Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

fredag den 16. september 2011

Sol i mere end en forstand........



...........både på en dejlig septemberhimmel, i bedet og på en dag der byder på forandringer i fremtidens Danmark :0)

Her er den første af børnenes solsikker sprunget ud.........godt nok lidt sent men det må undskyldes med at de har stået i potter alt for længe inden de endelig blev plantet ud for en måneds tid siden. Det er ikke altid der bliver reddet sammen dag  jeg sadler - og altså heller ikke i dette tilfælde.

Solsikkerne indgår i en konkurrence mellem mine egne tre børn og en legekammerat. De blev sirligt sået i potter og vandet  og stirret på for at få dem til at gro. Nu er det så tid at afgøre konkurrencen. Legekammeraten løber med præmien da hans solsikke er den højeste og også den der er sprunget ud først........

Første præmien er en stor is og trøstepræmier en lidt mindre is......og på sådan en solglad fredag må der også falde en is af til dommeren (mig :0)

Solsikkerne er den sartgule og busket "Vanilla Ice" jeg blev fristet af i frøkatalogerne i vinter. Vores kniber det lidt med at buske dog........men det må tilskrives den skødseløse behandling sommeren over. Men super smuk er den og der er flere knopper der forhåbentlig når at springe ud.


12 kommentarer:

  1. Ja, det er på alle måder en skøn, skøn dag :-)

    Sød kulør på solsikkerne - nyd jeres velfortjente is :-)

    Knus Signe

    SvarSlet
  2. Lad os håbe at vi får nogle forandringer med den nye regering ;)
    Smuk smuk blomst. Så fin og delikat og en smuk sart gul farve.
    God weekend herfra ;)

    SvarSlet
  3. Din eller børnenes solsikke er meget smuk. Jeg har også sået den på friland, men den er ikke sprunget ud endnu. Der er kun en enkelt, som måske kommer i blomst, men allerede nu er det ved at være for køligt.
    Ellers har dagen været fantastisk dejlig, men allerede nu er det godt køligt udenfor.
    Heldigvis har jeg brændeovnen lige her bag mig :-)

    SvarSlet
  4. En skøn dag og flotte solsikker.

    SvarSlet
  5. Virkelig flotte solsikker og hvor er det godt, at børnene kan hygge sig med noget så enkelt og sjovt som solsikker. Jeg håber, isen var god.

    SvarSlet
  6. Åh ja solsikker, så taknemmelige og trofaste jeg drømmer hvert år om en lille mark med solsikker......og måske lavendel.
    Personligt glæder jeg mig ikke til at arbejde 12min længere hver dag, Jeg tager hjemmefra kl 06.00 og er først hjemme kl 17.00. (offentligt ansat)Jeg mener ikke at andre kan stemme om at jeg skal arbejde mere mens de får flere penge til at forsøde den permanente fritid med. Beklager det blev lidt politisk, jeg har ellers holdt fast på at holde have og politik adskilt.
    Henrik

    SvarSlet
  7. Hvor er den sød, solsikken, og sikken en hyggelig konkurrence hvor alle vist vandt :-D
    Min ligner fuldkommen din, men den hedder 'Ice Cream' :-)
    Jeg får dem også altid plantet for sent ud, og ærgrer mig bagefter, fordi de blomstrer rigtigt længe hvis man bare død-hov'der dem.
    God weekend :-)

    SvarSlet
  8. Sikke en dejlig konkurrence for børnene - det kan de lære meget af :-) Og med sådan et smukt resultat, så er en is velfortjent til alle inkl. dommeren :o)

    Netop sådan en konkurrence har jeg haft i tankerne, som en aktivitet i en SFO eller klub. Vores klub skal spare og må derfor skære ned på aktiviteterne - men dette er en billig aktivitet, som kan tage meget tid og give dem meget viden omkring hvordan får man den til at gro, hvad skal der til af næring for at få den stor, hvilke lysforhold og hvorfor, hvad bruger man kernerne til, forventning og omsorgen for planten osv. En meningsfuld og billig aktivitet :-)

    SvarSlet
  9. Signe....nemlig ja :0)

    -----

    Lone....den er utrolig sød....lille og pikant. Ja, vi har jo lov at håbe at det bliver et friskt pust :0)

    -----

    Lisbeth.......den er åbenbart sent på den denne skønhed - men værd at vente på :0)

    -----

    Ulla....jeps ;0)

    -----

    Birgitte.....ja det er jo et forsøg på at få haveglæden til at smitte....selv om de ind i mellem syntes det er træls græsplænen bliver mindre ;0)

    -----

    Henrik.....:0) :0) :0)
    Ja en solsikke mark ville jeg også gerne kunne nyde fra terrassen.....det ville ikke være dårligt.

    Hvad angår det offentlige så går det kun én vej i den sektor jeg arbejder i - for jeg er nemlig også offentlig ansat - og det er ned ad bakke .....og det er virkelig ned ad bakke - hvor forringelser, besparelser og især skjulte besparelser hele tiden er på dagsordenen - vi trænger til friske øjne og nye veje at gå ;0)

    But no offence taken *SMILER*

    -----

    Hanne....ja den er rigtig sød og havde vi bare sået den lidt tidligere end først i maj så havde der nok også været et helt andet flor. Ice creame lyder også "lækker" ;0)

    -----

    Susanne.....ja syntes du ikke ;o)

    Det ville da være en super fin konnkurrence for ungerne - og ja desværre så er kniven skåret helt ind til benet mange steder så kreativiteten må på banen ;0)

    SvarSlet
  10. Solsikken er bare skøn... har den også i haven i mit måneskinsbed:) Anne Gine

    SvarSlet
  11. Anne Gine - Ja den er rigtig sød og i måneskinsbedet er den jo perfekt :0)

    SvarSlet
  12. Åh,, vilken vacker ljus färg det är på din septembersol!

    Ha en finfin söndag,
    Rebecca

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...