Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 2. juni 2011

Hvide vitaminer


Lupinen i det hvide bed er sprunget ud og de gør det godt med de falmende løjtnantshjerter som baggrund

I dag vil jeg ud at føje hvide kæmpe Verbena til mit hvide bed...........dem har jeg ikke prøvet før så jeg er spændt på om de lever op til mine forventninger og om sommerfuglene er lige så forelsket i dem som i de smuke lilla af slagsen. Lidt hvide liatris må der også skrues ned.

Jeg er blevet ramt af en lille sommerforkølelse og nyser så det næsten er en belastning, men mon ikke det hjælper at komme ud i haven og hamstre D-vitaminer - og nyde alt det hvide ;0)

14 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn, den hvide lupin!

    Jeg glæder mig til selv at få en masse blomstrende hvide lupiner til næste år.

    God bedring med forkølelsen.

    SvarSlet
  2. Jeg elsker også lupiner. Har selv sået de fleste af dem og nyder nu de creme hvide og de pinke, senere kommer lysegule og hindbærfarvede til - jeg glæder mig :-) håber du vil afsløre hvor du har købt hvide kæmpe verbena? mine lille har selvsået sig selv gennem de sidste to vintre, så det håber jeg bliver ved. Det lyder rigtig smukt med de hvide.
    Fortsag dejlig havedag :-)

    Karin fra Fyn

    SvarSlet
  3. ups, der skulle jo have stået lilla og ikke lille :-)

    Karin fra Fyn

    SvarSlet
  4. Vi havde lupiner på gården, da vi kom, men de røg, da jeg på børneafdelingen, hvor jeg arbejdede, læste i vores giftbøger, at lupiner og børn ikke gik godt sammen :-)

    Håber det kun er en forkølelse og ikke allergi for blomster!

    SvarSlet
  5. Jeg tænkte at hvis man er bange for børn og lupin kan man bare anskaffe sig baptisia de ligner fuldstændig lupin. Har dem i blå, gult og hvidt. Er ikke klar over om de findes i lyserød!

    SvarSlet
  6. Jeg går og venter spændt på at mine lupiner springer ud - imens kan jeg så nyde synet af din.
    Hvide Kæmpeverbena - det vil vi gerne høre og se mere om :o)
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  7. Hvite blomster i hagen skaper ro og ryddighet.
    Lekker var din Lupin <3

    Fiin kveld ønskes deg

    SvarSlet
  8. Hvor er den smuk :-)

    Hvid kæmpeverbena???? Det må da være en plante, som er gået min næse forbi ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  9. Sagde du HVIDE kæmpeverbena!! Kom hit med et foto og en forklaring...:o)

    SvarSlet
  10. Der var lige et par til ønskelisten: Hvid lupin og hvid kæmpeverbena :-)

    SvarSlet
  11. Hvor er de smukke dine hvide lupiner. Jeg holder med Fru Friis hit med billeder af kæmpe verbena :)

    SvarSlet
  12. Hvite lupiner er nydelige:) Vi må reise til danamrk for å få kjøpt lupiner nå, for de er blitt forbudt i norge fordi de sprer seg så veldig, synd spør du meg. Og du hav hører jeg, hvit kjempeverbena??? Hva er herdigheten på den da? Høres ut som en virkelig "MÅ HA"-plante.... Men jeg har ikke sett den i handelen her... Du må endelig huske å vise oss den:)

    SvarSlet
  13. Lupiner er skønne og en rigtig farvepalet i grøftekanten i disse dage......her i haven har jeg den hvide og en blålilla.......drømmer dog også om den lyserøde Claus har introduceret :0)

    Jeg har selv været meget hys med giftige blomster i haven da børnene var små.......bl.a fik jeg gjort kål på liljekonval, stormhat og dansk ingefær i skræk over at de skulle putte dem i munden - men nu er ungerne store og fornuftige så indtil videre har liljekonval fået lov at flytte ind i gen ;0)

    Hvid kæmpe verbena.......pyha jeg bliver helt svedt - gad vide om jeg er blevet snydt. Har godt nok aldrig set den selv før......men det ligner grangiveligt en kæmpeverbena.

    Jeg købte den af en af de private handlene på plantemarkedet ved Hald Hovedgård. Læs mere i et kommende indlæg ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...