Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 4. september 2011

Røde dejligheder



Ananas æblerne rasler ned af æbletræet, de er røde og modne men tiden har ikke været til at tage hånd om dem endnu. I går fik jeg så endelig plukket nogle af dem der endnu ikke havde sluppet deres tag og ladet sig dumpe ned på stenrøsen nedenunder......med bløde slagmærke til følge.

Der er nu ikke noget som den sprøde lyd når man tager en bid af et æble af egen avl - og farven er da lige til at blive glad af



17 kommentarer:

  1. Nydelig røde epler, ha en fin dag, hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlet
  2. Ja, det var flotte røde epler. Jeg har lagt meg til som følger av bloggen din. Klem fra Marit

    SvarSlet
  3. Superflotte æbler.
    Jeg har også plantet et ananasæbletræ i haven, men den er desværre så ung, at den endnu ikke har båret frugt, og til næste år, bor vi forhåbentlig et andet sted, så er det om igen med at plante æbletræer.

    SvarSlet
  4. Smukke æbler, de ser dejlige ud, uhmm får lige lyst til gammeldags æblekage:o)
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  5. Sikke nogle flotte røde, sunde æbler. De ser rigtig appetitlige ud!

    SvarSlet
  6. Æbler smager allerbedst lige fra træet. Jeg fik et stort rødtligt et den anden dag i en anden have. Det lignede dine, så nu fandt jeg ud af, at det var ananasæbler.
    God fornøjelse med dine æbler :-)

    SvarSlet
  7. Uhmmmm, hvor ser de skønne ud det var godt du nåede at plukke nogle. Annanasæbler bringer minder om min barndoms have og jeg har også et træ her, men det har ikke båret frugt endnu.

    SvarSlet
  8. Der er noget helt specielt ved ananasæbler - MUMS - og så lige fra træet!! Så skynd dig at gnaske løs mens de er på toppen :o)

    SvarSlet
  9. Visst är det underbart med alla dessa äpplen. Härligt höst färger och otrolig gott att äta som dom är eller göra en god kaka av.

    Kram Anna

    SvarSlet
  10. :o) .....der simpelthen lækre og virkelig børnevenlige - med deres røde farve og kridhvide frugtkød......mums.

    -----

    Velkommen i min lille have Marit :0)

    SvarSlet
  11. Slurp o smask vad gott det ser ut :-)
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  12. Det är härliga äppeltider nu. Men precis som du säger hinner man inte riktigt med allt som ramlar ner.

    Äpplen är så vackra och dekorativa. Och tur är väl det!!! Väldigt fin din trådkorg med de röda äpplena i. Har man egna äppelträd kan man verkligen slösa :-))

    Kram
    Charlotte

    SvarSlet
  13. Det är härliga äppeltider nu. Men precis som du säger hinner man inte riktigt med allt som ramlar ner.

    Äpplen är så vackra och dekorativa. Och tur är väl det!!! Väldigt fin din trådkorg med de röda äpplena i. Har man egna äppelträd kan man verkligen slösa :-))

    Kram
    Charlotte

    SvarSlet
  14. Nøøøøøjjjj, hvor er de flotte, vores Annanasæbler har altid skurv og ormehuller.... men man kan sagtens spise uden om og de smager jo pragtfuldt.....men alligevel, æv, jeg tror det er mange år siden, at der har været bare et eneste - så flot eksemplar som dem du viser.

    SvarSlet
  15. .....ja Sussi - æblerne er utrolig flotte i år.....også flottere end normalt, så de skal smaskes ;0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...