Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 23. oktober 2011

1-2-3








...........meget mere nåede jeg ikke at tælle til da jeg i eftermiddags tilbød ungerne at finde opskriften på æbleskiver frem til dem - før de var KLAR.

Lynhurtigt fik de slukket nintendo, skubbet sytøj og lektier til side og gik i krig med udfordringen.

Så alt imens Claus og jeg knoklede på med at rydde op i værksted og garage så piskede ungerne dejen sammen, tændte op i bålfadet og bagte de lækreste æbleskiver så alle  mand kunne få tilfredsstillet lækkersulten i efterårssolen. MUMS.

Perfekt afslutning på vores lille miniefterårsferie......og vejret skulle endda holde nogle dage endnu......waaaauuuuuuu ;0)

(Sjovt nok er det en tilbagevendende begivenhed hvert efterår at når frosten melder sin komme......ja så er der IKKE plads til bilen i garagen.............jeg forstår det IKKE :0)

14 kommentarer:

  1. Hvor er det bare hyggeligt med æbleskiver bagt over bålet. Det har jeg godt nok aldrig prøvet!

    SvarSlet
  2. Æbleskiver smager godt, men at man kan lave dem over bålet. Det vidste jeg ikke.

    SvarSlet
  3. Uha jo.....det skulle I prøve......det smager himmelsk på sådan en skøn dag

    .......og så behøver man jo ikke forlade haven og gå ind når man bliver sulten ;0)

    SvarSlet
  4. Co kraj, to obyczaj. Jeszcze nie widziałam i nie jadłam placków
    ( nawet nie wiem z czego są robione) pieczonych na ognisku. Pozdrawiam

    SvarSlet
  5. Hold fast hvor ser det hyggeligt ud!

    SvarSlet
  6. Hvor ser det bare hyggeligt ud :-)
    Det har jeg heller aldrig smagt, men det ser lækkert ud. Og herligt når ungerne står for tilberedningen ;-)

    SvarSlet
  7. Det ser da lækkert ud! Det må prøves næste gang jeg får børnebørn på besøg. TAK for det input. Måske jeg laver pandekager istedet for - men prøves det skal det!!

    SvarSlet
  8. God idé :) de ser rigtig lækre ud og jeg kan godt forstå at ungerne synes om selv at kokerere på denne måde.

    Nu blev der så i mellemtiden plads til bilen i garagen?

    Ulla

    SvarSlet
  9. Skønne og flittige unger du har, det lyder dejligt med oprydning i garagen:)

    SvarSlet
  10. Nej hvor har I hygget jer, det ser lækkert ud. I har også været heldige med vejret deroppe i Nordjylland, hos vi andre har det været koldt og blæsende.
    Knus

    SvarSlet
  11. Hvor hyggeligt :) vidste ikke at man bare kan sætte panden direkte ned i bålet ..God ide og skønt at nyde maden i det fri..
    Mange hilsener Karina

    SvarSlet
  12. Skønt at kunne sætte ungerne i gang med en lille lækkerbisken efter oprydningen og at de oven i købet synes det er sjovt!

    Af erfaring ved jeg, at biler godt kan stå ude i al slags vejr. Hvor godt de har af det er en anden sag ;-)

    Tak for det lange indlæg om buksbom. Jeg havde håbet, at sygdommen ville holde sig fra DK, men det var selvfølgelig for optimistisk. Slut med at gå tur på kirkegårdene, som ellers i Kbh. fungerer helt fine som park.

    Ha´en god mandag - sikkert stadig med bedre vejr end på denne side af Storebælt. Her er hundekoldt og skyet.

    Birgitte

    SvarSlet
  13. mums hvor ser det lækkert ud, det må være dejligt med "folk" i huset der kan hygge om en, når der knokles ;O)
    Ha en dejlig mandag
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  14. Uhmmmmmm, hvem der bare havde være i lige jeres have i går. Personligt er jeg dog mere til vafler, mums. Men dem kan du jo også lave på bål, ved jeg :)

    Jeg lover! dig at fuglene får mad hos mig selv om jeg nupper lidt solhat frø (har lige lavet et indlæg om min små :)) Tog nu også kun 2 hoveder af hver, så der er masser derude stadig.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...