Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 16. juni 2013

Alabaster og Sølvknap.

 



Dårende dejlige er de disse to planter i mit overvejende hvide bed. Den gule engblomme Trollius hybrida "Alabaster" købte jeg sidste år - se her hvor lille den var i forhold til nu - det er dog imponerende sådan en tilvækst på et år.
 
Den hvide sølvknap Ranunculus aconitifolius "Pleniflorus" købte jeg grundlovsdag hos Anne Svane fra Staudestedet, på plantemarkedet i Geografisk have......jeg kunne simpelthen ikke stå for de små hvide blomsterhoveder med en næsten limegrøn midte.  Her står den med de aller sidste løjtnantshjerter som kavalere i bedet.
Jeg håber at sølvknappen kommer til at trives lige så godt som alabaster....men det kan jo kun tiden vise. Sølvknappen har jeg plantet ved siden af den skønne græs "Overdam" da jeg syntes de hvide lette knapper passer utrolig godt til det grågrønne/hvide løv på græsset.
 
 

 


8 kommentarer:

  1. Hej Dorthe. Det er godt nok nogle yndige planter og meget smukke farver. De passer perfekt ind i sammenhængene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte....ja de er skønne og især når aften lyset rammer dem er de helt fortryllende ;0)

      Slet
  2. Sølvknap - er det ikke en plante vores bedsteforældre havde i haven? Jeg synes at huske den fra barn og det gør den jo bare endnu mere yndig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det er meget muligt Susanne.......jeg kan i hvert fald sagtens forestille mig den i bedstemors buketter ;0)

      Slet
  3. Hvor er de fine og fuldendte smukke sammen.
    Digitalisen i forringe indlæg er heller ikke til at stå for, en af mine yndlings, som selvsår sig flittigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja det er vist et meget godt match selv om de ikke alle er hvide ;0)Digitalis er ikke til at undvære...og det er bestemt en force at de selvsåer ;0)

      Slet
  4. Kære Dorthe,
    Det var da en genial kombination med den graciøse græs og din lette sølvknap. Smart! Det er lige med at have øje for det og at turde gå i detaljen med sine bede. Din engblomme ligner helt den mest luksuriøse pæon - drømmedejligt. Du er altså god til have.
    Kh Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord Mathias Emil.....jeg syntes kombinationen var værd at afprøve og ofte tror jeg nok det er mere held end forstand ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...