Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 29. oktober 2011

Lørdags sysler......







Kæmpeverbenaerne har blomstret flittigt og uden stop hele sommeren igennem og fortsat er der blomster på de lange strunkne stilke. Men i dag fik det en ende.......egetræsfaddet blev tømt og verbenaerne kørt væk og erstattet af tulipanløg.

Åkanderne på terrassen holdt flytte dag og er nu gået i vinterhi......zinkbaljen tømt for vand og jeg går nu og overvejer hvad jeg stiller op med den i vinter - for gemmes helt væk syntes jeg heller ikke den skal, så lige nu står den under bøgetræet og venter..........



Fortsat god lørdag aften ;0)

8 kommentarer:

  1. Så härligt med helg, äntligen lite tid för trädgårdsarbete(?)Vilka mysiga höstbilder du bjuder på.

    SvarSlet
  2. Vackert!! skönt med helg och tid för trädgårdssyssöpr. Vilken vacker zinkbalja du har!!!

    Kram
    Charlotte

    SvarSlet
  3. Ja haveåret går på hæld. Jeg har kun ganske få kæmpeverbena tilbage, som endnu ikke er kommet væk, men hvor har de været skønne :-)

    SvarSlet
  4. Det er bare sådan nogle gode billeder, fulde af god energi og stemning, Dorthe.
    Egetræsfad med tulipaner - det bliver et hit til foråret.
    Spændt på hvad du finder på at zinkbaljen skal huse i vintermånederne :o)
    God weekend

    SvarSlet
  5. Hej og hvilke dejlige billeder! De høje Verbena er også meget rart, når fading ...
    I år er vi heldige med vejret haven - det er med dig, uanset hvor smuk? Hav en dejlig søndag med venlig hilsen fra Tyskland, Christine

    SvarSlet
  6. Hvor er du blog produktiv, man kan jo næsten ikke nå at følge ned ;-)

    Skønne billeder af din åkande zinkbaljer.

    Pas på at der ikke står vand i zinkbaljen når frosten kommer. I vinter erfaret jeg, at der ikke megt til vand til, før bunden slår sig.

    SvarSlet
  7. Skønne efterårsbilledere. jeg håber også, at jeg får god søndag i haven i dag ;-)
    Du kunne bruge zinkbaljen til noget jule-gran et eller andet. Måske under et halvtag, så du ikke får problemer med van/is.

    SvarSlet
  8. Flittige Lisa.....tak ;0)

    -----

    Charlotte...ja den er fantastisk....og faktisk er jeg så heldig at have to af slagsen :0)

    Den ene købt den anden arvet ;0)

    -----

    Vivi....ja det indhenter os nu......jeg har stadig nogle verbena i bedene....men nu er mine to fade tømt så jeg kunne få løg i jorden inden de fryser til lige som sidste år ;0)

    -----

    Helle....tak for de søde ord. Spændt det er jeg også selv ;0)

    -----

    Christina Ann......velkommen i min lille have :0) Du har ret de er også smukke når de visner.....men jeg var lidt ivrig efter at få sat nogle tulipanløg inden frosten går i jorden :0)

    -----

    Gitte ;0) Nu har jeg jo også ligget underdrejet i nogle dage :0)

    Tænkte nok at det var det der ville ske hvis den blev bundfrossen - så jeg passser på :0)

    -----

    Ina.....er sikker på det bliver endnu en god dag i haven ;0)

    Har faktisk to baljer....den ene står med 50 løg i inde under min overdækkede terrasse.....lige netop for at undgå vand kaskaderne. Glæder mig til synet til foråret. Gran er bestemt en mulighed i den anden :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...