Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 10. marts 2013

Billederne snyder......

 
........for selv om det ser temmeligt forårsagtigt ud  her i vindueskarmen så skal jeg hilse og sige at det er pivkoldt derude - jeg ville ikke blive overrasket om en pingvin eller to pludselig gjorde de oppustede solsorte selskab.
 
Frost, hård vind og vekslene skydække med fistelsne er ikke lige min drøm af en forårssøndag her i marts.
 
Jeg har lige været ude i haven og i udekøkkenet for at tage mine krukker med diverse små forårsløg og vækster ind i den lidt lunere udestue - bestemt ikke nogen udpræget fornøjelse at gå rundt derude.
 
Blomsterne de hænger mildest talt lidt med næbbet - nu håber jeg bare at lidt læ og  +grader kan få dem i forårsmode igen.
 


 


 


27 kommentarer:

  1. Det er deilig at vi kan ha vår inne, når ikke kulda helt har gitt seg ute!

    Ha en fortsatt fin søndag! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja bestemt...når nu polarvindene absolut vil tage toppen af glæden ved at være i haven :0)

      Slet
  2. Ja, hvis man ikke vidste bedre, kunne man godt forledes til at tro,
    at vi har forårsvejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja....men stikker man næsen uden for døren er man ikke et sekund i tvivl om at det atter er vinter :0)

      Slet
  3. Hvor er du heldig at du har udestuen, hvor dine små planter kan stå en dag som denne :-)
    Håber foråret snart stikker næsen frem igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også bare ubeskrivelig glad for den Vivi ;0)

      Slet
  4. Nej, jeg må sige, det har bestemt heller ikke været en marts-søndag efter mit hoved. Faktisk har den gjort mig noget så usædvanligt som gnaven. Gå væk vinter, siger jeg bare. Heldigvis er vores sommerhus nærmest en stor udestue, så jeg er helt med på, hvilken glæde det er. Godt I fik bygget den.

    I øvrigt har den grønne spids af en af vintergækkerne fra sidste år vist sig. Så der er håb :-)

    God søndag aften
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg ligger altså også lige på vippen til at indtage en sur mine......meeeen så fyldte jeg et par balloner med vand og venter nu på at de fryser så jeg kan varme mig ved dem ;0)

      Det lyder skønt Birgitte....mine har som sagt også stukket den første cm frem :0)

      Slet
  5. Sukke billeder og dejligt at du har din udestue - sådan en kunne jeg godt bruge og også lidt mildere vejr! Klem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madam.....den er alle pengene værd kan jeg love dig ;0) Og mildere vinde vil blive taget imod med kyshånd :0)

      Slet
  6. Pingvinvejr er det ihvertfald.... det ene øjeblik sne og lige nu er det hagl.... uf! uf! uf!
    Så er det godt du kan frembringe lidt forårslys fra havestuen - tak for det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja derom hersker absolut ingen tvivl........er mere til humlebi vejr......varme og ingen vind ;0)

      Slet
  7. Ja det er nogle forårsdejlige billeder du kan præstere! skønt med sådan en udestue Og sikke en flot ny billedcollage du har fået lavet øverst på din blog, den må da kalde solen frem :-) God søndag aften!
    Karin fra Blomsterlyst

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karin og velkommen indenfor. Ja jeg syntes jeg trængte til sol og varme og måtte ty til en ny header for at få det ønske opfyldt her i kulden ;0)

      Slet
  8. Gys ja.... Dat var vist nok sibirisk kulde i denne omgang tak!
    Heldigvis kan vi varme os lidt ved dine smukke forårs-billeder - dejligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uf ja.....nu må nok altså snart være nok ;0)

      Slet
  9. Tak for dine dejlig forårsbilleder på en dag som denne, hvore sneen har drysset ned hele dagen og hvor det er bidende koldt og meget, meget blæsende.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja bestemt ikke et vejr for forårshungrende havenisser ;0)

      Slet
  10. Ja, det er godt vi kan snyde og lave forår inden døre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja bestemt Nana.....men jeg ville nu hellere ........;o)

      Slet
  11. Hvor ser dine vindueskarme flotte ud, det er da lige til at blive glad af. Ja jeg vil give dig ret i, at der må gøres noget ekstraordinært når pingvinerne står der ude og "banker på" - hold da op et møgvejr det har været i dag.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja forræderisk koldt. Anita......og ikke noget værd der er værd at samle på - nu vil vi have FORÅR ;0)

      Slet
  12. Hej Dorthe. Ja, det er godt nok koldt. Jeg har tilbragt dagen indendøre med en god bog. Det var dejligt afslappende og en god måde at holde fri på! Jeg håber vinden løjer af, så det bliver lidt mere menneskeligt at være ude!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er godt at luner sig med tæpper og en god bog på dage som disse. Her blev det til lune nybagte boller og lidt surfen ;0)

      Slet
  13. Jeg har også taget mine krukker ind. De pynter alligevel ikke, når planterne ligger bevidstløse af kulde i potten. Vi må holde forår indendørs indtil videre. Det ser også herligt ud hos dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej de er noget slukørede at kigge på når de bare sænker deres ellers så smukke hoveder.

      Slet
  14. Det ser jo forrygende dejligt ud i din udestue.
    Jeg stod igår og overvejede at købe hornvioler, men besluttede mig for at lade være, bare tanken om at skulle stå og plante i den kulde var rigelig - det orker jeg bare ikke.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...