Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 29. oktober 2011

3. ærgelse



Selv om der i årets løb har været rigtig mange glæder i haven så kan jeg ikke helt lade være med at vise nogle af ærgelserne frem også. Ud over de brune atiskokker og de få frøkenhat/Zinnia, ja så må åkanderne/nøkkeroserne med på listen over årets skuffelser.

Hele sommeren har jeg glædet mig over det smukke vandspejl der har været på terrassen og med jævne mellemrum har jeg kigget lidt dybere ned under overfladen for at se om der dog ikke snart skulle komme bare en enkelt knop op fra dybet. Men nej..........ikke en eneste har fundet vej.

Små fine åkandeblade har der dog været mange af hen over sommeren men nu er de på retur - derfor tror jeg, at jeg lige om lidt vil snige mig ud i den milde finregn og tage dem op af zinkbaljen og stille dem i vinterhi i en stor sort murebalje. Jeg er nemlig temmelig glad for min zinkbalje og frygter lidt den vil tage skade hvis vinteren bliver hård og vandet skulle bundfryse i den. En ny chance skal de under alle omstændigheder have igen næste år.......måske de bare skal have et par år på bagen inden de åbenbare sig!!!!!


8 kommentarer:

  1. To przykre jak coś, na co się czekało nie zakwitnie. Mnie akurat piękne kwitły lilie wodne w tym roku i wiem chyba dlaczego. Wycięłam gałęzie drzew, które robiły cień w oczku. Było więcej słońca, a one to lubią. Pozdrawiam

    SvarSlet
  2. Jeg bliver nødt til at spørge, hvad det er for en skøn plante, der læner sig op af din zinkbalje. Den er grå i bladene?? Ligner en storkenæb - mon det er det?
    Selvom du har ærgelser over åkander/nøkkeroser, lyder det nu som om, du har haft glæde af baljen alligevel, synes jeg!

    SvarSlet
  3. Tak Giga.....ja sol og lys skal der nok til for at det lykkes - så jeg hepper på en mere solrig sommer næste år :0)

    -----

    Bente - planten er ganske rigtig en storkenæb - den helt almindelige lyserøde Rose clair - jeg har bare leget lidt med farverne og lyset i billedbehandlingsprogrammet *SMILER* deraf det lidt grålige look ;0)

    SvarSlet
  4. Hej Dorthe
    Kan sørme godt for stå du vil passe på denzinkbalje - den er jo skøn.......og et par nøkroser ville bestemt klæde den.
    Håber vi får noget mere sol i 2012, så skal de nok åbenbare sig.
    God weekend

    SvarSlet
  5. Hej Frøken Solhat. Tak for din kommentar på min blok:) ja måske din åkande kommer til næste år, ved ikke om den trives i en zinkbalje? Anne Gine

    SvarSlet
  6. Helle....ja vi har jo lov at håbe på bedre vejrlig i næste havesæson ;0)

    -----

    Anne Gine - det var så lidt :0)

    Det håber jeg den gør Anne Gine.....den kan trives i zinkbaljer....det har jeg set flere ekempler på rundt omkring i blogland - jeg havde desværre bare ikke held af det i år ......men jeg sætter min lid til næste år ;0)

    SvarSlet
  7. Ja men Dorthe til næste år, så bliver det rigtig sommer, og der kommer masser af åkander i din zinkbalje. Det første år jeg havde mit lille bassin var der kun en enkelt blomst i min åkande, men i år har den været flittig til at blomstre.
    Held og lykke med din åkande
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  8. Hej igen
    Måske jeg selv skulle prøve med åkander i zinkbaljer, dem har jeg en del af, var ikke klar over at den kunnne leve under så "små" forhold... men kan den også tåle froste?? Anne Gine

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...