Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 27. oktober 2011

"Tågen" letter.....




......og solen bryder frem sådan i overført betydning. Jeg har ligget underdrejet i et par dage nu......ikke med efterårsforkølelse, kold lungebetændelse eller influenza - med med migræne og hovedpiner  der kan få selv den mest standhaftige og livsglade pige til at ønsker sig hen hvor peberet gror.

Men nu er der lys for enden af tunnellen........jeg har lyst til at høre radio igen og lidt senere tror jeg en lang frisk gåtur vil gøre underværker på sjæl og humør.


Valnødder har vi mange af nu.......børnene har samlet flere gange og Maria fik hjælp en dag af én der så hende samle.....resolut kom han med en stige og en kost og rystede grenene for hende.

Faktisk har vi selv et valnøddetræ.......den har været frosset tilbage et par gange, men nu ser den ud til at komme. Den er ikke ret stor endnu - en halv meter eller så - vi fik den for nogle år siden af en af Claus´s kollegaer der selv havde sået nogle......så det er spændende om den kommer til at give frugt med årende......selv om det nok har lange udsigter.




11 kommentarer:

  1. Godt, at du er kommet ovenpå igen :-)

    Åh, jeg er misundelig på dine solsikker. Mine to sorter - Vanilla Ice og Italian White var alle SKRIG gule!!!

    SvarSlet
  2. Åhh Dorthe, sender lige et kram. Godt at høre, at det er på retur. Det kan 'bare' godt lidt tage et par dage for krop og sjæl efterfølgende, ikke....

    Bortset fra det, bare det var mig, der havde alle de valnødder. Jeg absolut elsker dem, mums...

    Her var der ingen sol i dag, kun tyk tåge. Måske i morgen :)

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  3. Skønt med alle de valnødder, og spændende med jeres eget lille træ.
    God bedring med hovedet!!

    SvarSlet
  4. Din stakkel. Det lyder bestemt ikke rart :-( Godt at det går den rigtige vej igen.
    Det lyder lækkert med alle de valnødder. Og tiden går jo så hurtigt, så inden du ser dig om, kan du sikkert høste af dit eget lille træ.

    SvarSlet
  5. føj da med migræne, men godt at du er på rette vej igen. Det er en dejlig solhat du viser. Er det White Swan??

    SvarSlet
  6. Dejlig solsikke...

    Håber den milde luft i dag har gjort dig godt så du er i fuld vigør igen fra i morgen.

    SvarSlet
  7. Hej Dorthe
    Godt du er ved at være frisk igen, det har da været en fæl omgang.
    Din solsikke er fantastisk smuk.
    Sådan et valnøddetræ vokser pludselig hurtigt, det gjorde mit i hvert fald, men derfor varer det nok alligevel noget, inden vi ser valnødder.
    Knus og god bedring
    Lisbeth

    SvarSlet
  8. Rigtig god bedring. Jeg håber, du kom ud på gåturen. Hvor er I heldige at have et valnøddetræ. Jeg giver Hanne og Lisbeth ret. Tiden flyver afsted og lige pludselig har I masser af valnødder!

    SvarSlet
  9. godt at du næsten er kommet ovenpå igen... go' weekend

    SvarSlet
  10. Godt at høre at du er ved at komme ovenpå igen :)
    Hvor dejligt med sit eget valnøddetræ og ovenikøbet et med en historie - se det er sagen :)
    Men er det ikke vanskeligt at lave sine egne valnødde træer? Så noget i Bonderøven omkring det men han fik nogen af en som havde og de blev podet på nogle andre små træer..
    God weekend herfra
    Mange hilsener Karina (lindelyst)

    SvarSlet
  11. ......jo det er fedt med et lille valnøddetræ - og det er spændende at følge det . Om det er vanskeligt at lave har jeg ikke begreb om overhovedet........vi fik det forærende og hvordan det ellers er blevet frembragt ved jeg ikke.

    Solsikken på billedet er den sart gule "Vanilla Ice".......den har de sødeste små blomster og knopperne bliver ved med at udvikle sig her i oktober.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...