Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 26. september 2011

Duftliljerne



Duftliljerne/Gladiolus callianthus  har nu stået i nogle uger og spredt den skønneste duft ud i haven.......en duft man kan blive afhænging af og føle sig helt beruset af når man går forbi.

Men som med så meget andet så får alt godt en ende og dette gælder også for mine smukke hvide liljer (som egentlig er en gladiolus )....det er så småt ved at være ovre.....regn og vind har været hård ved dem og blomsterne har desværre ikke varet så længe som de gjorde sidste år. Men et er sikkert de vender tilbage i krukkerne igen næste forår.


13 kommentarer:

  1. Søte liljer og hvis de lukter så mye også bør de få en plass i hagen.
    Fine bilder , Marit.

    SvarSlet
  2. Æ har også de dufte liljene, de står ennu i blomst hos mæ, men e nu på hell, de e så nydelige og står så lenge i blomst, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlet
  3. Hvor er de smukke. Tror jeg bliver nødt til anskaffe nogle til min have :-)

    SvarSlet
  4. Jeg har også haft de fine gladiolus engang, og de dufter helt fantastisk. Må overveje at anskaffe dem igen næste år.

    SvarSlet
  5. Nej hvor er de fine, jeg vidste ikke at der fandtes nogle som duftede. Dem må jeg vidst også have fat i :-)

    SvarSlet
  6. Liljer er normalt ikke lige min kop te, men disse er da helt skønne. Overvejer et hvidt bed, og der må disse da være selvskrevne.
    Tusind tak for frøene i de fine frøposer. Jeg glæder mig til at få dem sået.

    SvarSlet
  7. Jeg har også haft disse duftende skønheder de sidste to år. De står omkring mit lille vandhul med alt det hvide og dufter som en hel parfumefabrik. Mine har dog være færdige i 3-4 uger nu :-(

    Til dem der overvejer disse, skal det lige siges, at løgne skal lægges i maj. Hvert år. De kan ikke tåle frost.

    SvarSlet
  8. ....ja de er skønne - jeg har dem i krukker på nordsiden af huset hvilket måske forklarer det sene blomstringstidspunkt :0)

    Som Nette siger, så kan de som alle andre gladiolus og geoginer ikke tåle frost derfor skal de op hvert år og har man muligheden kan de overvintres. Jeg forsøgte selv sidste år men det lykkedes desværre ikke - da jeg mangler det helt perfekte kølige men frostfrie rum :0(

    - heldigvis er de ikke så dyre at anskaffe :0)

    SvarSlet
  9. Hvor er de smukke, måske skulle jeg overveje dem til næste år, og jeg har da også forelsket mig i din klematis Kaiu (ja jeg er ikke så hurtig) :o)
    Dine nye header er rigtig fin.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  10. .....aj men altså Lene - den overså jeg lige -

    Det var virklig så lidt håber det kan lykkes med at så dem ;O)

    -----

    Annette.....tusind tak og takket være dig du skønne kvinde :0)

    Har lavet flere af mine header i Picnik ......men havde lige overset muligheden for at fylde et helt felt med tekst - genialt :0)

    Ja Kaiu er super og faktisk blomstre den helt vildt lige nu bare et par dage senere :0)

    SvarSlet
  11. Hvor er de dog smukke, lette og meget yndefulde :-)

    SvarSlet
  12. Så vackra! Synd att hösten inte har varit så snäll mot dem, för sådana skönheter vill man ju njuta av så länge det bara går.

    Ha det fint i höstsolen:)
    Rebecca

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...