Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 1. september 2013

Så blev det september......


......næsten inden jeg fik set mig om.....tiden flyver jo bare af sted.

Det er første år med paradisæbler i haven og æblerne rødmer nu dag for dag -  og smukt ser det ud. Jeg er meget glad for det høje træ jeg købte sidste efterår.....det er med til at danne lidt mere "tag" i haven - det tag I ser jeg  mangler langs den lige hæk over mod mine naboer bagerst i haven.
 
Jeg glæder mig meget til at træet med årene vokser til - og ikke mindst til at jeg - måske allerede næste år kan høste min første mistelten på træet for tro mig den/de trives godt....jeg må huske at tage billeder af dem en af dagene :0)
 

14 kommentarer:

  1. Godt med et paradisæbletræ i haven, det skal nok komme til at dække inden længe.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder jeg mig til sker....jeg er jo lidt misundelig på alle dine mange flotte træer ;0) Endnu har jeg ikke nået Lønbæk og min drøm om et tibetansk kirsebærtræ....men det kommer ;0)

      Slet
  2. Det er et smukt træ. Jeg plantede også et for 2 år siden og i år er der masser af dekorative paradisæbler:-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt med lidt september glæder og æblerne er meget dekorative ;0)

      Slet
  3. Der er altså en grund til at træet er døbt "paradistræ" - det er virkelig nogle skønne træer som giver flere glæder hen over året. Tilmed er den robust, så hvad kan vi ønske mere... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - robust er en god ting og ja det var helt paradisisk da det blomstrede også.....håber dog på et rigere blomsterflor næste år :0)

      Slet
  4. Det er også første sommer med vores paradisæbletræ. Dem vil jeg gerne have flere af. Forårsblomstringen var bare så skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt når man føler man har valgt rigtigt Gitte.....og at der er flere glæder hen over året det er jo bare fantastisk :0)

      Slet
  5. Misteltene har ellers ry for at være svære at få til at tage fat. Er det i det nye paradisæbletræ, at det er lykkedes?
    Jeg havde også et i haven, men det stod forkert og jeg kunne ikke finde en god plads til det, så det er i stedet flyttet til en have i Århus hos en planteven. Og der står det rigtig flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. ......ja det er det Ulla....dog med lidt hjælp. Jeg købte træet med mistelten på og den historie skal jeg nok lige repetere i nærmeste fremtid. De er flotte kan du tro...men jeg kommer ikke til at høste i år.....næste år måske :0)

      Slet
  6. Jeg var oppe i "haven i Hune" igår, for dels at se haven og at høre Claus Dalby. Han fortalte om Purpursolhat som jeg granskede da jeg kom hjem. Det førte mig til denne blog og må jeg sige, det her er en have af mine lyster.. Underligt at møde så mange af mine egne favoritter her i din have... Ikke sidste besøg kan jeg meddele^^ Tak for denne blog med så mange gode billeder, råd og inspirationer.... Venlig hilsen Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen Anne....oskønt du blev ledt forbi og du er altid velkommen. Tak for dine pæne ord det er altid dejligt når andre kan lide det de ser :0)

      Min have er ikke ret stor og prangende men jeg skruer ind hvad jeg bliver forelsket i....så alting sker sådan lidt pø om pø - ingen store arkitektoniske linjer eller tanker bag - jeg gør det jeg føler for og bliver inspireret til ;0)

      Slet
  7. Ja hvor blev den sommer af......... ;-)

    Det er da også noget af et vejromslag sådan lige på en´ gang. Lad os håbe der venter nogle lune efterårsdage forude :-)

    Paradisæbler er skønne planter, og jeg forstår din glæde ved det :-) Det bliver også godt med lidt mere højde mod nabohaven.

    SvarSlet
    Svar
    1. .....piiissst - så var den brugt op :0) Mon ikke vi er heldige Vivi med nogle dage her i september også - jeg tror det :0)

      Ja højden og bruddet på de lige linjer fra naboens carport og hus glæder jeg mig til bliver lidt mere udvisket :0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...