Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 21. juni 2011

Frimærker i det grønne

Tilføj billedtekst


Nu blomstre den......denne specielle sommerblomst "Schizopetalon walkeri" eller frimærkeblomst fra chile som jeg faldt pladask for da jeg som en lille sulten larve gennemborede frøkatalogerne i vintermånederne. Frøene blev bestil hjem og sået i bakker i drivhuset først i april.

Den er utrolig sød og de specielle hvide firkantede blomster lyser rigtig op på terassen her til sommer solhverv........den hvide blomst passer perfekt til de lyse nætter hvor den kan lyse op på terrassen sammen med stearinlys i lygter og glas.

Blomsterne har som lovet en meget fin, sart duft.......men der skal nu nok flere blomster til før den kan beruse på samme måde som ex. lathyrus.




Denne årets længste dag tegnede sig pludselig smukt efter en halvskyet og halv kølig formiddag og middagsstund - græsset er nu blev slået og kanterne står igen knivskarpe efter at kantskæren har været i gang..........virkelig en dejlig fornemmelse og bedene står om muligt endnu smukkere når den lille kantfinesse er på plads.


17 kommentarer:

  1. Sikke dog en fantastisk sjov og fin blomst. Den har jeg aldrig set eller læst om før.

    SvarSlet
  2. Kære Dorthe og din søde familie!

    TUSIND tak for blomsterne og det søde kort til Anne-Sophie. Hun blev meget glad for dem og rørt over kortet. En svaghed som hun - desværre, vil Emil sige - har arvet fra sin moder. ;))

    Det var vel nok en sød tanke. Hils de andre mange gange.

    KH
    Ulla

    SvarSlet
  3. Ja det er en speciel blomst, som nok skal ses live :-)
    Det har været en dejlig aften, det er en lille trøst, når nu vi igen går den anden vej.
    Hvilken kantskærer bruger du?

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt forstå du faldt for denne søde blomst, fin og enkel:-)ja det er utroligt hvad det betyder med fint afstukne kanter.

    SvarSlet
  5. Vilken söt liten blomma, jag förstår att du föll för den! Och vilka fina gräskanter, imponerande!
    Kram
    Katarina

    SvarSlet
  6. Hvilken skatt, virkelig flott var den

    SvarSlet
  7. Den lilla vita var ju härlig - ser verkligen ut som ett frimärke! Verkligen en blomma med finess...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  8. Det var en kjempeskjelden blomst, har aldri sett noen sonn før, men den var vakker :O)
    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlet
  9. Nej, hvor er den dog fin og sjov... :o)

    SvarSlet
  10. Fin og lille sart blomst :)Kan godt forstå navnet frimærkeblomst..
    Ja det blev en skøn solhverv aften - jeg tilbragte aftenen i haven med at luge og rive..Det er de aftener man nyder at have en have :)
    Hilsen Karina

    SvarSlet
  11. Hvor er den fin, er det en slyngplante? Det ser hyggeligt ud med lys på terassen, jeg syntes at det var lidt køligt og blev in denfor i aftes:)

    SvarSlet
  12. Smukt, smukt! Ikke noget at sige til at designere kan lade sig inspirere af naturen. Jeg har faktisk gået og glædet mig til at høre mere om denne blomst siden jeg læste dit blogindlæg om indkøb af frøene....

    SvarSlet
  13. Vilken fin växt. Verkligen speciella och unika blommor. Som små snöflingor nästan....

    Kram
    Charlotte

    SvarSlet
  14. Det er sku' da en særdeleshed en pæn blomst, meget flot..., der kan vel høstes frø fra den til efteråret ??

    SvarSlet
  15. For ein nydeleg blomst! Den må eg prøve neste år! Håper frimerkeblomsten vil trivast i Norge...

    SvarSlet
  16. Den er ikke så dum :-) Tror aldrig jeg har set den før.

    SvarSlet
  17. Tak.....ja, jeg syntes selv den er utrolig sød og så var den hurtig og villig til at spire......

    Det er ikke en slyngplante men den får lange stilke og blomster springer hele tiden ud højere og højere oppe.........jeg har prøvet at knibbe nogen også for at se om de bliver lidt mere busket så der venter jeg på blomster endnu :0)

    Sødeste Ulla det var virkelig så lidt.......dog var jeg lidt ked af blomsterkombinationen........men det var desværre hvad der var tilbage.......de havde haft så travt i blomsterbiksen at der stort set var støvsuget for blomster......da vi kom hjem fra arbejde så vi måtte tage til takke........men tanken var der bestemt ;0)

    Om der kan samles frø Tim....det skal da bestemt prøves :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...