Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 28. marts 2013

Årets første......


 
buket af vintergækker er nu i hus.
Gækkerne dukker lige så stille op af sneen nu - ikke en dag for tidlig hvis du spørger mig.
 
 
 
Desværre ser det ud til at klyngerne af vintergækker ikke kommer til at sole sig lige så smukt  som de plejer..........mange af dem hænger noget med nakken af den hårde medfart den lange og sene vinter har givet dem.


 

18 kommentarer:

  1. Hej Dorthe.Hvor er de fine dine små vintergækker.
    Mine er stadig gemt under sneen.
    Har et års dag på bloggen i dag og jeg har en giveaway med et billed af en skøn iris.....håber du vil deltage.
    Rigtig god påske knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette....alle mine er heller ikke kommet frem endnu....men det sker lige så langsomt -dag for dag svinder sneen :0)

      Tillykke med mærkedagen selvfølgelig kigger jeg lige forbi.

      Slet
  2. Sikke en skøn lille forårsbuket :-)
    Der er også en del af mine gækker, der ser ud som om, at de ikke magter at rejse sig igen, men nogen af dem har overrasket og gjort det alligevel, så måske er det også håb for resten.
    Påskeknus og forårssmil fra Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg krydser fingre kan du tro Signe....de må gerne sprede lidt lys og glæde derude nogle dage ind i april ;0)

      Slet
  3. Dejligt med vintergækker indendøre, jeg har netop også plukket en lille buket idag;))
    Hos mig er der én positiv ting ved den lange vinter og det er at vintergækkerne som på mystisk vis er havnet midt i græsplænen får fred til at blomstre, normalt bliver det revet af når jeg river græsset første gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, skønt at få dem ind i en sød buket....og duften er simpelthen bare så fin og delikat :0)
      *SMILER* det er med at finde så mange positive sider på den lange vinter som overhovedet muligt......og det er da en god bivirkning du der har fundet :0)

      Slet
  4. Ja mine har det heller ikke for godt, nogen nåede at springe ud inden sneen kom, de er færdige nu. Andre ser ikke ud som om, de magter at blive kønne i år, det samme gælder desværre også for Dorothealiljer, og for den sags skyld krokus. Erantis fik også kun en kort karriere i år.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor er det altså bare ærgerligt Lisbeth.......mine dorothea liljer er knap kommet op af jorden....så måske jeg er heldig......erantis har jeg slet ikke set.....ikke at jeg har mange men lidt er der dog der ude ved hækken. Vi håber på bedre held næste år ;0)

      Slet
  5. ÅÅ vilken lycka att få ha dem blommande nu. Här är det fullt av snö än och ingen snödroppe syns till än.
    Jag önskar dig en underbar påsk!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og i lige måde......velkommen i min lille have - hyggeligt du kigger forbi ;0)
      Hos mig er vintergækkerne meget forsinket....vi plejer ofte at se dem for alvor allerede i jan. feb......men vinteren i år har været længere og mere kold end normalt :0)

      Slet
  6. De hænger noget med hovederne ude i haverne nu, men som du har jeg også skrabet sammen til en lille buket indendørs. Det er godt for øjnene :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det tør siges Ulla.......godt vi så kan nyde dem i små vaser i stedet ;0)

      Slet
  7. Det er under alle omstændigheder skønt at se de små, fine blomster igen. Dejlige billeder du viser! Af en eller anden grund har mine klaret sig godt under sneen ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har nogle af mine også....bare ikke alle sammen - jeg tror at det er dem der var tidligst fremme der er hårest ramt....lidt som Lisbeth skriver :0) Ja skønt med lidt selvpluk til vasen :0)

      Slet
  8. Dejlig buket, så er der da håb
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og håbet skal ingen ....heller ikke kong frost tage fra os :0)

      Slet
  9. Hej Dorthe.
    Dejlig buket:-) Jeg har allerede haft fire små buketter med både erantis og vintergækker, som mine piger på skift har plukket ind, men det var før erantis og vintergækker igen forsvandt under sne og is. Nu er de heldigvis ved at komme til syne igen. I dag har min mand trodset vinterkulden og holdt sig til planen, så han er begyndt at rive vores gamle, udtjente udestue ned. Til gengæld har jeg fået en fantastisk udsigt både fra stuen og fra køkkenvinduet, (selvom udestuen selvfølgelig ikke er helt væk endnu), og så har vi købt et lille drivhus til mig, hvor jeg håber jeg kan få plads til det meste af det jeg gerne vil, trods den lille størrelse.
    Rigtig god påske.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde - Skønt med buketter fra pigernes hånd.....så heldig har jeg ikke været endnu - der er simpelt hen ikke nok at plukke af endnu men jeg håber det kommer snart når al sneen forføjer sig - erantis har jeg set ikke set i haven i år....de har vist helt opgivet.

      Det lyder som skønne forandringer du er i færd med Malene.....og drivhuset er jeg sikker på du bliver glad for - jeg ville ikke være foruden mit.

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...