Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 9. juni 2011

Klip klip......





Haven bugner af pæoner lige nu og inden regnen tog til i går aftes var Maria og jeg i gang med saksen af frygt for at de mange store smukke pæonehoveder ville blive slået i stykker af bygerne.........faktisk er der så mange pæoner i år at man ikke kan se at saksen har været rundhåndet.

Nu bugner vaserne også af pæoner og duften er intens i stuen......en duft som mange elsker og mindst lige så mange hader :0)

18 kommentarer:

  1. flot flot... mine pæoner "sover" endnu

    SvarSlet
  2. Og jeg sagde lige til Christian hvor smuk og sød Maria så ud i aftes, da hun stod i døren med favnen fuld af fantastiske Pæoner. (Ja, smuk det er hun jo nu altid). :))

    Tusind tak, Dorthe. Jeg nyder synet og duften i fulde drag. :)))

    Knus
    Ulla

    SvarSlet
  3. Ja, det gjorde ni rätt i som räddade dina underbara pioner. Som du skriver verkar det vara ett riktigt pionår i år. jag har inga egna men har sett hur överdådigt det blommar runt om i trädgårdarna nu.

    De små ugglorna är ju störtsköna - så personliga och vilka vackra stora krukor de har i den butiken...verkligen formskönt.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  4. Sikke en smuk pige. Skønt billede.
    Hvor er du heldig at have så mange pæoner. Min Sarah Bernard blomstrer for første gang. Det er 4 år siden jeg købte den, men den har jo også været udsat for en flytning. :)

    SvarSlet
  5. Sikke en sød blomsterpige, du har :)

    Skønne pæoner - jeg er temmelig grøn af misundelse over sådan en overdådig pæon-blomsterpragt.

    DET er bare flot.

    Ulla

    SvarSlet
  6. Jeg har faktisk aldrig lagt mærke til, at de duftede. Men nu vil jeg gå en lille tur med saksen og få vaserne fyldt. Det har jeg s.. fortjent i dag :)

    SvarSlet
  7. Sikke nogle vidunderlige billeder og en smuk datter, du har :-)

    SvarSlet
  8. De klær' hinanden de to smukke blomster... ;o)

    Og sikken en luksus at kunne gå ud og klippe løs og alligevel ikke kunne se det derude, fantastisk!

    SvarSlet
  9. Så skjønne bilder av nydelige peoner og datter! Tenk å kunne fråtse i peoner og klippe dem inn så de flommer ut av en stor vase, sukk :). Ønsker deg en vidunderlig sommer Dorthe! Klem

    SvarSlet
  10. Så herlig det høres ut å kunne plukke inn så mange av denne vakre blomsten:) Flott bilde:) En av mine peoner blomstrer nå, men de andre står fortsatt i knupp, men jeg gleder meg stooort:) Ha en flott helg:)

    SvarSlet
  11. Sikke et yndigt billede af Maria med blomsterne.
    Det kan man da kalde et dejligt minde som er værd at gemme :-)
    Jeg er også vildt misundelig (på den gode måde :-) over at kunne gå og klippe så skønne buketter uden at det kan ses i bedene.

    SvarSlet
  12. Hvor er det skønt for dig at kunne fylde huset med de dejligste pæoner af egen avl. Sikke en sød blomsterpige:)

    SvarSlet
  13. Sikke en sommeridyl - hvor ser hun sød od :-)
    Og hvilken luksus at have både haven og stuen fuld af skønne pæoner.

    SvarSlet
  14. Dejlige sommerbilleder. Jeg må have nogle flere pæoner, så jeg også kan plukke uden at det ses ;-)

    SvarSlet
  15. Nydeleg jente og vakre peoner!

    SvarSlet
  16. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer.........godt vi fik plukket ind for mange af de der blev tilbage lagde sig ned i den tunge regn - men nu har jeg været ude at binde dem lidt op så de kan fortsætte blomstringen.

    ----------

    Det var virkelig så lidt Ulla.....dejligt på denne måde at kunne glæde nogen man ved værdsætter det:0)

    ------
    Ninni.........rigtig god sommer til dig også, du min skønne norske jente - håber alt er vel og at du også kommer til at nyde sommeren i nogenlunde fulde drag. Kæmpe knus til Oslofjordens perle :0)

    SvarSlet
  17. Hej Dorthe...hvor er de flotte og jeg kan godt sætte mig ind i din bekymring for om de klarer regnen...jeg har selv bekymret mig om min ene engelske rose "Graham Thomas" og jeg satte mit store havebord over den ifald...den står nemlig også i sit ypperste vil jeg tro....og det ville være synd....

    så omsorg og pleje er nødvendig i haven...og man kan godt få det med planterne som om de er små børn, man går og passer....men de skal til...

    venligst

    Anita

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...