Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 1. oktober 2011

Bragende start på okober......





......helt utroligt som vejret kan i disse dage, alt det gode vejr vi gik glip af i det meste af september bliver nu gavmildt delt ud. Temperaturene kan igen i dag nærme sig de 24 grader hvilket jo er uhørt høje temperaturer for årstiden......det er bare for lækkert :0)


Selv om græsset er vådt så er det ikke af regnvand, men tung efterårsdug der fugter det hele - og plænen svupper ikke helt så meget længere når vi bevæger os rundt der ude.....et par tørvejrsdage har gjort underværker og græsset kan igen klippes uden de helt store problemer hen på eftermiddagen når duggen er fordampet.

Geoginer her jeg ingen af i haven i år.....det har bare ikke været tid at få dem i jorden.....men heldigvis kender jeg et sted, hvor det er muligt at plukke selv af disse farvebomber. Dette tilbud benytter jeg mig gerne af flere gange i løbet af efteråret......både til kirkegården, stuen og haven. Så for det beskedne beløb af 1 krone pr. stilk er det muligt at få en favnfuld blomster med hjem.

Marken ligger en lille smutvej på 6-7 kilometer når jeg kører hjem fra arbejde.......og når solen brager ned fra en blå himmel så er det svært ikke at slå et sving ind omkring.






Nu vil jeg tvinge mig selv til at svinge støvsugeren  inden jeg går i haven (god damit hvor det trænger) for ét er sikkert kommer jeg først der ud går der lang tid inden jeg kommer ind igen.

11 kommentarer:

  1. Hvor fantastisk at have en georginemark næsten i baghaven, det er da luksus :o)

    Slå nu ikke alle husstøvmiderne omkuld, der skal også være lidt til at skabe "atmosfære"... så hellere sidde på en havestol, nyde solen og mene at det er for varmt til havearbejde. Hvor tit kan man måske det i oktober??

    Ha' en pragtfuld dag fra mig.

    SvarSlet
  2. Hej Dorthe
    Jeg holder med fru Friis, nyd solen og lad skidtet være til det bliver gråvejr igen :-)
    Dejligt med georginer lige i nærheden.
    Håber du er ude og nyde det nu.
    Knus

    SvarSlet
  3. Ha, støvmiderne render ingen steder, så nyd du bare det gode vejr og dine skønne georginer ( det var da billigt!! ) med god samvittighed!!!

    SvarSlet
  4. Ja dessa underbara sommarlika dagarna vill man helst bara vara ute hela tiden. Inte jobba, inte städa - bara vara ute och njuta och fixa i trädgården.

    Hälsar Åsa

    SvarSlet
  5. Georginer er bare smukke. Heldig du har dem så tæt på når du ikke selv har dem.
    Vi har rigtig mange Georgine i vor have.
    Jeg er enig med de andre. Lad bare støvet ligge til det bliver regnvejr. Ud i haven og nyd det gode vejr, medens vi har det.
    Jeg har været i haven hele dagen.

    SvarSlet
  6. Hej
    Ja vilka dagar vi har haft det behövde vi. Vackra dahlior du bjuder på.
    Ha det fortsatt gott

    Annika

    SvarSlet
  7. Jeg kan lige se det for mig - en glad Dorthe cykler hjemad med en cykelkurv helt fuld af geoginer i alle farver. Hilser bilisterne mon med hornet når de passerer dig - det tror jeg at jeg ville gøre :o)
    Knus fra Berit

    SvarSlet
  8. Självplock av dahlior! Grattis! där skulle jag nog ruinera mig. Den och den och den och...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  9. Hvem der bare havde sådan en georgine-mark i nærheden :-)
    Håber du fik nydt den skønne, skønne sommerdag.
    Knus Signe

    SvarSlet
  10. Bu çiçekler çok güzel. Blogunuzu çok sevdim. Teşekkürler

    SvarSlet
  11. ......det blev altså også kun til en gang støvsugning....så kunne jeg simpelthen ikke holde mig inde mere :0)For ja det skal da nydes mens muligheden byder sig :0)

    Ja det er ikke så ringe med en lille geogine mark - og synet er smukt selv om mange af blomsterne har taget skade af al den vand der er kommet.

    Berit *SMILER*.......tror ikke der er så mange der opdager at jeg har bagagerummet fuldt......jeg er nemlig "bilen" på arbejde ;0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...