Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 24. september 2012

To sider af samme sag........

.........på 24 timer:

- nemlig september.

I går:

  • næsten vindstille
  • septemberblå himmel
  • sol
  • havehygge 




I dag:

  • regn og rusk
  • gråt i gråt
  • stearinlys
  • varme tæpper
 
 
............jeg ved godt hvilken udgave jeg foretrækker ;0)

21 kommentarer:

  1. Og ild i brændeovnen. Ja jeg har også kommenteret på vejret i mit indlæg fra i dag. Det er utroligt, det kan være så forskelligt, men sådan er det at bo i Danmark.
    Jeg foretrækker også gårsdagens vejr :)
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. jeg ved godt, hvad jeg foretrækker, selvom indendørs hygge heller ikke er at foragte.

    SvarSlet
  3. Hi hi hi ja jeg ved også hvad jeg foretrækker....

    Deneksperimenterendehave

    SvarSlet
  4. Virkelig flotte blomster! Det er vel ikke så vanskelig å velge hva man foretrekker!

    Klem

    SvarSlet
  5. Nydelige blomster og bilder.
    Ja været skifter fort.....men må nok innrømme at det første passa meg best :)
    Ha det godt.

    SvarSlet
  6. Ja det går sandelig fra den ene yderlighed til den anden. Dejlige billeder du har taget, tror nu også jeg foretrækker første version. Vi håbe der trods alt kommer lidt mere af samme slags til os... :o)

    SvarSlet
  7. Ja, der er vist ikke meget tvivl om, hvad de fleste af os foretrækker. Det var nogle überskønne blomsterfotos, du har taget. Det er godt, at frosten ikke nåede at komme og tage for sig i nat ;-)

    SvarSlet
  8. Jeg siger intet om vejret. Vi sad ude igår, det gjorde vi ikke idag. Uh jeg savner lyset i maj, har lige siddet og drømmekigget på haven fra tidligere. Nuvel flere dage som igår og måske ligesom sidste år den 1 oktober 25 g i Århus og frokost på terrassen. Drøømmmmer jeg ved det godt. Tænker I virkelig nu høster på glædeskontoen over jeres havestue.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. ......ja det kan du tro Henrik - det har virkelig været en god investering den gode udestue. Ja jeg husker godt de gode sommerdage i oktober sidste år......så vi kan nå dem endnu ;0)

      Slet
  9. Også jeg - og det er ikke den sidste!
    - men der er vist ingen vej udenom :-)

    SvarSlet
  10. Ja, det skifter det skidt. Men jeg brugte nu en del tid i drivhuset i går, inden blæsten og regnen for alvor tog til - og det er egentlig ikke så ringe at kunne gå der i læ og lune sig lidt mens man kigger ud på alt det grå. Men jo, kunne jeg vælge......
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
  11. Ja det er utroligt at to dage kan være så forskellige.
    Jeg fortrækker nu næsten vindstille
    septemberblå himmel
    sol
    havehygge.
    I dag er her rigtig efterårsvejr.
    Håber du hygger dig inden døre.
    Skønne blomsterbilleder.

    SvarSlet
  12. Ja det samme her. Søndag den skønneste dag i lang tid. Mandag/tirsdag øsende regn, men vi trængte.

    Suuuk altså hvor er din lysegule Solhat smuk. Hvad hedder den ? den må helt klart på ønskesedlen.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lise Lotte den skønne gule solhat er "Sunrise" :0)

      Slet
    2. Tusinde tak. Den er fluks røget på ønskelisten :)

      Ha en rigtig dejlig weekend.

      Knus
      Lise Lotte

      Slet
  13. Skønne billeder du har taget og ja din gule solhat er helt uimodstålig.
    Jeg håber vi få september sol og himmel at se igen med en smule mer varme;0)

    Knus
    Annette

    SvarSlet
  14. Charmerende på hver sin måde... Tænk, jeg behøvede slet ikke at vande mine nye planter, det kom helt af sig selv i går. Meeeen, solskin om søndagen er nu det bedste.

    SvarSlet
  15. Uh ja. Efteråret har godt nok bare indfundet sig. Her regnede det nu også i går, og jeg har begge dage haft varme på. I dag vågede jeg mig ud alligevel, så det blev til en lille halv times havenussen imellem to byger. Men det har også blæst en halv pelikan. Vi måtte ud og samle store grene sammen, som var blæst til jorden fra vores store, gamle asketræ...... Heldigvis er der stadig meget der blomstrer derude og endnu lidt at gøre også. Det er med at nyde det, så længe det varer. Håber stadig (lidt naivt) vi når at få lidt indian summer, inden det er slut med sommer for i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. uha ja .....indian summmer vill eikk evære at foragte ;0)

      Slet
  16. Det ved jeg også!
    Sjovt det er lige omvendt her ;-)
    MEN vidunderlige billeder du har fra begge dage.

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  17. Tusind tak til jer alle - føler næsten det har regnet lige siden jeg lavede indlægget :0) Her trænger vi i hvert fald ikke til mere vand......tro også vi har fået alt det der ellers var tiltænkt oktober.

    Men lige nu er solen faktisk på vej op, på en næsten skyfri himmel her......så det er bare så smukt. Jeg krydser fingre for det vare ved nu hvor week-enden står for døren....det ville sørme da være skønt ;0)


    Rigtig god week-end til jer alle
    Knus Dorthe

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...