Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 16. juni 2011

Når nu ikke......



.........jeg  kan sidde ude på terrassen og nyde det inden sengetid må jeg ty til stearinlys og bugnende vaser indendørs.

Er nu en smule bekymret for mængden af regn i bygerne, da huset er så praktiskt udstyret med kælder - håber det går, også denne gang, for jeg har andre planer med dagen i morgen end at skulle tørre vand op.

Mine pæoner går helt amok i år........der er så mange blomster og knopper at jeg tror jeg kunne starte en lille blomsterbiks ude ved vejen.......bygerne er hårde ved alle de udsprugne så saksen har atter været i sving......nåede det lige inden første skylle her til aften.



17 kommentarer:

  1. Så fremsynet var jeg ikke - men har også kun tre udsprungne pæonblomster!

    Hvor ser det hyggeligt ud på din terrasse med bålsted :-)

    SvarSlet
  2. Tjaaa... vi slap heller ikke for vandfaldet, min nu slipper jeg da for at vande de nye planter i haven ;)

    SvarSlet
  3. Jeg har også fyldt vaserne, men det er nu ikke blevet til så meget regn endnu. Alligevel er det dejligt at sidde og se på blomsterne i de fyldte vaser.

    SvarSlet
  4. Hvor må det være fantastisk med så skønne pæoener i en sådan overflod. Bare det var mig :-)

    Og jeg kan da sagtens forstå, at du holder af at sidde på din terrasse, for den ser da ualmindeligt indbydende ud - hvis man da lige ser bort fra vejret :-)

    Knus Signe

    SvarSlet
  5. For en herlig luksus med så mange peonblomster:):) Og oj, oj, oj, så mye vann, får bruke det til å gjødsle, det er ikke så mye annet et slikt vær duger til... Håper solen kommer til deg i morgen:)

    SvarSlet
  6. Ja, regnen har godt nok været hård ved blomsterne. Mine (få) pæoner har lidt en smule overlast, men jeg nænner ikke at klippe dem ind, når jeg kun har så få.

    Står de egentlig længe i vaser?

    De er godt nok flotte, dine - sikken overflod - jeg har vist før udtrykt min lille misundelse.

    God fredag.

    Ulla

    SvarSlet
  7. Jeg klippede også et par stykker til vasen i går inden regnen. De dufter fantastisk i hele huset, og står faktisk længe. Det er dejligt at kunne fylde sine vaser med egen avl.

    SvarSlet
  8. Sikke meget vand i fik igår - vi fik det først natten til fredag..
    Håber du ikke fik vand i kælderen :( og at planterne holdt til al det vand..
    God weekend herfra..
    Hilsen Karina

    SvarSlet
  9. Sikke meget vand i fik igår - vi fik det først natten til fredag..
    Håber du ikke fik vand i kælderen :( og at planterne holdt til al det vand..
    God weekend herfra..
    Hilsen Karina

    SvarSlet
  10. Sikke smuk buket - og en skøn terrasse du har. Det ser meget ordentligt ud :-)

    Jeg har ikke plukket nogle pæoner - selvom jeg også har i overflod af dem... men jeg er næsten aldrig inde ;-)

    God weekend.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  11. Det er godt nok en skøn buket! Og hyggeligt ser det ud med regnen på ruden og tændte lys. Din terrasse ser også rigtig hyggelig ud!

    SvarSlet
  12. Men det är ganska mysigt att sitta inne när det regnar! Och ännu bättre blir det om man plockar med sig en så härlig bukett in!
    Trevlig weekend!
    Kram
    Katarina

    SvarSlet
  13. Nydelelige bilder du viser oss, ha ei god helg, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlet
  14. Uha ja man frygter altid at ens nyudsprungne blomster skal blive slået helt i stykker når de lover uvejr.Vi har dog ikke en kælder at være bekymret for. Håber i slipper for oversvømmelse:-)

    SvarSlet
  15. Det ser bare så hyggeligt ud med blomsterne i sterinlysets skær - det vil også være ærgeligt hvis du ikke kunne nyde dine pæoner hele tiden:)

    SvarSlet
  16. Tal - pyha ......vi slap heldigvis selv om vandmåleren viste 29 milimeter på meget kort tid og der stod blank vand på græsplænen :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...