Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 29. september 2013

Så skete det....



......efter flere dages cirklen rundt om dilemmaet tog jeg i dag den store beskæresaks frem. Mine store og flotte syriske roser op ad facaden på huset var simpelthen blevet for store.
 
I dag blev de toppet og så venter jeg til foråret med at trimme dem lidt ind i siderne og foran.
 
Selv om beslutningen var svær så er det skønt igen at få lys ind i stuen :0)
 


14 kommentarer:

  1. Der skal jo være plads til mennesker også i hus og have, det er vel os der styrer ? Men sikke flotte og store, det ville også kræve tilløb fra min side.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal der nemlig Henrik og ind i mellem må der bare tyndes ud - og jeg er ganske godt tilfreds med resultatet - selv om det krævede lidt overvindelse :0)

      Slet
  2. Hm ja jeg præsterer at klippe helt ned, som i helt ned, det går fint. De kommer bare igen næste år.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt ned....okay - det kan være det bliver aktuelt engang så det er godt at vide at det kan lade sig gøre Lisbeth - tak :0)

      Slet
  3. Å den slags gør altid ondt men som Henrik skriver skal der jo også være plads til mennesker og lys ind af vinduerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der skulle en del dybe indåndinger til kan du nok forstå søde Marina :0)

      Slet
  4. Nu gjorde du det ! Kan godt forstå det var svært at nå så langt, for hvor var de skønne.
    Lys skal der til i stuerne, men øv at der ikke er lidt længere mellem vinduerne i jeres hus, så de bare kunne brede sig, som de har lyst til.
    Jeg vil også gerne have hibiscus i haven, men må hellere plante dem, et sted hvor der er plads til, at de frit kan udfolde sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan må det være når man bor i et "dukkehus" med en lillebitte miniput have ;0) Skønt at lyset igen har frit slag - love it :0)

      Slet
  5. Det må være en forskel at få alt det lys ind !
    Og de fleste vækster holder jo faktisk af at blive klippet i ny og næ :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt Miri - lyset er guld værd på denne årstid - vi kan jo slet ikke få nok af de skønne D-vitaminer det giver - vel ???

      Slet
  6. Uha, kan godt forstå det krævede tilløb at gå i gang med saksen. Men som andre nævner, så skal man jo også kunne se ud af vinduerne.

    SvarSlet
  7. Øj, øj, øj - ikke nemt, det forstår jeg, men bestemt mindre "rodet".

    M.h.t. udskudt sensommer besøg har jeg sendt en e-mail til dig, men måske har du skiftet adresse? Vi har nu planer om et par dage i efterårsferien.

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Birgitte.....jeg har desværre ikke modtaget din mail - og ja min adresse er måske nok skiftet siden sidst - du må meget gerne prøve igen - for at besøg af dig kan jeg altid presse ind i kalenderen - jeg har jo også lidt supplement til din Landliggerhave stående endnu ;0)

      dorthe.claus@mail.dk

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...