Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 4. juni 2013

Tirsdags nydning.


Inden arbejdet kalder er der tid til havevandring og et rundstykke på terassen. Hvor jeg dog bare nyder disse morgener hvor det føles som om man har alverden med tid. Tulipanerne er ved at være ovre det og nogen af de sidste der er tilbage er denne lille klynge liljeblomstrende "Elegant Lady". Jeg har en svaghed for de liljeblomstrende og som ladyen står der og svejer foran slangeurt - ja så er min dag skudt godt i gang. For fødderne af Elegant Lady ses akelejen chocolate soldier der så småt er ved at takke af og begynde frøsætningen.





Ja - min træpæon hører med til tirsdags nydningen....den er ikke til at komme uden om så den får I lige endnu engang, blomstringen er på sit højeste lige nu - så den skal nydes for glæden er så kort og lige pludselig er det ovre. Det gælder om at være hjemme i sin have når de store lækre knopper springer ud.
 
Geranium phaneum Samobor får bare flere og flere blomster og den står virkelig godt derhenne hvor der er skygge det meste af dagen - først på formiddagen og så først til aften igen fanger solens stråler skønheden - det samme er gældende for min skønne akabia quinata der så smukt dækker muren bag Samorbor.




 


14 kommentarer:

  1. Ja, pæonernes blomstring er en stor, men kortvarig glæde, ikke mindst nu hvor solen skinner dagen lang.
    Min akebia er forlængst afblomstret - dens blomster er så lækre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er bare for lækker - jeg må bare konkludere at jeg bor lidt køligere end de fleste andre i år.....jeg er bagud med mange ting.....men det gør ikk enydelsen ringere ;0)

      Slet
  2. Tirsdag er en dejlig dag at nyde sin have og du har jo en af de helt særlig smukke. Det er ikke fordi jeg prøver at fedte mig til et besøg ;-), men måske kan jeg få lov til at kigge forbi sidst på sommeren....Jeg kommer nemlig ikke i morgen - selvom jeg gerne ville - men jeg er jo så glad for, at du har tænkt på mig og vil give mig et lille stykke af din have :-).

    En kærlig tanke fra
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - du er ALTID velkommen søde Birgitte og sidst på sommeren lyder skønt med et lille havevisit - det vil jeg se frem til. Du giver et pip når du ved mere om hvornår du kommer på disse kanter - så må vi lige koordinere kalenderen :0)

      .....og sidst på sommeren er jo solhattendes højtid ;0)

      knus Dorthe

      Slet
  3. Dejlige billeder - du har den skønneste have! Jeg nyder også hver dag en morgentur i min have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak.....ind i mellem er billeder taknemmelige - haven i sig seklv er ikke noget stort kunstværk....men mit paradis på jord;0)

      Slet
  4. Åh så vackert! Underbara växter, i en härlig kombination.
    Jag undrar vad det är bakom tulpanerna? Det lila? Någon blodtopp? Jättefin är den!
    Jag planterade brunnäva i höstas som blommar nu, så glad för den:).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Maria....tak for de søde ord :o)
      Bag ved tulipanerne ser du slangeurt eller Bistorta officinalis. Jeg har en stor tue efterhånden så den syner godt i bedet ;0)

      Slet
  5. Underbara bilder, din pion var ju något alldeles extr, så vacker. Precis som Sabelhagens olivlund så undrar jag vad det är som står bakom tulpanerna.

    Kram Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også glad for den Anna......de lyserøde spir bagved tulipanen står Slangeurt eller Bistorta officinalis ;0)

      Slet
  6. Storkenæb er jo skønne at have i haven. Jeg har også Samobor- den er så fin. Det er en fin træpæon
    med lilla midte- passer jo flot sammen med Samobor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er skøn og godt set.......de er gode sammen i farverne ;0)

      Slet
  7. Dejlige billeder! Og træpæonen er da SLET IKKE til at stå for!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er den ikke....og det er også grunden til at jeg oftes LIGGER ned i hængekøjen og nyder den ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...