Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

fredag den 10. juni 2011

For første gang.......


 .....siden jeg plantede denne skønne anemoneblomstrende silkepæon i 2007, er der nu blomst  - én blomst vel at mærke!!!!!

Men hvilken blomst......- "Do Tell" er virkelig smuk, med sine sart lyserøde kronblade og en helt fantastisk mørkere lyserød midte med et pift af gult - den lever fuldt op til de forventninger som jeg var lige ved at opgive at få indfriet.

Jeg har nu gået og nydt synet hele eftermiddagen i det skønne almindelige danske sommervejr på ca. 20 grader :0)

4 års tålmodig venten........mon ikke jeg kan se frem til at blive belønnet med mindst to blomster næste år :0)







22 kommentarer:

  1. I tell you; den er virkelig smuk ;-) Og den er da hele ventetiden værd! Jeg håber, at den vil belønne dig for ventetiden med endnu flere blomster til næste år :-)

    SvarSlet
  2. Å den har jeg også... Kjøpte på bilka når jeg var i køben. Fire år.... Ja, ja den som venter på noe godt:) Nyyydelig var den:)

    SvarSlet
  3. Ja - den er ventetiden værd. Og den er spændende at følge gennem blomstringen, for den skifter karakter, synes jeg. Prøv at tage billeder hver 3. dag...

    SvarSlet
  4. Det var længe at vente, men den er til gengæld ualmindeligt smuk. En sådan tålmodighed bør retfærdigvis belønnes med et hav af blomster næste år :-)

    SvarSlet
  5. WAUW!! Den har været ventiden værd.

    Ha' en dejlig aften.

    SvarSlet
  6. Vilka fullständigt underbara pioner du har!!! Den som väntar på något gott......

    Kram!
    Stina

    SvarSlet
  7. Vilka fullständigt underbara pioner du har!!! Den som väntar på något gott......

    Kram!
    Stina

    SvarSlet
  8. Jeg kan godt forstå du er glad for denne skønhed. Håber for dig at den får flere blomster næste år. Den er værd at vente så længe på.

    SvarSlet
  9. Jest śliczna i powinna w przyszłym roku dać Ci więcej kwiatów do podziwiania.

    SvarSlet
  10. Fin, den må du godt tage flere billeder af.

    SvarSlet
  11. Hvis min venindes erfaring er generel, så kan du vente dig mange flere blomster til næste år. Hun havde også en sidste år. I år flere. Om det er den samme silkepæon ved jeg ikke, men jeg krydser alle tommelfingre for den er da smuk.

    Bedste havehilsner
    Birgitte

    SvarSlet
  12. Den er sørme meget smuk ... og speciel. Jeg har selv en silkepæon fra sidste år, som nægter at blomstre. Og det er en farlig holdning at have i min have, hvis man vil overleve.

    I er nogle bloggere, som burde få en medalje for jeres tålmodighed :-)

    SvarSlet
  13. Dejlig pæon, tak for synet og god pinse

    SvarSlet
  14. Ihhh den er yndig, minder mig om rosen `Odysse` Jeg har selv kigget på den pæon, men jeg syntes ikke der stod noget om at, den er så lang tid om at etablere sig? held og lykke til med den! - Du har mange skønne pæoner kan jeg se!
    Rigtig god Pinse
    Gro

    SvarSlet
  15. Hi hi, og så siger 'normale' mennesker at vi have-nørder er tossede :-D
    Men den er da bestemt ventetiden værd... meget smuk :-)
    Jeg har også planter som jeg har ventet så længe på at se blomstre, såede træer og buske bla, og liljer.
    Til gengæld får man sådan en 'Yes'-følelse når det endelig lykkes, ikke :-)
    Hilsen Hanne

    http://hanneihaven.blogspot.com

    SvarSlet
  16. "all good things come to those who waite" , og det må man da sige ja til. HVor er den smuk:)
    God pinse.

    SvarSlet
  17. hold da op....den er flot og jeg kan godt forstå du er glad...glæden er bare så meget større med ting der lykkes efter man næsten har opgivet...eller bare det at det tager så lang tid...virkelig godt gået...

    god weekend :O)

    venligst

    Anita

    SvarSlet
  18. Tålmodighed er en dyd - siger nogle. Den er super smuk og jeg håber at den blomstrer rigt til næste år;) rigtig god pinse!

    SvarSlet
  19. Fantastisk smuk og værd at vente på - hvis man kan ;)

    SvarSlet
  20. Så underbart! Jag tror att jag smäller av!!! Vilken fin blog du har med sååååå otroligt fina bilder!! Allt gott från sverige!

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...