Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 29. september 2013

Sølvlys "Pink Spike".

 
De første spir på mine smukke Sølvlys/Actaea simplex "Pink Spike" er nu sprunget ud og de lokker med deres inciterende himmelske duft bierne frem endnu en gang.
 
Kan godt forstå at insekterne føler sig tiltrukket, for selv får jeg lyst til at bore min næse ned i de skønne hvide/sartrosa blomster for at lade mig beruse gang på gang.
 
Inden sølvlys springer ud står den med sine perlebetrukne aks og pirrer til forventningens glæde - gudesmukke blomster og himmelsk duft langt ind i oktober - hvad mere kan man ønske sig af sin efterårs have.
 
Mine andre sølvlys Cimicifuga ramosa er desværre forsvundet fra jordens overflade. Jeg havde plantet dem i et af havens mest solrige bede og det lider de altså ikke. Sølvlys vil gerne stå i delvis skygge i en jord der kan bevare fugten - og jeg fik simpelthen ikke taget mig sammen til at flytte dem mens tid var .....så kan jeg lære det!!!!!
 
Min "Pink Spike" købte jeg sidste forår hos den skønne Anne - kig bare med hvis du føler dig fristet.
 









10 kommentarer:

  1. Sølvlys må jeg ha, utrolig flotte!

    SvarSlet
  2. Hvor har du dog mange skønne sølvlys. Det er vist en plante jeg må se at få indført her i haven. I øvrigt dejlige billeder fra din have.
    God Søndag

    SvarSlet
  3. Vackert. Min håller på att slå ut, men har inte blivit sådär fin ännu, otroligt vackert, och gillar den mörka färgen på bladen också.
    Ha en skön söndag!

    SvarSlet
  4. Hej Dorthe.Hvor er dine sølvlys dog flotte.Mine to er små endnu.....men den ene har en blomsterstand.......håber den når at springe ud.Godaften knus Jette

    SvarSlet
  5. Hej Dorthe. Det ser rigtig godt ud. Jeg har også sølvlys og de er bare så skønne lige nu.

    SvarSlet
  6. Den har jeg haft i mine unge dage, kan jeg huske. En dejlig staude. Smukke billeder du har taget :-)

    SvarSlet
  7. Hej Dorthe

    Super billeder - af flotte blomster:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  8. Pink spire havde jeg også glædet mig til at se i blomst i år, efter at den nøjedes med at vokse sig stor sidste år; men desværre har tørken sat den helt i stå. jeg skal bare være glad for, at den har overlevet. Din ser superfrodig ud.

    SvarSlet
  9. Den er så smuk at man taber vejret :) Jeg købte en Pink Spike i Kolding sidste år, men den har desværre ikke været i blomst endnu. Venter tålmodigt....

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...