Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 30. oktober 2011

Sidst i oktober.....



Huldine


........... og derude er der stadig livskraft at finde i en hel del af stauderne, roserne og klematisserne. De giver en sidste salut til sommeren der gik inden de knækker helt sammen og samler fornyet energi til nye og smukke blomstringer næste år.

En lille havevandring rundt i krogene byder på flere små glæder:





Øverst den smukke blå Jakobsstige/Polemonium caeruleum er danser en ekstra gang sammen med
storkenæb "Rose Claire"

I midten clematissen  "Piluu" og den længeblomstrende Nepeta/Blåkant

Nederst anisisopen "Black adder" og en sidste hilsen fra Echinacea purpurea/Purpursolhat "White Swan".


Tror dagen i dag må byde på lidt flere syslerier i haven.....måske vi skulle kigge lidt på om vi kan få lavet et espalier til Platantræet.......det har vi nemlig ikke nået endnu, der var jo også noget med nogle piksten der ligger og venter...........vi får se - vi har jo en hel time mere at gøre med i dag så det skulle vel være muligt at nå noget :0)


15 kommentarer:

  1. Å så mye som blomstrer , her hos meg er det også mye farger i hagen nå i slutten av oktober. I fjor var det masse snø på denne tiden så jeg nyter hver dag som går.

    Fine bilder klem fra Marit.

    SvarSlet
  2. Så vackra bilder! Det är ju otroligt att det bara fortsätter att blomma. Hoppas vintern dröjer länge än!

    Lyckliga du som har ett eget platan-träd. De är så fina, sagolika och lite mystiska med barken som faller och de vackra hängena på hösten.

    Tack för din söta kommentar hos mig, den gjorde mig så glad!

    Ha en fin söndag, kram Hanna

    SvarSlet
  3. Det er utroligt som dine Klematis blomstrer, gad vide om du bor et lunt sted? Hos mig er det den gule Tangutica der stadig holder ved sammen med min nyeste solhat Sunrise, men jeg synes at tågen har givet næsten alle blomsterne vinterdragten på. Den er dog også smuk. Rigtig god havesøndag, nyd den ekstra time for det bliver desværre tidlig mørkt fra nu af. Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
  4. det er utroligt og rigtig dejligt, at der stadig er en del der blomstrer endnu. Storkenæben, som du også viser, har godt nok været trofast i år - herligt :-)

    Ha' en rigtig dejlig dag i haven :-) Og så glæder jeg mig til at se enten espalier eller pigstensbelægning senere idag ;-)

    SvarSlet
  5. Gode billeder.
    Hvor har du dog endnu mange blomster der pryder haven.
    Jeg tror at jeg vil gå en runde i min have, når regnenholder op.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  6. Jak miło patrzeć na jeszcze kwitnące kwiaty :-). Pozdrawiam

    SvarSlet
  7. Hvor er det skønt, som det stadig blomstrer - man bliver jo i helt godt humør af dine dejlige billeder :-)
    Håber du får en dejlig dag!
    Knus Signe

    SvarSlet
  8. Hej Dorthe
    Så smukt dine Clematis kan endnu - dejligt at se at det stadig blomstrer hos dig.....der er kun ganske få blomster tilbage her hos mig.
    Rigtig dejlig søndag til dig :o)

    SvarSlet
  9. Så mycke fint du har ännu!Huldine är ju så läcker min blommar oxå nu den är bara så fiiin :-)

    KRAM söta du!

    SvarSlet
  10. Nøj hvor har du meget i blomst endnu!!! Er lidt misundelig ;-) Den clematis må på min ønskeliste, den er da dejlig..

    SvarSlet
  11. Åh, så mycket vackert du bjuder på idag! Det här är min favoritdag på året. En HEL timme extra! Underbart! Det hade jag behövt VARJE dag:)
    Kram!

    SvarSlet
  12. Sikke en masse, der blomstrer endnu hos dig, det er da forrygende. Ja, Rose Clair er meget trofast.
    Du har sikkert nået en del i haven i dag, det har været mildt derude, men ret vådt hos os.

    SvarSlet
  13. Sikke en masse der stadig blomstre hos dig, Huldine er bare skøn. Og der er stadig lidt farve i Black Adder, den har jeg købt i år, så jeg glæder mig til næste år, håber den blomstre lige så længe hos mig:o)
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  14. Hey Dorthe ! Thanks for your visit - we can also write in English. No problem. The Google Translation is not the best one *gg*. That looks fantastic - I love Clematis an it´s a wonder that many of them bloom this year so long. The Huldine I really like. I haven´t one yet ... A pleasant evening for you with kind regards, Christine

    SvarSlet
  15. Oj så flott blomstring du har enda, så herlig:) det blomstrer litt her også, men langt i fra som hos deg. Nok en gang, herlige danmark:)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...