Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 2. september 2013

Én ny om året........


.....eller hvordan er det nu det er ;0)
 
Oven  på sidste efterårs våde vejr og vinterens hærgen i haven, mistede jeg som bekendt flere af mine purpursolhatte - men intet er så skidt at det ikke er godt for noget ;0)
 
Jeg tillod mig selv lidt trøste shoppen for nogle uger siden - hvor blandet andet målet var at genanskaffe den lækre gule  Echinacea purpurea "Sunrise" det lykkedes vil jeg sige - men lige ved siden af stod denne skønhed og monstro mit solhatte bankende hjerte kunne gå forbi.
 
Rigtig gættet - den måtte med op i vognen og nu er den sprunget flot ud - og kaster et gul over orange til pink  skær ved morgensols-terrassen.
 
Summer Cocktail er navnet og nu sætter jeg min lid til at den kommer til at trives hos mig.....for ih hvor vil jeg gerne se den igen til næste år :0)
 
Lækker ikke???




10 kommentarer:

  1. Jo SÅ lækker, den forstår jeg godt du håber at se igen !
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  2. En god idé til vinterbeskyttelse af solhatte....tror jeg går lidt i tænkeboks. Meget smukke solhatte, jeg ville ønske jeg havde mere plads og ikke lerjord.
    Henrik

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine sammen, den gule og pink solhat. Håber du får held med den nye!
    Venlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  4. Krydser fingre for at den overlever, for hvor er den fin.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  5. Særdeles yndig blomst :-)

    SvarSlet
  6. Hei! Vakre bilder. Fargene glir så fint over i hverandre. Anne

    SvarSlet
  7. Den er meget smuk, jeg var ikke klar over, at de var så vinterfølsomme. Jeg har mistet to i foråret. Måske pga manglende vand? Hmm så lige nu har jeg slet ingen. Jeg overvejer om jeg skal prøve igen, eller om de måske ikke skal bo i min have.

    SvarSlet
  8. oh... Summer Cocktail er en lækker en af slagsen, vi har haft den i to somre nu, og den er fantastisk, så glæd dig bare :) Til gengæld har jeg forsøgt mig to gang med en lille ny Sunrise, men uden held. Jeg vil dog også være mere OBS på vinterdækning i år.

    Skønne billeder du viser, og det er jo dejligt nok at shoppe nye purpur solhatte.

    SvarSlet
  9. Den ser meget lækker ud og ligner i farve mine 'Summer Sky'. Den ser ikke ud til at høre til de vanskeligste, da den har brede ru blade og stadig har meget pink farve i blomsten. Den skal du nok få held med :-). Mange hilsner Marianne

    SvarSlet
  10. Hvor er de fine. Ja det bliver dejligt at gense den næste sommer.
    Knus

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...