Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

onsdag den 29. juni 2011

Clematis flor.....

Endnu en skøn sommerdag med temperaturer tæt på de 30 er ved vejs ende. Maden blev vendt på grillen igen - mens dagens sidste stråler varmede haven inden den mørke front med regn trak ind fra vest.


Heldigvis siler regnen stille ned her - ikke noget med voldsomme tordenbyger endnu, så der er chance for at stauderne får gavn af de livgivende dråber da flere af dem var begyndt at nikke lidt med hovedet.

På billederne er det forrest den underskønne C. Texensis "Pagoda" og bagest den fløjlsbløde "Niobe" der danser i en let aften brise.

11 kommentarer:

  1. Hej

    Flotte billeder! Clematis er bare så skøn.

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  2. Dejlige Clematis, du viser.

    Det er skønne planter, man bare ikke kan få for mange af.

    SvarSlet
  3. Regnen er endnu ikke begyndt her, og når den kommer bliver det forhåbentlig også den stille silende ;-)
    Skønne clematis, især Niobe er smuk.

    SvarSlet
  4. Hvor er det nogle skønne klematis, du har der :-)

    SvarSlet
  5. Dejlige clematis, især Pagoda er skøn. Det ville være dejligt med lidt stille regn der ikke ødelægger blomsterne.

    SvarSlet
  6. Super fine billeder... og Klematis :-) De står rigtig fint sammen.
    Ja det er super med regnen.. har ikke være ude og tjekke haven endnu, men håber ikke at alt for meget er væltet. Der er godt nok kommet meget vand i nat.
    Go dag. Susan

    SvarSlet
  7. Selv om vi ønsker oss sol og varme, må det komme regn til jorda for at planter skal ha det bra :)
    Nydelige Klematiser, ha en fin dag, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlet
  8. Dejlige billeder af skønne klematis.

    SvarSlet
  9. Dejlige clematis billeder :-)
    Jeg var også lige ude, og opdagede den første blomst på min Niobe... fløjlsblød, det er lige netop hvad den er.
    Min har ikke blomstret de sidste to år, da den er bukket under med visnesyge, men i år ser den stærk ud. Godt jeg var for doven til at grave den op.
    Vi fik slet ingen regn hér ved København.

    SvarSlet
  10. De skønne Clematis, dem skal jeg altså have flere af!
    Jeg måtte vande igår, men nu ser det ud til at være tæt på Bagsværd

    SvarSlet
  11. Skønne billeder af dine clematis. Jeg har ellers mange clematis men ikke de to skønheder, som du her viser.

    Ha' en dejlig aften ;-)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...