Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

onsdag den 20. marts 2013

Jeg har tabt mælet......



.....hørte lige at vinteren kommer til at trække sin kolde arm ind i april !!!!!!

17 kommentarer:

  1. Nej nej nej, det gider vi ikke. Her sner det på andet døgn og der er hvidt over det hele, suk :(
    Der ligger en stor dyne over og over haven.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Forhåbentlig tager de fejl, ligesom snestormen udeblev for de fleste - med undtagelse af Bornholm, hvor hele vores have nu igen er dækket af et tykt lag sne. Det sner også stadig meget her og vinden får sneen til at lave piruetter. At sidde her og kigge ud, får mig til at tænke på hvordan de må have haft de i 1600-tallet, med vintre, hvor de kunne gå fra København til Sverige. Så koldt har vi det i det mindste ikke - endnu.

    SvarSlet
  3. Jeg har også lige læst det, og sidder egentlig og føler mig noget modløs, eller som du skriver: Har helt tabt mælet! Øv altså! Mit drivhus fryser til i døren når sne smelter, fordi solen ikke når ned til bunden, så jeg vover slet ikke at starte frøsåning før jeg ved jeg kan komme ind og vande småplanter. Det bliver sent i år før jeg har sommerblomster!
    Lad os håbe de tager fejl! :)

    SvarSlet
  4. Jeg tror desværre ikke, de tager fejl. Det handler jo om, at havene omkring os er så langt nede i temperatur, at det vil tage en måneds tid at få dem på forårstemperaturer igen. Kulden skulle dog kulminere i denne uge, så lidt mildning er der dog på vej. Og som det ser ud nu, er vi nok alle taknemmelige for bare lidt... Med en let stigning spås også nattetemperaturer over 0 efter påske, så det bliver da, så der ER lys og en anelse varme forude :)

    SvarSlet
  5. Suuuukkkk..... Kan godt forstå du har tabt mælet... :o/

    SvarSlet
  6. Detta är inte klokt!!! Rena istiden och idag är trädgården täckt av ett 30 cm tjockt snötäcke igen. Jag tappar ochså målföret och undrar vad som händer - eller inte händer. Men du har förtjusande tulpaner! Håll ut!!!

    Kram

    SvarSlet
  7. Der er et ordsprog der siger 'Det du ønsker, skal du få', så hvis vi nu allesammen ønsker os så inderligt at det er forår, så måske... :o)
    Eller...!

    SvarSlet
  8. Ja, helt ærligt. Det er simpelthen bare for groft :-)

    SvarSlet
  9. Snart,snart är vi där i vårens tid med snödropp och takdropp.
    Ha en underbar dag!!

    SvarSlet
  10. Hej Dorthe.Sne-sne og atter sne.......det er hvad jeg ser ud af mine vinduer.ØV-ØV,
    Men jeg sætte min lid til påsken.
    God aften Jette

    SvarSlet
  11. Ja, æv.... Men lyset kan de ikke tage fra os, og der bliver mere og mere, dag for dag.
    Skal vi ikke bare vælge at sige at vi i stedet sparer op til en rigtig god sommer :) Og så kan foråret indfinde sig i begyndelsen af april.

    SvarSlet
  12. Nej søde, det har bare været en ond drøm, du har haft. Er sikker på, at du har haft mareridt:o)!!!!!!!!!! For NU kan ham Kong Vinter godt pakke sammen.

    Forårshungrende hilsner og ønsket om en dejlig aften

    SvarSlet
  13. Her på Lolland har det sneet konstant mellen mandag og torsdag. Men nu skinner solen.

    SvarSlet
  14. *SMILER* Ja det er bestemt ikke til at forstå at billederne i min header er fra marts måned sidste år - der er jo en verden til forskel :0) Tak for alle jeres dejlige kommentarer.

    SvarSlet
  15. Hej Dorte
    Jeg er ganske enig med dig i at nu er det på tide at foråret kigger forbi. Min gård have er helt dækket med ca 1m sne :-( så der går en rum tid før den forsvinder :-( Tak fordi jeg må følge din blok kh Gerda

    SvarSlet
  16. Det håber jeg godt nok er løgn! Det er jo næsten ikke til at overskue. Skal vi til at have istid? De sidste vintre kunne da godt nok tyde på det. Da vi var yngre havde vi da aldrig så kolde vintre, og da slet ikke forår. Jeg husker da de fleste vintre som grå og regnfulde. Sne er okay, faktisk ligefrem ønskeligt efter min mening om vinteren. Men efter første marts vil vi gerne ha' os det frabedt, ikke sandt?!
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...