Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 14. september 2013

Scabiosa atropurpurea



.......eller enkeblomst som den også kaldes  fortsætter med at kaste sin glans over sensommerhaven med sine svævende hoveder.
 
I år har jeg for første gang selv sået denne skønne sommerblomst da  jeg blev fristet over evne hos Susannes blomstercafe i foråret og købte nogle frø hjem.
 


 



April: De små frøspirer er på vej ud af de runde frøkapsler. Frøene fra skabiose kræver lys for at spirer.

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja det er de....jeg elsker deres lette svævende udtryk ;0)

      Slet
  2. Du frister godt nok, jeg havde ellers lovet mig selv at til næste år skulle jeg kun forspirer Latyrus..meeeen hvor er de fine :-)
    Forsat god weekend
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* det der kender jeg alt for godt Linda.......fristelserne er ind i mellem ALT for store og svære at modstå :0)

      Slet
  3. Jeg kan godt forstå, at du blev fristet til at købe frø af den fine spættede scabiosa.
    Den er så flot med de hvide pletter, og den er så dejlig let i udtrykket.
    God Weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja fristelser er der mange at her i bloglandia ;0)

      Slet
  4. Så var det jo ikke lyv - det jeg skrev. ;O) Jeg har selv nydt mine et stykke tid nu. Men det er vist ved at være på det sidste med disse skønheder for i år.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...