Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 16. marts 2013

Se mine nye planteskilte.....



 


 
For nogle dage siden gjorde Marlene fra Staudefeen mig opmærksom på disse fantastisk, diskrete sorte planteskilte. Fluks måtte jeg lige kigge nærmere på dem og inden jeg fik set mig om kom posten med en sending til mig...........
 
Skiltene er af kraftig sort plastik - og kan købes hos Bendtsens Boglager - læs mere om skiltene og se billeder her på Birgitte Husted Bendtsens blog..... (I ved - Danmarks ukronede geranium Dronning :0)  
 
Samme med skiltene bestilte jeg også en sølvtus til at skrive på dem med - og jeg må sige at det ser godt ud. Tænk sig at kunne blive alle de skrigende hvide planteskilte ude i staudebedene kvit......det er lige noget for mig - så nu sidder jeg inden døre i mens sneen daler ned (igen) og hygger mig med at skrive skilte og prikle småplanter - så må bare tiden vise hvornår de kan komme i jorden - både skilte og planter :0)
 
 
....udover de hvide planteskilte jeg har rundt omkring står der ved mine pæoner
disse smukke zink skilte. De er dog noget dyrere men stadig diskrete.

31 kommentarer:

  1. Hvor er de bare flotte. Og sikke mange små planter du er ved at prikle. Spændende.. :o)

    De planteskilte skal jeg altså ind og se lidt nærmere på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja....det bliver godt med lidt forår snart så både pinde og planter kan komme ud :0)

      Slet
  2. Tænk engang at du kun behøver at kigge på hjemmesiden... hvorefter posten bringer dem ud, det er da smart!!

    Det ser rigtig godt ud, og ret tjekket at du lige sætter dig ned og skriver en laaaang række skilte.
    Fortsat god sne weekend :)

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* søde Jette - min mand er også af den overbevisning at det er mig der holder hele det statslige firma Post Danmark kørende i tiden ;0)

      Slet
  3. They look really pretty, what a nice idea! :)

    SvarSlet
  4. Det ser godt ud. Jeg må vist lige checke fru Bendtsens hjemmeside :o)

    SvarSlet
  5. Hej Dorthe.De er da bare geniale.og så ser da riftif godt ud.Må lige ind på den hjemmeside.
    Godaften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. ....det er bare ét klik og du er der ;0)

      Slet
  6. Dejligt med noget at gi sig til indendørs, når nu vi ikke kan komme udendørs :o)
    Og hvor ser det bare godt ud - tænk en forskel det gør at de er sorte i stedet for hvide, gule eller andre pangfarver :o)
    Go fornøjelse med hyggeriet... :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det var faktisk en rigtig hyggelig snestorms beskæftigelse - når nu man ikke kunne komme i haven ;0)

      Slet
  7. Endelig et opmuntrende indlæg, tak for det. Lige hvad jeg manglede, jeg er netop løbet tør for planteskilte, så det var rigtig godt.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. .......du må igang med klik fingeren søde Lisbeth ;0)

      Slet
  8. De er faktisk helt ok, men i min have er planteskilte forment adgang (kun lige i køkkenhaveregi - altså de få krukker der bliver udnævnt til denne tjans - har jeg brugt ispindelignende sager). Har et princip om, at hellere glemme et navn end at se de der planteskilte i haven som følger med planter fra planteskoler. Men disse er da ret diskrete. Måske jeg skulle overveje dem som hukommelses-krykker;0)

    Knus fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan slet ikke undvære dem Katinka - men de kan bestemt være en torn i øjet. De sorte her falde mere i et med omgivelserne så jeg er sikker på at de bliver et kæmpe hit som hukommelses-krykker ;0)

      Slet
  9. Ja de er godt nok smukke, og så hjælper det da også på pænheden, når man har så flot en skrift som dig!

    SvarSlet
  10. Jeg er også lidt lun på de fine sorte planteskilte. Jeg har brugt en del zinkskilte, men de er alligevel heller ikke så pæne på billeder fra bedene, men dog pænere end de hvide.
    Det ser jo rigtig flot ud som du her præsenterer de sorte med sølvskrift.Dem må jeg også have skaffet mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Zink skiltene er bestemt også pæne......jeg har nogle ved mine pæoner. Jeg syntes dog de godt kan være ret store dem de har i handlen. Jeg har været heldig at få fat i nogle lidt mindre for nogle år siden.

      Ja, posten skal jo alligevel ud Berit....så en pakke fra eller til ;0)

      Slet
  11. Det var flotte merkepinnar. Må ta meg ein titt på dei.
    Ha det godt, frå MarJE.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak......ja og så er de diskrete og lyser ikke op i bedene ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...