Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 10. oktober 2011

At krybe i ly......






 Æbler og hyben sammen med ungernes kastanjer og agern.

I dag har været en fantastisk dejlig dag, trods himlens grå toner og stille regn. Jeg har haft en fridag og ud over ting der lige skulle ordens inde i byen, så har jeg været lidt i haven. Ikke ret meget, men lidt..... det trak ellers ud med at komme derud, men med det rette tøj, havehansker og løgstikkeren - ja så var det ikke så ringe endda.

Når regnen ind i mellem tager lidt til hvad den jo gør så er det skønt at have en overdækket terrasse at krybe i ly under.....det blev benyttet et par gange i dag, så kunne jeg sidde lige så stille ved siden af kastanietræet, der allerede har mistet alle sine blade - og vente på at bygerne forsvandt igen.

De sidste eller - næsten de sidste løg kom i jorden..........jeg mangler bare de løg der skal i egetræs tønderne, men de får vente lidt endnu da mine kæmpeverbena skal have lov at blomstre lige så længe de kan.......så håber jeg bare ikke at frosten binder jorden for tidligt så jeg ikke kan få dem i til den tid.

På sådan en dejlig fridag er der god tid til at lave simremad, så nu vil jeg hen og lave kartoffelmos til osso bucoen ;0)


19 kommentarer:

  1. Det ser rigtig efterårshyggelig ud på din terrasse :-) Godt med et sted, hvor man kan smutte i tørvejr, når regnen bliver for meget.

    SvarSlet
  2. Sprytne zadaszenie i od słońca i od deszczu i jesteś w ogrodzie, nawet kwiatki Ci tam "wchodzą". Pięknie dla nas stół przygotowałaś :-). Pozdrawiam

    SvarSlet
  3. Sikke nogle smukke efterårsbilleder - dejlig opstilling, du har lavet. Det lyder til, du rigtigt har nydt din fridag :-)

    SvarSlet
  4. Det lyder som en rigtig dejlig fridag (og med noget bedre vejr end her - hvor der har været heldagsregn).
    Hvor er det kønt med alt det efterårsrøde på dit havebord.
    Lyder skønt med en masse nye løg - det kan vi glæde os til i det nye år :o)

    SvarSlet
  5. Lyder som en skøn, skøn dag. Jeg nåede kun lige ud og kigge lidt.

    Åh som jeg er vild med den dersens zink en, du har med æbler, hyben og alt på. Fra Remme måske - suk :) I det hele taget et skønt ly-sted du har....

    Uhm, Osso Buco, herlig simremad - mums. Her blev det noget lidt hurtigere...

    SvarSlet
  6. Så skönt med en ledig dag.Att kunna pyssla med lite av varje är ju mysigt.
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  7. Hvor er det smukt efterårs arrangeret på din hyggelige terrasse. Skønt sted at kunne søge hen når bygerne bliver for kraftige. Lyder til din fridag har været dejlig effektiv.
    Så nu er det velfortjent med benene op i sofaen ;o)

    Stor sofa hilsen fra mig

    SvarSlet
  8. Super gode billeder:) Anne Gine

    SvarSlet
  9. Vilket vackert höstarrangemang på ditt bord. Gillar det röda! Det verkar vara en mysig sittplats.

    Hälsar Åsa

    SvarSlet
  10. Rigtig flot "opsats" med æbler, kastanjer, agern mm. Den vil jeg lade mig inspirere af :-D
    Det lyder dejligt med sådan en fridag.

    SvarSlet
  11. Uhhhm ossu bucco tænkte jeg også på i dag, men det blev løgsuppe ;-).

    Skønt ser der ud i dit ly for regnen. Kender udemærket det med at skulle tage sig sammen til at gå ud, men når først man er der, går det jo forrygende :-)

    Ha´en god aften
    Birgitte

    SvarSlet
  12. Sikke en skøn fridag du har haft og hvor er det en hyggelig terrassekrog du har og supersød dekoration - det er skønt med overdækning og læ på denne årstid, det kunne jeg godt tænke mig, men jeg har lovet at nedtone projekterne foreløbig:o)

    SvarSlet
  13. Skønt med en fridag, godt du har nydt den i fulde drag. Hos os startede regnen kl. 9 og sluttede kl. 15, en halv times sol og rimeligt vejr, så startede bygerne. Så det blev mest til indendørs arbejde.
    Osso Buco uhm det var ikke så ringe endda. En af mine livretter, men ikke en af Bents :-)

    SvarSlet
  14. Gode efterårsbilleder.
    Dejlig terasse.

    SvarSlet
  15. Hvor ser der hyggeligt ud, der på din overdækkede terrasse :-) Den er utroligt sød, den opsats med efterårs-samlingen og clematisen :-)

    SvarSlet
  16. hvor ser der hyggeligt ud i din have....og tanken om kartoffelmos og osso buco får tænderne til at løbe i vand.....

    lige en lille kommentar og et smil til dig her på en tirsdag...:O)

    venligst Anita

    SvarSlet
  17. smuk terrasse og så er der vist nyt design på bloggen, va?
    Lyder som en rigtig dejlig fridag ;)

    SvarSlet
  18. Det hele ser bare så hyggeligt ud hos dig, og emmer af stemning.

    Dejligt med en fridag til dig.

    SvarSlet
  19. .........det var en dejlig dag trods regn ;0) Idag blev der ikke tid til at komme ud at nyde - bortset fra at jeg lige har tændt stearinlys derude ;0)

    Næh nej.....denne opsats er ikke fra Remme......men kunne lige så godt have været det ;0)Hvor den er fra er glemt i erindringernes tåger - måske Dreisler - de er gode til at have mange spændende ting hjemme :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...