Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 24. september 2011

Perlebetrukne aks









Min sølvlys/Cimicifuga ramosa er endelig sprunget ud......jeg har ventet med spænding, da denne smukke staude er en af efterårets højdepunkter i staudebedet. Egentlig står den forkert og planen var at den skulle have været flyttet sidste år.......meeeeeeen som så meget andet så blev det ikke lige til.

Der hvor den står  er jorden som regel for tør og solen bager ned det meste af sommeren.......og det er måske ikke lige de helt optimale forhold for denne smukke rosa/hvide staude. Men det har jo bestemt ikke været noget problem i år......der er kommet vand i rigelige mængder og jeg har problemer med at erinder at solen rent faktisk har gennembagt jorden flere dage i træk denne sommer. Det er måske også årsagen til at den står frodigere end ellers.

Nu vil jeg liste ud og kigge til de smukke perlebetrukne aks, stikke forårsløg i jorden, ordne, rode og regere og bare nyde det helt fantastiske septembervejr vi er velsignet med.

God havedag derude :0)

17 kommentarer:

  1. Są urocze i takie delikatne "igiełkowe" kwiatuszki maja :-). Pozdrawiam

    SvarSlet
  2. Den er virkelig smuk din sølvlys. Jeg har også en masse forårsløg der skal i jorden i dag, og her skinner solen så dejligt. God arbejdslyst:-)

    SvarSlet
  3. Troede lige at jeg kunne overholde mit "ikke flere slags stauder", men nu kan det godt være, at jeg er nødt til at trække i land. Dine billeder er dejlige. Efteråret er for mig lige som foråret: Jeg hiiiger efter dejlige blomster :)

    SvarSlet
  4. Hvor er den skøn - og billederne med. Jeg bliver vist også nødt til at have sådan en i min have :-)
    Nyd weekenden og det fantastiske vejr!
    Knus Signe

    SvarSlet
  5. ja den er super skøn.. er også lige ved at lægge billeder ind af bl.a. min sølvlys. Anne Gine

    SvarSlet
  6. Cimicifugan är verkligen fin!!! Liknar ingen annan växt, vad jag vet.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlet
  7. En nyyydelig plante:) mon om den er herdig her tro... Jeg håper du har hatt en flott dag i hagen. Jeg har sittet ved dataen i hele dag, tross vakkert høstvær. Men måtte prioritere litt studier...:) Jeg ønsker deg en god helg:) Klem

    SvarSlet
  8. Smuk, smuk sølvlys. Jeg har prøvet at så sølvlys to gange uden held. Nu giver jeg altså op, da jeg må have denne skønhed hurtigst muligt :-)

    SvarSlet
  9. Mums! Mere er der vist ikke at sige til den sag :-)

    Ha´en fortsat god haveweekend
    Birgitte

    SvarSlet
  10. Også mums herfra. Jeg håber, du har fået lavet noget i det supergode havevejr vi har haft i dag. Fortsat god aften og god dag i morgen.

    SvarSlet
  11. Fantastiske billeder - jeg håber min nyindkøbte sølvlys bliver lige så smuk til næste år. Jeg har sat den hvor den får formiddags-sol og så skygge resten af dagen. Ud fra din beskrivelse skulle det være en o.k. placering - vi må se :o)

    SvarSlet
  12. Sølvlys kan man simpelt hen ikke undvære i sin have.
    Min stod først trængt i mellem stauderne, det var ikke godt. Så blev den flyttet til lyngbedet. Jeg har vandet den en enkelt gang, resten har Vorherre (eller hvem det nu er) sørget for. Min har blomstret i 14 dage nu, så vi er lidt foran her i det sydlige :-)

    SvarSlet
  13. Nej, sølvlys kan vi simpelthen ikke undvære i haven. Det er så dejligt at vide at der stadig er noget at vente på, selv sidst på sæsonnen.
    Min står også i fuld sol, men til gengæld vander jeg den ind imellem... ja, altså ikke i år :-D
    Og så duften, det er vild luksus med noget som dufter så sent på året synes jeg.
    Fortsat god have-weekend :-)

    SvarSlet
  14. Sølvlys har jeg til gode endnu, men den står også på listen you know, helst den med de mørke blade. Forsat god haveweekend:o)

    SvarSlet
  15. Min sølvlys har altså ikke de der fantastiske frynser... så også MUMS fra mig!!

    SvarSlet
  16. .....tusind tak for alle jeres skønne kommentarer ;0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...