Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 8. september 2013

Fra havebord til plantebord på 10 min.





Sidste weekend  stod den på oprydning på min lille planteplads bag ved drivhuset og jeg luftede i den forbindelse ideen om at udvide mit plante område  en smule.
 
Sommeren har budt på nye lækre havemøbler til terrassen - da den sidste af fire 15 år gamle positionsstole knækkede sammen. Så nyt måtte der til. Havebordet fejler som sådan ingen ting  - og  da jeg ikke kunne nænne at smide det væk tog en plan form i mit hoved.
 
  • Med en sav og et par minutters arbejde blev først fødderne savet til så benene blev helt lige.
  • Bordpladen blev næsten halveret i længden så den blev lidt smallere.
  • Rest bordpladen blev sat på som en hylde under bordet.
 
Og VUPTI - nu er bordet så tilpas smalt at det kan stå i forlængelse af mit plantebord bag drivhuset......og min arbejdsplads er udvidet. Under bordet er der plads til krukker eller lign. mens jeg har fået betydeligt mere afsætnings plads når jeg prikler, planter og potter om - dejligt :0)
 
En af mine zinkbaljer  fik lavet huller i bunden hvorpå et lag lecakugler kom i, derpå et stykke stof inden den blev fyldt op med plantemuld - anordningen er  ikke helt et have blad værdigt - men praktisk er det ;0)
 
 



For et par uger siden gravede jeg som I ser her en klump op af mine Echinacea purpurea "August Königin" og delte den i fire potter.....indtil videre ser de ud til at klare sig godt nok :0)



15 kommentarer:

  1. Fint plantehjørne du har :-)
    Smart at jeres gamle havebord fik nyt liv på denne måde, godt med bordplads er skøøøøønt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det syntes jeg også Vivi - Bordplads kan man vist ikke få for meget af - især ikke når man er ved at så, potte og plante ;0)

      Slet
  2. Ja det er godt med genbrug, vi har et stuebord, som er blevet til havebord i pavillionen. Jeg har også et gammel skrivemaskinebord fra min tidligere arbedsplads, som jeg bruger til at sætte potter på, det virker fint, der kommer billeder af blomsterne på bordet i dagens indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt Lisbeth...... det lyder bestemt også som effektivt genbrug og potter har vi jo altid brug for lidt plads til ;0)

      Slet
  3. Alletiders udnyttelse af et udtjent havebord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie - og lidt ekstra plads på de få kvadratmeter jeg har er altid kærkomment ;0)

      Slet
  4. Super ide med at halvere bordet, og hvilken flot arbejdsplads du har fået:) Og dejlige August Königen:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth....jeg syntes jo at bordet var for godt og gedigent til bare at kassere - så det blev til en win-win situation ;0)

      Slet
  5. Hej
    Fint plantebord og godt med baljen oppe i højden når der skal plantes, pottes, prikles og såes.
    Alt det vi nu kan finde på.
    Du har fantastiske Solhatte. Så lige dit fine album. Købte en White Swan i går hos Staudefeen der var i Vedbæk. Håber den vil bo og gro hos mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne - det fungere godt med muld i højden - ikke mindst for ryggen ;0) Det er jeg sikker på de vil de kære svaner - bare de ikke står for vådt i vinterhalvåret ;0)

      Slet
  6. Ja, jeg synes altså det ligner noget i et haveblad :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Arhhhhh....nok alligevel ikke helt - men tak ;0)

      Slet
  7. Hej Dorthe. Hold da op, du er simpelthen genial! Det er helt utroligt for vi skal smide vores gamle havemøbler på lossepladsen, fordi de er fuldstændig færdige, men nu vil jeg da beholde bordet og lave dit nummer efter! Tusind tak for den gode idé. Ja, det er virkelig genialt - sikke en god idé!

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme søde Birgitte - jeg er i hvert fald rigtig glad for mit genbrug af bordet så jeg kan kun anbefale ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...