Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 1. september 2013

I´m a garden girl.......


......no doubt about it - det ved jeg, at de af jer der kender mig vil skrive under på  - haven er mit frirum og åndehul og der tilbringer jeg så meget tid som overhovedet muligt - så ja jeg er en havepige :0)
 
Siden jeg sidst var et smut i Hjarbæk hos Butik Remme  er der sket ting og sager hos Hannah og Arne. De er  begyndt at forhandle det svenske mærke Garden Girl som de fleste af jer nok kender. Jeg har "snust" lidt til mærket før og set andre bruge det - dog nok mest den klassiske lysebrune model med de rosa blomster -  men aldrig selv faldet i.
 
FØR NU - jeg har fået udvidet min horisont hvad Garden Girl angår!!! Jeg vil ikke lægge skjul på  jeg måske nok syntes at noget af det er lidt for tøset eller pussenuset for mig........men hånden på hjertet, så må jeg faktisk indrømme at jeg faldt pladask for den lækre brune softshell jakke i deres pro serie  - hold da magle - den var da bare for lækker - havetøjet skal jo være både praktisk og behageligt også i efteråret - så den er virkelig en overvejelse værdig
 
......og som jeg sidder og bladre i de kataloger jeg nuppede med hjem ja så kunne jeg fristes til at skrive et par 3/4 bukser på min ønskeseddel til jul - eller måske en vest - eller!!!  
 
Sådan går det ind i mellem - man har et standpunkt til man tager et nyt. 
 
Jeg holdt mig i skindet denne gang, da jeg havde andre planer for mine lommepenge - et lækkert zinkbadekar stod simpelthen bare og råbte hensynsløst efter mig ude i deres baghaven - og så var der jo det med min "mission flydelod" - jeg vidste at Arne var mand for at hjælpe mig  :0)
 
......og dog - inden jeg fik set mig om hoppede et par Garden Girl havehandsker på mine hænder.....og tro mig på mit ord -  jeg kunne med vold og magt ikke hive dem af igen........de var som malet på og det tynde "stof" var super lækkert og blødt  - en havehandske med "fingerspidsfornemmelse" uden sidestykke.  Nu er jeg så den lykkelige ejer af de lækre Garden Girl handsker og weekendens havearbejde har allerede givet mig rig mulighed for at bruge dem....de er simpelthen fantastiske :0)






Jeg er en lyserød pige - jeg indrømmer det gerne offentligt........
- ét par lyserøde havehandsker er nu erstattet af et par nye og endnu lækre lyserøde havehandsker.
Jeg har altid hørt at man ikke skal gå ned på udstyr ;0) 

Flere billeder af fristelser fra gårdhaven og bådhuset kommer senere i et andet indlæg :0)

18 kommentarer:

  1. Jeg ved ikke, om den kaldes en soft Shell jakke den vandtætte jakke, jeg har fra firmaet; men det er en skøn jakke året rundt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastik at høre Marie.....og tøj der er brugbart er jo bare lige sagen :0)

      Slet
  2. Sikke et dejligt indlæg :-) Jeg elsker når folk forelsker sig i "noget" - når drømmen pludselig bliver tydelig, og når man finder ud hvad der er værd at brænde for. Og det er uanset hvad det er... Drivhuse, blomster eller beklædning.
    Selv er jeg ikke en garden-girl.. altså i den forstand at jeg ikke er faldt for serien.
    Jeg syntes ideen om at lave lækker og behageligt havetøj til kvinder er SKØN og bestemt et must på markedet, men jeg indrømmer gerne at den lyserøde og blomsterne nok er lige vel meget til mig.
    Handskerne har jeg dog prøvet - og jeg giver dig ret - det er SUPER skønne. Dém kunne jeg godt tænke mig - men der er også knap så mange små blomster på *fnis*.
    Fortsat god søndag - måske handskerne skal ud og testes ? :-)
    Knus Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - ja forelskelse er en skøn ting og hvad er livet uden ;0)

      Jeg er bestemt en Garden girl - måske nok ikke hvad tøjmærket angår men i ordets mere jordbundne forstand. Som du ved ånder og lever jeg i haven....og pige - ja det er jeg og en af de mere modne af slagsen ;0)

      Måske vi vil se at det pussenussede og lidt for sukkersøde look bliver dæmpet lidt mere i de kommende kollektioner - så tror jeg bestemt jeg kan være med for - for pasform, finesser og brugbarhed er bestemt en garden girl værdig ;0)

      Handskerne kom ikke så meget i sving søndag - det lidt våde vejr afholdt mig fra de helt store udskejelser derude ;0)

      Slet
  3. Velkommen i klubben :-) Jeg har også altid syntes at Garden Girl vare lige nuttet nok, men jeg har for nylig købet en del af deres ting, og jeg er kommet til at elske dem. Først og fremmest fordi de bare er så praktiske og behagelige!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådan går det ind i mellem Nana - og i bund og grund er komfort jo det vigtigste ;0)

      Slet
  4. Det ser da vældig spændende ud - og sikke nogle skønne havehandsker, du har købt. Sådan nogle vil jeg straks sætte på min ønskeseddel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De kan i høj grad anbefales...de er super lækre at have på - de har en anden model der er lidt kraftigere har jeg set - til det mere grove arbejde ;0)

      Slet
  5. Uhhhhhhh, lige det der kender jeg alt for godt. Men heldigvis har man jo lov til at ændre mening, når man bliver klogere. Garden Girl er også umiddelbart for nuttet til mig, men jeg lover aldrig at sige aldrig ;-)

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - nej det skal man passe på med. Engang sagde jeg aldrig GUL........ ;0)

      Slet
  6. Svar
    1. *SMILER* det tænkte jeg nok Tina.....det kommer det kommer - jeg er bare bange for at I bliver misundelige ;0)

      Slet
  7. Forstår godt at du er ved at gå i fælden. Deres havetøj sidder perfekt, det er jo lavet til kvinder. Jeg har det og det er mit mest brugte tøj. Specielt er jeg blevet meget glad for forklædet her i sommer. En let sommerkjole og så forklædet over, så er man beredt på alt. Telefon, snor og beskæresaks i lommerne. Jeg vil også gerne se det ny zinkkar :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - ja én bliver jo klogere med årene ;0) Af en eller anden grund så ser jeg det tydeligt for mig Anette - det passer lige ind i dit skønne romantiske univers ;0)

      Zinkkaret....oh my......det er flot....og kommer selvfølgelig snart ;0)

      Slet
  8. ... Nu er der vel ikke blomster på hele sortimentet hos Garden Girl ? Jeg kunne nok nemt falde for fristelsen og købe flere stykker tøj, hvis lige pengepungen tillod det, men nu tror jeg at jeg begynder med et par handsker, for de ser bare for lækre ud.

    Dejligt for dig endelig at få lidt tid i haven til at arbejde og nyde, det ser godt ud med aktiviteterne.

    ... et råbende zinkkar lyder som noget man skal tage helt alvorligt:)

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha ja det var godt med lidt havearbejde.....og lige hvad jeg trængte til søde Ulla ;0)

      Nej der er også noget lidt mere diskret...men stadig med lidt blonde/flæsekanter på ser det ud til - nok for lige at give det et feminint touch :0) Jeg gad godt se de 3/4 bukser uden blomster og i to rimelig neutrale farver....det ville lige være mig ;0)For pasform og funktionalitet virker til at være perfekt ;0)

      Slet
  9. comme c'est beau !!!
    les couleurs me plaisent , je ne connais pas cette marque !!
    belle journée
    joelle

    SvarSlet
    Svar
    1. Garden Girl is Swedish mark......they create gardening clothes for women only ;0)

      http://www.gardengirl.se/index.php/collections/pro.html

      A nice weeekend for you to :0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...