Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 27. september 2011

Rionettet blomstre endnu.....



Sådan en septemberdag kan man da ikke andet end glædes........

Efter at tågen langsomt forsvandt, kom solen frem på himlen og efterhånden som den kom højere  og højere op  - ja så forvandt duggen fra haven og fra græsset. Hvis man lige ser bort fra hvor smuk dug er på græsset så glædede jeg mig noget over at komme hjem fra arbejde og finde en næsten tør græsplæne.

Jeg kan ikke mindes at den har været så tør en eneste dag i stort set hele september og en stor del af august med for den sags skyld, i hvert fald ikke når vi har været hjemme og der har været tid til at slå den.

Jeg har lige været en runde her mellem tjansen som pizzasneglebager og mit job som transportmininster tirsdag aften,  for at nyde nogle af de blomster der stadig danser og spreder glæde derude her i september - og dem er da da heldigvis mange af endnu, selv om flere er ved at trække i vinterhi.

Her er det Rosen "New dawn" der flittigt blomstre videre og clematisen "Bees jubilee" der brilliere med sin anden blomstring og derfor fortsat pryder rionet espalieet ved terrassen.

Måske man lige skulle gå ud og stikke fyrfadslys i lygten inden næste transport runde :0)




10 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Rigtig flot rionet med klematis og new dawn, mine er desværre færdig med at blomstre pt.
    Tak for din kommentar på min blog.
    Ønsker dig en god tirsdag aften.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  2. Ja det har ikke været nemt at få slået græsset i denne måned, men endelig lykkedes det at få dejligt vejr, endda til hele landet.
    Dit rionet ser rigtig flot ud med disse to skønheder.

    SvarSlet
  3. Hej. Rigtig gode billeder og det er så dejligt at se alle de blomster, der stadigvæk er. Det danske vejr er virkelig sit eget. Jeg håber, du fik slået plænen.

    SvarSlet
  4. Hanne Bente selv tak :0) Ja det er skønt når det fortsat blomstre derude .....

    -----

    Lisbeth....ja den vejrudsigt de præsentere os for er nærmest ubeskrivelig skøn :0)

    -----

    Birgitte.....tak .....plænen blev trimmet.....hvilket var tiltrængt - det er nu lidt lettere når det er tørt - især når den står på rugbrødsmtor ;0)

    SvarSlet
  5. Fortæl, fortæl, hvor køber man blomstrende rionet.....???

    Nå ok, men hvor er det bare skøøøønt. Hvor længe har det taget, at få det så fint? Jeg må have en New Dawn. Sådan må det være. Slut :)

    kh Anne Mette

    PS: Ej, nu har man så lyst til pizzasnegle.....

    SvarSlet
  6. Hvor ser det dejligt ud. Smukke blomster, tørt græs og blå himmel - så kan man jo ikke forlange meget mere :-)

    SvarSlet
  7. jepper... nu gælder det om at nyde det fine vejr :)

    SvarSlet
  8. Härligt med uppehåll från regn.
    Ser att rosor o clematis blommar ikapp även hos dig!
    KRAM från en snorig en!

    SvarSlet
  9. Hvor er de bare skønne, de to. Det er jo det rene sommerbillede :-)
    Jeg har kun rionet på hegn og hus. Men nu har jeg da også forelsket mig i at få sådan et fritstående :-)
    De kan købes i de fleste byggevarehuse, Anne Mette. Tror lige at jeg så dem i Jem & Fix forleden.

    SvarSlet
  10. Very beautiful these photos floral...she puts also in evidence what can be superficial...compliments.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...