Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

fredag den 29. marts 2013

I udestuens varme.......


.........springer flere og flere af de skønne små klokker på min fiji-kirsebær-busk ud. Smukt pyntet er den til påske med sine egne søde "påskeæg".
 
Jeg overvejer lidt om jeg skal plante et noget større kirsebærtræ ude i haven når jeg kan komme i jorden.......jeg har kastet min kærlighed lidt på et Tibetansk kirsebærtræ......men er meget åben over for andre gode ideer og vil blive meget glad hvis der er nogen der har noget erfaring i den retning.

Min have er ikke særlig stor så det er lige et kriterie der måske skal tages lidt højde for........og så vil træet IKKE stå i fuld sol....nok nærmere næsten skygge - der hvor jeg forestiller mig det. Måske ikkke de bedste betingelser. 
 
 
 

Det er med glæde at jeg kan sige at der faldt ingen sne i min have i dag.......kun lidt fistelsne uden magt......det fik IKKE lov at blive liggende.

11 kommentarer:

  1. Hvis du køber den rigtige tibetanske kirseblad bliver du glad for den. Den har både skønne blomster og skøn bark. Du kan købe den hos Anne Marie fra Lønbæk. Du har vist ikke så langt derop, prøv en tur i nærmeste fremtid.
    Jeg får ikke procenter :)det er spændende at komme på besøg der.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er også barken jeg er blevet facineret af hos det Tibetanske kirsebærtræ.......jeg har set det flere steder bl.a hos dig og hos nogle af mine svenske blogvenner. Træet er smukt i en vinter grå have kan jeg se og det er bestemt et stort plus.


      Tak for dit gode råd Lisbeth ....jeg overvejer og jeg må se om en tur i fremtiden kan bringe mig på de kanter for jeg kan helt sikkert forvente mig god råd og vejledning hos Anne Marie.

      Slet
  2. Den ser spændende ud.
    Jeg kender kun mit eget japanske søjle kirsebærtræ, som blomstrer i maj med lyserøde blomster, det er også ret flot og tager ingen plads. Mit står i skygge fra først på eftermiddagen af.

    Fistelsne også her, det må godt snart stoppe.

    knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak....det er netop det med pladsen der godt kan være lidt tricky Ulla......og smukke er de jo når de blomstrer.

      Nej nu må det være SLUT med sne :0)

      Slet
  3. Hej Dorthe.Der er ikke noget som kirsebærblomster.Jeg har et japansk kirsebærtræ,som jeg er meget glad for.Det står på hjørnet af vores hus mod syd,og får de smukkeste rosa blomster i maj.
    Vi har også fået lidt sne,men det meste er allerede smeltet.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. mmmmmm.....rosa blomster ;0) Åh altså den sne.....gid det snart må stoppe over hele landet :0)

      Slet
  4. Vi har det tibetanske kirsebærtræ i staudebedet nord for stuehuset i halvskygge, men umiddelbart synes jeg ikke, det virker sart. Pudsigt nok købte jeg et fuji kirsebærtræ for ca 14 dage siden - nu spekulerer jeg på, om det skal plantes ud eller blive i potten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder lidt som den placering jeg har tiltænkt et træ her så det lyder bestemt godt Marie.....tak for det.

      Det er altid et godt spørgsmål om det er i krukke eller plantes ud.....jeg bruger min til at flytte lidt rundt med sammen med de andre forårsblomster i krukker i marts april........sådan er det dog ikke gået i år da den endnu ikke har været helt ude med blomsterne ;0)

      Slet
  5. Hej Dorthe!

    Jeg har et par spørgsmål til opbygning af din blog, som jeg synes er rigtig fin, men jeg kan ikke finde et sted jeg kan kontakte dig direkte? Hvis du vil bruge et par minutter på mig, hører jeg gerne fra dig :o)

    jeanne@fjorback.dk

    På forhånd tak.

    Vh. Jeanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jeanne og velkommen indenfor havelågen....næh min email er ikke sådan lige at finde (den er her ikke :0)

      Du skal være velkommen til at kontakte mig på dorthe.claus@mail.dk så skal jeg gerne se om jeg kan være behjælplig.

      Slet
  6. Ja jeg er lidt sløv i optrækket, men mit bud er prunus ser. Royal Burgundy :o)
    Jeg har det selv i haven, og er rigtig glad for det. Det er et japansk kirsebærtræ med røde blade og de skønneste fyldte rosa blomster. Og så er det et ret smalt træ. Med hensyn til skygge, så ved jeg det ikke... mit står i sol, men mon ikke man kan læse sig frem til det :o)
    Held og lykke med beslutningen når den tid kommer :o)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...