også et dejligt billed af dig i solskinnet Rigtig god påske til dig og dine knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette....det var super godt med lidt sol på næsen :0)

      Slet
  9. Kære Frk Solhat
    Jeg er meget glad for at besøge din blog og se dine fine billeder, lære af dine erfaringerog også læse de andres kommentarer, men jeg må være kommet til at trykke på noget forkert, da jeg meldte mig til, for alle kommentarerne kommer også på min e-mail, og det er ikke så godt, for min mand er slet ikke haveinteresseret. Mon du kan gøre noget ved det? ( altså ikke hans manglende interesse)
    Med venlige påskehilsner
    Ida R.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord og velkommen i min have Ida. Jeg er glad for at du har lyst til at følge med, men jeg er ked af at høre hvis jeg ligefrem ender med at blive til spam på jeres e-mail......det vil jeg helst ikke.

      Lige hvad jeg kan gøre har jeg ikke den fjerneste begreb om.....men jeg vil lige prøve at kigge nærmere på det om lidt ved at klikke mig lidt ind og se - om jeg kan gøre noget.....og om jeg overhovedet kan se hvem der er tilmeldt så jeg kan afmelde igen.....men som sagt jeg ved det desværre ikke.

      Jeg har faktisk aldrig selv prøvet at tilmeldt mig nogle steder via e-mail så jeg ved ikke helt hvorledes det foregår......men kan du ikke selv afmelde det igen der hvor du trykkede for at melde dig til??? Det ville jeg umiddelbart tro men er bestemt ikke sikker....

      God Påske til dig og din mand
      Dorthe

      Slet
    2. Søde Ida - jeg har nu kigget lidt nærmere på det og det ser umiddelbart ud til at jeg kan slette dig igen fra listen over dem der får indlæg via e-mail.......

      Jeg er dog nødt til at kende din emailadresse for at slette den rigtige ;0) Du kan sende den til mig på dorthe.claus@mail.dk hvis du ikke syntes du vil skrive den her. Så skal jeg nok lige prøve om det kan lade sig gøre på den facon.

      Så må vi krydse fingre for at det kan lade sig gøre.

      Slet
  10. God påske herfra. Har selv lige siddet i solen på terrasssen i 10 minutter og suget d-vitaminer til mig. Vejret er skønt lige nu, men det tager godt nok lang tid før den sne er væk....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sol på næsen er slet ikke at foragte Gitte. Tak og i lige måde......langsomt men sikkert svinder det lidt her hver dag nu.

      Slet
  11. Såååå vakre påskebilder!Ønsker deg en riktig God Påske i solen!

    SvarSlet
  12. Kære smukke Dorthe
    Du ser dejlig ud som du sidder dér og nyder solen. Din termojakke er jo højeste mode og jeg ser ingen slid på den.
    Vi skal nyde solen så meget som muligt, sne eller ej. Som altid forstår du at hygge med blomster omkring dig og den iris er bedårende:o)
    Påskehilsner og knus fra
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde. *SMILER* Så skulle du bare se termojakken i nærbillede Lisbeth....brændhuller, rifter og ribkanten er flosset af slid og selve stoffet er godt mør så det er vist et spørgsmål om tid - den er helt fra 1997 og tro mig jeg ved det....jeg købte den da var færdiguddannet som pædagog ;0)

      Slet
  13. Så härligt det ser ut, där i solen! Hoppas du kan njuta av mycket sol i påsk!
    De där minidrivhusen är riktigt bra, jag har 2 i trädgården, och i dem blommar nu julros och krokus.
    Glad Påsk!
    Kram
    Katarina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katarina....ja som vinteren trækker ud i haven i år så er det guld værd med minidrivhuset.....forårsblomsterne kan alligevel holde til noget når de er beskyttet af glas :0)

      Slet
  14. Både du,violer og iris ser ud til at råhygge jer derude i solen, - en dejlig plet du har fundet der :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde......ingen vind og sol på næsen.......ahhhhhhhh - det var skønt ;0)

      Slet
  15. sikke skønne forårsbilleder! Og det giver ren og ufortyndet energi med en plads i solens første stråler synes jeg. Rigtig god påske!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en lise for en vinterfrossen sjæl .......tak og i lige måde ;0)

      Slet
  16. Kære Dorthe! Tak for dit svar. Min e-mail er: kir@ profibermail.dk
    Fortsat god påske
    Ida.R.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ked af det Ida men din e-mail er desværre IKKE på den liste jeg kan finde ind til. Kan du huske om du har tilmeldt dig ude i siden i det felt der hedder: "Follow by e-mail - SUBMIT" eller i feltet her under kommentarfeltet der hedder "Tilmeld dig via e-mail"????

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...