Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 9. oktober 2011

Kaiu........igen



Planen med min nye clematis texensis  "Kaiu" er til min store glæde allerede lykkedes på én sæson.......imponerende sådan en grokraft og evne til at sætte knopper på denne årstid.  Selv om der længe har været mange knopper på vej har jeg været spændt på om de alle ville nå at springe ud - men med det vejr vi har haft er mine bekymringer gjort til skamme. Den har virkelig været pengene værd allerede.

Snebollebusken er nu somplanlagt flot dækket af et hvidt klokke-flor og går man lidt i knæ får man lov at kigge op under skørterne på yndighederne.

Bladene bliver mere og mere røde på busken og hvis det fortsætte vil jeg måske snart have et dannebros farvet træ i haven - røde blade og hvide klokker :0)

Billederne er fra sidste week-end.




15 kommentarer:

  1. To przyjemność zobaczyć ponownie kwitnące kwiaty w tym samym sezonie. U mnie też kwitną jeszcze. Pozdrawiam

    SvarSlet
  2. Wauw, den er da dejlig!!! Endnu en til ønskelisten - og så glæder jeg mig til at se Dannebrogs-træet!

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig idé at få dobbelt-blomster på busken på den måde og samtidigt forskønne den her om efteråret. Godt fundet på. Jeg bliver mere og mere pjattet med klematis. Har anskaffet 7 nye af slagsen denne sæson. Den ene var faktisk efter inspiration fra din blog!

    SvarSlet
  4. God ide og så nydelige hvite blomster på clematisen! Herlig med høstblomstring! Ha en fin søndag!Hege

    SvarSlet
  5. Det var en god idé. Jeg glæder mig også til at se Dannebrogstræet.

    SvarSlet
  6. Duverden så nydelig!
    Helt bedårende med de små klokkene, og morro at den blomstrer også nå som bladene farges.

    SvarSlet
  7. Gode billeder. Blå himmel og fine hvide klokker. Det kan da næsten ikke blive smukkere på denne årstid.

    SvarSlet
  8. Vad fin den är!O blommar rikligt det gillar man ju.
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  9. Åh så söt, och blomning i oktober, wow!
    Kram
    Katarina

    SvarSlet
  10. Hvor er det smukt, Dorthe - og fantastisk ide.

    Jeg er vild med klematis, har bare aldrig været så god til dem. Men efter en god snak i foråret med Clematis DK, så håber jeg det er ændret fra nu af :)

    Kaiu er da bare så smuk.....dufter den også?

    kh Anne Mette

    PS: Og så jeg vist også snart besøge Butik Remme

    SvarSlet
  11. Så vackra vita klockor klematisen har. trevligt med sen blomning i trädgården.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  12. Kære Dorthe.
    Sikke smukke billeder i din titel, det er en skøn entré du byder os.
    Klematis er en rigtig mangelvare i vores have, har kun 3, men de er nu dejlige og nøjsomme. Er den enlige lavendel stadig i live ? Måske den vokser godt.
    Henrik

    SvarSlet
  13. Hej Dorthe
    Den Kaiu er da bare dejlig og helt uundværlig.
    Knus

    SvarSlet
  14. Fed header!! Jeg må snart få set på det header-værk :)

    Har lige smidt lang mail om artiskokker i mine kommentarer - hvis du har lyst til at læse :)

    Din hæk slipper ikke, når jeg en dag når området :)

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  15. Endnu engang tak for jeres altid skønne kommentarer.....det varmer godt på en råkold efterårsaften hvor vinden rusker lidt i det hele.

    Hvis vi når dannebros farverne inden frosten ødelægger ballet så skal I nok få se ;0)

    -----

    Helena jeg ville sådan ønske at jeg kunne sende kmmentare til dig men det kan jeg desværre ikke.....jeg har problemer så længe du ikke har pop-up kommentarvindue ......sorry!!! Læs evt. her :

    http://www.cuginak.dk/2011/10/blogger-bvl-med-kommentarer.html


    -----

    Anne Mette - ja man kan blive klog af at møde Flemming Hansen......han ved mere end de fleste om den skønne klatrevækst :0)

    ......om den dufter spørger du havenissen om ???? Tjaaaa.....jeg stikker snuden op i den i morgen - så får vi se ;0)

    Jeg skal nok give dig en guidet tur til Remme hvis du kommer forbi ;0)


    .....og artiskokkerne kigger jeg lige på igen ;0)


    -----

    Sødeste Henrik.....TAK - orange okober :0)

    Din skønne lavendel stortrives kan du tro - jeg er rigtig glad for den og glæder mig til at se den gro til allerede næste år...... jeg har desværre ikke nået at tage stiklinger så den kan få en partner......og nu er det vist ved at være for sent ;0)

    Jeg har desværre også problemer med at smide kommentarer på din blog.....det er ikke fordi jeg ikke kigger forbi - men mine kommentare bliver bare væk der ude i cyber space.........det hjælper hvis du laver et popup-kommnetar vindue

    Læs evt. her: læs evt. de gode råd her : http://www.cuginak.dk/2011/10/blogger-bvl-med-kommentarer.html

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...